|
|
| Welsh kåring |
|
|
Jeg har en stor 5-årig welsh part bred hingst, som jeg gerne vil stille til kåring i sommeren 2010. Jeg er ny i welshforbundet og ved derfor ikke ret meget om hvordan kåringerne her foregår. Er der kun tale om eksteriørkåring eller skal hesten også eksempelvis fremvises under rytter og i springning? Og hvordan foregår det i det hele taget? Det er muligvis et dumt spørgsmål (jeg er i det hele taget ikke særlig erfaren udi at stille heste til kåring), men håber der er nogen venlige welshfolk, der vil svare mig alligevel 
DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt svar |
|
|
det er som udgangspunk en ekstriør kåring. I år prøvede de dog at kombinere kåringen med en valgfri afprøvning, ved ikke om det er muligt næste år, men hesten skal til afprøvningen være min 4 eller 5 år. Welsh show og kåring foregår nogenlunde på samme måde, så du kan forinden tage ud til nogle shows enten med eller uden hesten. Du kan også kigge rundt på welsh siden, der mener jeg også at der er en fremvisnings beskrivelse. pøj pøj
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145 www.stenhedegard.dk
Sælges:
DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for det:) |
|
|
Tak for svaret - det var da nok en rigtig god ide at tage ud til et show eller to inden kåringen. Det ville være rigtig dejligt hvis der også var mulighed for noget afprøvning, så man også kunne få en bedømmelse på det (ikke mindst i spring hvor han er virkelig har teknik og kapacitet ) - men jeg må jo bare igang med at få sat mig ordentligt ind i det. Det er første gang overhovedet jeg stiller en hingst til kåring, så det er jo ret spændende!
DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Welsh kåring |
|
|
Hej Iben Jeg syntes du skal gå ind og kigge på vores forenings hjemmeside http://www.welshponyer.dk der står en hel del mht fremvisninger mm. I det hele taget en meget værdsat hjemmeside, med daglig opdatering, "chat" og info. Mht kåringen, vil jeg lige tilføje at vi også får vist hingstene løst foran dommerne så de kan se deres trav og galop. Ellers så ja det foregår nogenlunde på samme måde som hos shows. Jeg vil anbefale dig at tage med til et klargøringskursus inden, for at få nogle gode råd. Og du bør vide allerede nu at de walisiske dommere som skal dømme vores dyr helst ser at de har lidt på sidebenene... Jeg vil hjertens gerne hjælpe dig med gode råd og vejledning hvis du ønsker det, men jeg orker altså ikke at skrive det ned, det er også nemmere når man har en dialog...så er der også plads til spørgsmål ind imellem ;o) Ninett Gulddal tlf: 27208711 http://www.adlais.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ? Ninett |
|
|
Bliver det igen i år ´10 mulighed for at vise hingstene løse ? Jeg har fået lidt indtrykket at hingstekåringen igen er tilbage til den gamle metode hvor de ikke vises løs ???
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145 www.stenhedegard.dk
Sælges:
DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tusind tak for de meget brugbare svar! Jeg vidste slet ikke, at der blev afholdt klargøringskurser, så det er da så afgjort noget jeg skal have set nærmere på. Ninett: Jeg giver dig lige et ring når vi kommer på den anden side af jul, hvis det er ok:) Jeg er rigtig glad for oplysningen om at de gerne må have lidt på sidebenene (selvfølgelig skal de ikke være fede) - min er meget nem at holde huld på (han er i almindelig pæn foderstand) og tilmed ustyrlig glad for mad, så det ville blive temmelig hård kost både for hest og ejer, hvis han skulle laves om til en super slimline model 
DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løse hingste |
| Forfatter:  |
Britthn |
| Dato:  |
22-12-2009 09:09 |
|
Metjen: Alle har været meget begejstret for ordningen med at vise hingstene løse, så jeg vil blive overrasket, hvis det bliver lavet om. På medlemsmødet på Sjælland fornylig var der også stemning for at vise hopperne løse. Jeg tror, at det eneste som vender tilbage, er to-dages kåringerne om sommeren, hvor vi rigtig kan vise heste frem og hygge  Til trådstarter: Det er en rigtig god idé at se et show eller to, før man selv giver sig i kast med det. Men velkommen til - jeg håber, du får en god oplevelse.
Kh. Britt
Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste
Welsh Cob - mit valg
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God Jul |
|
|
Metjen: jeg har samme forståelse som Brit, at det blev taget så godt imod at det bliver gjort igen... Vi har for 2 år siden haft en 2 dags kåring med både hingste og hopper hvor hingstene bliver vist løse, så jeg tror ikke det er tiden der bliver et problem. Derudover er der vist tanke om måske at ændre lidt i kåringssystemet så det bliver væstentligt bedre, jeg ved at foreningen er åbne overfor nye tiltag, og det syntes jeg er rigtig positivt  Iben: Du ringer bare  God jul alle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glædelig jul:) |
|
|
Virkelig dejligt at der er flere hjælpsomme "welshfolk" herinde, som gerne vil hjælpe en nybegynder på området! Tusind tak for svarerne - tips og gode råd modtages selvfølgelig gerne med kyshånd  Rigtig glædelig jul allesammen Hilsen Iben
DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
Jamen jeg vil da også godt hjælpe dig , hvis noget af min nyerhvervede Welsh viden kan bruges !!! Så bare spørg løs .
Mvh Karina
Stutteri Graven
Gratis opstaldning tilbydes til en pony eller småhest imod staldarbejde .
Lejlighedsvis salg af Welsh kvalitetsponyer .
Kvalitets hø sælges i rundballer af ca 350 kg .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk.. |
|
|
Husk på, at en part breed ikke må være lige så godt i stand, som f.eks. en cob.. De skal mere ligne b'erne..  Jeg har billede af en 2 års part breed hingst på min præs. som du selvfølgelig gerne må kigge.. 
Stutteri Vica Avl og salg af welsh sec. D v/ Vicky Stolberg & Camilla Alring En´gang welsh, altid welsh !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ok - han må jo lige i træning, så han får den helt rette form op til kåringen. Er der ellers nogen, der gode råd til, hvad man ellers selv kan gøre for at få hesten til at fremstå på den "rigtige" måde? Hvad lægges der vægt på i bedømmelsen - jeg ved selvfølgelig godt at det er ekstreriør bedømmelse, bedømmelse af gang og den slags - men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdragelse |
|
|
god opdragelse/træning, så den kan stå helt stille foran dommerne i længere tid, samt at den starter med det sammen, i både skridt og trav. Det tæller en smule op, da det giver et godt helheds indtryk i forbindelse med fremvisningen. Og så er det jo nok et plus at den har været med til shows inden, så den også lige har prøvet det bare en enkelt gang 
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145 www.stenhedegard.dk
Sælges:
DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|