Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Heslegårds Starlight - information søges...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 15:29
Jeg købte sidste sommer en vallak efter hingsten Heslegårds Starlight. Jeg har prøvet at søge på nettet efter oplysningen om denne hingst, men det er ikke lykkedes mig at finde noget. Er der nogen, der kender til denne hingst, som vil hjælpe mig med lidt oplysninger om ham.

På forhånd tak......
0
0
Svar på denne tråd

kontakt
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 17:05
heslegård... det var dem der havde ham og Torben Suhr sprang den,.

Så vidt jeg husker var han selv stor (kanp 180) og avler vidst også stort.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Star Light DVH 525
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 18:05

Hejsa...

Her er hvad der er at finde på hestedata:

Ident: DVH 525
Avlsforbund: DV
Land: Danmark
Navn: HESLEGÅRD'S STAR LIGHT
Øvrige identer: 9106148 DV DK
Køn: Hingst
Fødselsdato: 16-04-1991
Farve: brun
Opdrætter: Peter Madsen
Far: Ident: DVE 366 DV DK
Navn: LUCKY LIGHT
Født: 25-04-1985
Mor: Ident: RDS 3480 DV DK
Navn: AMANDA
Født: 12-04-1978

Kåringskarakter: 887 66 77 8
Kåringsbeskrivelse: Stor hingst. God type. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne jævnt føre. Bevægelsen god. Hingstens afstamning er springbetonet.

Han er i 1995 målt til at være 173 cm

Han fik i 1995 BRONZEmedalje.

Han har 54 registrede afkom herhjemme...

Tildelt opdrættermedalje i bronze 1995. Hingsten har en begrænset bedækningstilladelse til maximalt 30 hopper årligt frem til 2. delkåring, hvor hingsten minimum skal være B-hest. Endvidere skal hingsten bringes til start i DRF´s Spring- eller Dressurchampionat. Godkendt ved 2. delkåring ved Hingstekåringen i Herning 1998 med beskrivelsen: Har typemæssigt udviklet sig positivt. B-hest i springning og inden for denne diciplin påbegyndt en lovende international karriere. Ikke benyttet meget i avlen. Godkendt frem til 3. delkåring 2001. Hingsten er solgt til Tyskland.

B-hest i 1997

Stasr Light har i 1998 bestået 2. delkåring.

Jeg har desuden et par billeder liggende af ham, som jeg godt vil scanne ind og sende hvis du er interesseret.

** Trine **

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for det er der jeg har mest brug for det...!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 08:37
...redet en vallak efter ham. En stor rød en - han var/er springhest, men jeg red dressur på ham. Dejlig ernergisk hest, og rigtig sød og kærlig.

Han er i ridning ude i byen nu, og der er vist planer om at han skal gå noget internationalt springning i denen sæson...
;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Tak.....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 09:08
Mange tak for jeres, det er rart at få lidt at vide om min hyp's afstamning.

Og Trine jeg vil meget gerne se et par billeder af ham, det ville da bare være skønt.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mig11
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 15:44

Ja så er jeg tilbage med billederne.

Håber at du kan bruge dem.

** Trine **

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for det er der jeg har mest brug for det...!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider