Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

For gammeldags?
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 21:06

Bliver simpelthen nødt til at spørge jer ænder til råds...

Sagen er den at jeg har denne dv hoppe, som jeg håber kunne lave mig en lidt mindre dressurmodel til mig selv.

Hun er 8 år ikke kåret, har gået hos avler hele hendes liv, og er nu havnet hos mig

Hun er temmelig stor og jeg temmelig lille, så måske en mindre udgave ville være mere harmonisk. Hun er 170 cm i stang.

Jeg er ikke god nok til selv, at vurdere om hun overhovedet er værd at få kåret og dermed sætte i avlen.

Stamtavlen er vist ok.

Far: Bernstein

Mf: Supermax Macho

MMF: Rambo

Mor er RDH

Mormor er ESRDH

Oldemor samt tipoldemor er begge EDH

Undskyld det blev lidt rodet, men mit spørgsmål er vel i bund og grund om min hoppe er gået hen og blevet helt umoderne, hvis hun skal stilles til kåring til sommer, såfremt hvilken hingst skal jeg kigge på?

Her er billede af min skønne pige

Billede

Sagde hende som ikke kan finde på en smart signatur...

0
0
Svar på denne tråd

Efter min
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 22:16

mening, så er stamtavlen bestemt ikke dårlig.

En kåring ville give dig et bedre udgangspunkt, så et valg af hingst måske bliver lettere.

Jeg er ikke helt inde i de helt nye "drenge", og når det kommer til hingste der ikke giver højde, så er jeg heller ikke med.

Men et forslag ville være, at kigge på hingsteliste på DV's hjemmeside (www.varmblod.dk) eller Hannoveranerforbundet hjemmeside (www.hannoveraner.dk), alt efter hvad du leder efter.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Bolette

~~ Stolt ejer af DY Seth El Dine ~~

Et lands storhed og dets moralske fremskridt, kan bedømmes på den måde dyrene bliver behandlet. (Mahatma Gandhi)

0
0
Svar på denne tråd

hun ser
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:10

ikke så dårlig ud, og med udgangspunkt i at DV ved sidste års 3 års kåringer kårede hopper på 170+ i DH skulle du være ret godt stillet, må man spørge hvordan din Bernstein dame er at ride, jeg har hørt rygter om de godt kan være lidt vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 12:47

Bianca er ikke tilredet, men skal afsted her til januar. Hun har gået i løsdrift og er ikke gjort noget ved.

Men fra dag 1 har hun været utrolig rar og idag kan jeg både longere hende med udstyr på og jeg har også været oppe og ligge på hende, det siger hun nu heller ikke noget til.

Jeg har også hørt at Bersteinafkom skulle være lidt vanskelige, men indtil videre er hun bare sød og har ikke vist sig vanskelig på nogen måder, men det kan jo komme især når hun er så gammel... Jeg må bare krydse fingre for at hun fortsætter på den gode måde.

0
0
Svar på denne tråd

bedste...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 13:43

Min Bernstein plag på 1½ år er den nemmeste hest jeg nogensinde har haft med at gøre. Har gennem hele livet bare gjort det vi bad ham om, så jeg ville ikke forvente at han ville blive problematisk at ride.

Mvh

Anita Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 15:52

høre at din Berstein også er nem. Han lyder meget som min Bianca, hun gør også bare hvad man beder hende om, hun er dog bare en voksen hest som intet har prøvet, men hun gør sit bedste og så er hun bare så god som dagen er lang.... Dejlige heste Berstein kan lave.

0
0
Svar på denne tråd

nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 17:56

Jeg er bare nysgerrig, stammer din hoppe fra Knud og Birgit på Sjælland?

Hvis hun gør, er det en rigtig fin og stabil hoppestamme, som man egentlig ikke går galt i byen med.

Venlig hilsen

Lise

Stutteri Godthaab tilbyder:

seriøs ifoling; med køle-og frostsæd eft. eget valg.

Salg af spændende velfungerende afkom efter egne RDH hopper primært af hannoveraner afstamning.

Udlejning af hoppemaver.

0
0
Svar på denne tråd

Jutlandia
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 20:26

Hej Lise!

Nej Bianca kommer oppe fra Djursland fra en avler der hedder Lars Peter, hans stutteri hedder Jutlandia, ved ikke så meget om hans heste.

Bud på mulige hingste er jeg stadig interesseret i at høre.

0
0
Svar på denne tråd

Bianca
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 21:19

Hej lise

Bianca´s mor Black Sara er avlet af Knud og margit

venlig hilsen

Lars Peter

0
0
Svar på denne tråd

Knud og Margit
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 02:10

er jo legender i DV. Deres hoppestamme har lavet rigtigt mange rigtigt gode rideheste - senest er Barolo V set ved hingstekåringen i Herning :-)

Så måske skulle du kontakte Knud og Margit eller Jette Fog (deres datter) for at få en snak om hingstevalget. De kender jo stammen og ved, hvilke typer der passer for at få det du ønsker :-) Om det så bliver sådan - ja det er jo det, som gør avl spændende....

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Baltimore Vrå
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 02:15

Nu kan vi jo ikke bedømme så meget om hoppen selv, når man ikke har kåringsresultater - men ud fra betragtningen 'forædling og formindskning' synes jeg at Baltimore Vrå kunne være interessant - han er i hvert fald selv en dejlig ædel og smidig herre - med det eftertragtede ædle blod!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 08:19

Jeg har en hoppe ud af samme stamme (Brichella V), som godt nok er af noget andet type end din. Men jeg synes stammen er meget avlssikker, og det er i hvert fald værd at prøve at få hende kåret.

Som udgangspunkt ville jeg komme en hingst på som allerede har vist sit værd i avlen, simpelthen for at få mere info om hvad hoppen bidrager med rent avlsmæssigt. Ellers var jeg meget enig i at Baltimore Vrå kunne være fin.

Afhængig af hendes kåring selvfølgelig - men jeg ville nok prøve De Noir. Så ved du næsten hvad du får, og hvis du skal sætte hoppen ifol igen har du nyttig viden til at ramme plet endnu engang.

De Noir laver lidt små, ædle og velgående heste, der har et super temperament. Og hvis du gerne vil have en lidt mindre hest, så synes jeg han er perfekt.

Held og lykke med det ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 08:33

.... Reni: De Noir laver lidt små og ædle afkom... Jeg har oplevet afkom på 180 efter ham på store hopper som den nævnt her i tråden, så alt er relativt

Venlig hilsen

Terese

www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk

www.foderxpressen.dk

Til salg: 3 års vallak e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) Se mere her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd

Det er rigtigt ;-)
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 09:18

... men de fleste er små . Har godt set den skønne Miss Dior, men hun hører vist til sjældenhederne.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

Thielke ♥Malou♥
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 10:15

Hej

jeg har så sent som d. 13/5-10, snakket med margit og knud som rigtigt gerne vil høre lidt om din hoppe og dennes mor. Kan du evt. skrive til mig, da margit og knud ikke selv kommer på dette forum.

På forhånd tak.

Knus Hoffa.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider