Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Slut med Stutteri Fjorden
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 07:25

Hej med jer

Det er mærkeligt når man skal slutte "sit hesteliv" ....

Jeg har haft interessen for heste siden jeg var ganske lille barn. Gik på Ågårdens rideskole i Hareskoven og flyttede så til Lolland med familien hvor jeg som 11 årig fik Abelone, en gammel 21 årig New forest som jeg havde til hun var 29 år.

Da jeg blev voksen blev det til Stutteri Fjorden med avl af pintoponyer og senere miniatureheste.

Jeg stoppede med at ride for nogle år siden efter en faldulykke, der skete såmænd ikke noget meget alvorligt men jeg blev bange for at ride og lysten er aldrig helt blevet det samme.

Inden jeg blev skilt havde jeg 9 heste i stalden, de blev reduceret til 4.

En er udlånt og min datters hest er opstaldet så er der to miniature tilbage i stalden. Dem skal jeg have solgt og så er det slut.

Jeg flytter til byen med min søde kæreste og jeg glæder mig helt vildt.

Jeg er nået til et pumkt hvor jeg kun syntes det med hestene er arbejde. Fornøjelsen ligger ikke længere i det daglige arbejde med hestene men én gang om året når der kommer føl eller er skue, så beslutningen er taget. Stutteri Fjorden er historie og mit hesteliv fremover vil være deltagelse i mine døtres hesteliv..

Det har været hyggeligt her på heste-nettet, jeg har ikke skrevet herinde længe men engang var jeg en flittig bruger, jeg tvivler på jeg bliver det igen.

Pas godt på jer selv og jeres heste.

Knus fra Pia

AVL AF MINIATURE HESTE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Pas godt på dig "derude" ;o)
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 07:58

Søde Pia.. Det er med blandede følelser jeg læser dit indlæg.

På den ene side så ER du jo for mig, bare en del af hesteverdenen - og det vil du jo blive ved med at være - og på den anden side så forstår jeg SÅ godt hvad du skriver. Det kan bare være for slidsomt - og der er ingen tvivl om, at vi til tider går glip af andre ting og fornøjelser, fordi al vores tid og penge ryger i det sorte hul der hedder hest!

Jeg håber at du og din kæreste får et SKØNT byliv sammen - og så er det jo heller ikke værre, end at vi og hestene allesammen stadig vil være her, hvis du vil "på besøg" eller vende tilbage på ét eller andet tidspunkt.

Respekt til dig, fordi du tør gøre det der føles rigtigt for dig! :)

*kram*

Birgit

Formidler af sæd fra: FB Gangster
Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009 *** anerkendt i Hannover 2009
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 11:50

Det er svært når livet ikke altid former sig, som man havde drømt om.

Kan godt følge dig. Er også stoppet med at avle, men måske kommer jeg til det om en årrække, hvem ved.

Har dog stadig heste, men vil gerne have solgt et par stykker og så bare" være motionsrytter - så jeg holder ved hestene endnu.

Jeg håber du får et dejligt byliv, og skønt du har fundet en sød kæreste.

Det er jo mærkeligt, for vi har jo på hesteplanet kendt hinanden i mange år, men sådan er livet. Folk kommer og går.

Pøj Pøj.....

Lækker hesteejendom til salg.

Pintostutteri Vesterlund

Elitepintohingst tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 12:25

Hej Pia.

Jeg vil jo altid forbinde dig med fantastiske Super Star

Jeg kan klart følge dine tanker og til dels din beslutning...

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke i dit nye liv.

Knuz Marianne

www.staldnyberg.dk

Bedækning tilbydes...

Chopins Comet,welsh af cob type,danskkåret og m. engelsk licens.

0
0
Svar på denne tråd

Tak til jer tre..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 12:52

Ja det er en underlig fornemmelse når det man har brændt så meget for, brugt alt sin tid på og alle sine penge ikke mindst..ikke mere betyder så meget.. Arbejdet med hestene er blevet en pligt og ikke en fornøjelse så det er på tide at stoppe.

Men når det så er sagt så har jeg fået et skønt liv, den skønneste kæreste i verden, bruger penge og tid på mig selv og pigerne istedet, har været ude at rejse , hygger med teater og god rødvin og tjener mere fordi jeg har fået tid til at gå op i tid på jobbet nu hvor der ikke er 9 heste i stalden.

Når jeg kommer hjem fra job kan jeg slappe af i sofaen og hænger ikke i en stram tidsplan med en evig dårlig samvittighed over alt det jeg ikke nåede. Joo der er mange fordele ved at skippe hestene.. :-)

Jeg kan jo altid gå med Stine ud til hendes hest hvis jeg savner lugten i stalden eller låne en at ride en tur på..

Det har været hyggeligt altid at kunne drøfte meninger og holdninger med jer herinde og til div. arrangementer..

Og Marianne jeg ser af og til Super Star i sin fold i Vordingborg.. Han ser ud til at have det godt.

AVL AF MINIATURE HESTE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

kan godt forstå....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 16:39

Hej Pia.

Jeg kan godt forstå dig...jeg er delvis også selv holdt..

Jeg har i 13 år avler og redet Dv heste samt Travheste, men besluttede for 3 år siden at stoppe med travhestene, og alt travbaneræset.

Valgte at sælge de sidste DV heste i okt, og vil nu bruge min tid på mmine shetlandsponyer.

Jeg er opvokset med disse skønne ponyer, og selv avlet/udstillet dem i ca 8 år, og sikke nemme de er, skal ikke hente så meget foder hjem, skal ikke gå med dækken og får ingen skader...

Jeg kan selv gøre dem klar til kåringer mm, så ingen dyrer professionelle lønninger, samt det er da sjovere selv at gøre det hele.

Har ikke de samme udgifter til hingst, og i år hvor der er gået en hoppe tom (første gang i 8 år) tænkte jeg , fedt så kan jeg da tilkøre hende til foråret:)

Når jeg havde en tom DV hoppe ærgede jeg mig over at ha brugt en masse penge, uden at få et føl, samt hoppen var dyr at ha på foder..

Som du selv siger Pia, så nu er der tid til rødvinen, og rejser.

Har en dejlig nabo som gerne tager over og passer farmen, og jeg skal ikke bekymre mig om hun eller hestene kommer til skade ved ud og indlukning.

Når hestene skal køres med, kan jeg sagtens læsse hopper og føl selv, samt selv kører til skuer med en unghest, og du kan nemt overskue at ha flere ponyer med på samme skue.

Elsker bare de små dejlige dyr, har kun dyrlæge til tænder og scanninger nu, og de er faktisk altid drægtig i første forsøg ;)

Så for første vinter i mange år, kan jeg også tillade mig at slappe af...

Dog holder jeg ridehesten endnu og følger da stadig med i avlen, samt med på netsiderne med trav på. Men mangler ikke de store heste ude i stalden.

Held og lykke med dit nye liv.

Mvh Helle

STUTTERI HEDEN

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd

Snøft-piv
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 03:50

Ja nu sidder jeg her en sen natte time - fordi jeg faldt ALT for tidlig i søvn på sofaen - og bliver helt sørgmodig. Du min søster - og sikke et hesteliv vi har haft sammen - både på godt og skidt. Vi har brugt mange timer på at diskutere avl og hingste - delt mange timer på sofaen mens vi kiggede på folings overvågning.

Selvom vi havde forskellige avlsmål for vores heste, kunne vi altid godt bruge hinanden alligevel. Det savner jeg lidt. Men selv har jeg jo også skåret meget ned for blusset for at få tid til at ride igen.

Men når det så er sagt - så er det jo alligevel meget positivt. Jeg har fået en søster der er mere glad og lykkelig - og det betyder meget mere, end at dele fælles hesteoplevelser. Nu glæder jeg mig i stedet til at dele et glas rødvin i jeres ny hus til sommer på terrassen - så "nøjes" jeg med at ride sammen med vores døtre i stedet, hvilket nu også er meget hyggeligt.

RIGTIG meget held og lykke i dit ny by-liv. Og undskyld hvis det blev for sentimentalt - det var ikke meningen.

Venlig hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 05:41

Det er da noget af nogle valg du har fået taget her i livet. Det er fantastisk når man når frem til en erkendelse og følger den.

Jeg har selv redet på Aagarden i sin tid.

jeg tror aldrig at jeg kommer til at slutte mit hesteliv. Men jeg har stor respekt for dig som mennske og bewlsutningstager.

Held og lykke fremover.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Puha søs.....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 09:45

Ej nu sidder jeg på jobbet og fælder en tåre.. Ikke fordi jeg fortryder mit valg bare fordi det var rigtig sødt skrevet.. Tak søs..

Helle fra Heden; Ja jeg kan lige præcis følge dig, du siger alt det jeg tænker om avl, økonomi og stress over det ene og det andet med hestene.

Alt mulig held og lykke til dig også.

Måske man skulle lave en rødvins/rejse tråd som handlede om andet en heste for pensionerede hesteavlere som har fået andet i hovedet end heste. Så kunne vi dele rejseoplevelser eller ville det ende i; "kan i huske dengang vi lige puttede for 10000 kr. sæd i hoppen, vi aldrig fik noget for og dengang jeg fik 5 ensfarvede føl samme år på 5 brogede hopper osv osv... Gad vide om man kommer til at savne den spænding det er, om hvor mange penge man mister det år på avl?? Smiler..

Mvh. Pia

AVL AF MINIATURE HESTE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider