Hej Pia.
Jeg kan godt forstå dig...jeg er delvis også selv holdt..
Jeg har i 13 år avler og redet Dv heste samt Travheste, men besluttede for 3 år siden at stoppe med travhestene, og alt travbaneræset.
Valgte at sælge de sidste DV heste i okt, og vil nu bruge min tid på mmine shetlandsponyer.
Jeg er opvokset med disse skønne ponyer, og selv avlet/udstillet dem i ca 8 år, og sikke nemme de er, skal ikke hente så meget foder hjem, skal ikke gå med dækken og får ingen skader...
Jeg kan selv gøre dem klar til kåringer mm, så ingen dyrer professionelle lønninger, samt det er da sjovere selv at gøre det hele.
Har ikke de samme udgifter til hingst, og i år hvor der er gået en hoppe tom (første gang i 8 år) tænkte jeg , fedt så kan jeg da tilkøre hende til foråret:)
Når jeg havde en tom DV hoppe ærgede jeg mig over at ha brugt en masse penge, uden at få et føl, samt hoppen var dyr at ha på foder..
Som du selv siger Pia, så nu er der tid til rødvinen, og rejser.
Har en dejlig nabo som gerne tager over og passer farmen, og jeg skal ikke bekymre mig om hun eller hestene kommer til skade ved ud og indlukning.
Når hestene skal køres med, kan jeg sagtens læsse hopper og føl selv, samt selv kører til skuer med en unghest, og du kan nemt overskue at ha flere ponyer med på samme skue.
Elsker bare de små dejlige dyr, har kun dyrlæge til tænder og scanninger nu, og de er faktisk altid drægtig i første forsøg 
Så for første vinter i mange år, kan jeg også tillade mig at slappe af...
Dog holder jeg ridehesten endnu og følger da stadig med i avlen, samt med på netsiderne med trav på. Men mangler ikke de store heste ude i stalden.
Held og lykke med dit nye liv.
Mvh Helle