Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

fravænning og ridning???
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:17

Kan man ride på hoppen de første dage hvor man laver "brat" fravænning???

Eller;

- er hoppen for øm pga. yveret til at kunne rides de første par dage/-uges tid, når føllet tages fra??? + hun jo kun skal ha' hø = ikke så meget energi!! (hvordan gør i andre???)Så er det ok at ride i den periode??

- Føllet har stået i egen boks hver nat i ca. 1 måned nu og kun haft mælke-bar i dagtimerne.

På lørdag skal hoppen stå opstaldet et andet sted 1 måned, (for fravænning) fordi hoppen er blevet så "hys" at ha' med at gøre, og dyrlæge mener det er psykisk??? og det måske kan afhjælpe at adskille helt!!(kender i andre noget til den slags??) - hun er netop scannet og; ingen cyster og ingen tegn på hvinskhed?? men strigle og opsadling er "pesten" og hun er sur og aggressiv, viser tænder og rumpe. Ved opstigning og selve ridning, er der ingenting, glad og fornøjet - om jeg fatter det??? (ps. hoppen er IKKE gen-ifollet.)

Venlig hilsen Tina

Palomino-hoppe eft. Stargolds Cavalero, til salg, se billed på min præsentation.

Den fremtid du får, har du købt engang i fortiden ;-)

Venlig hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 09:32

Jeg tror, at det vil være decideret dumt, ikke at motionere hoppen i forbindelse med en brat fravænning.

Jeg vil næsten vædde på, at hun falder til ro øjeblikkeligt, når hun er flyttet. Måske allerede i traileren, når hun ikke længere kan høre sit føl. Sådan er det i alt fald tit. Men der er ikke nogen garanti for, at hun ikke vender tilbage til status quo, når hun kommer hjem igen...

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Den der står udenfor på egne ben, kan virkelig vise sin styrke, hvorimod den som er indenfor må af og til tage det hensyn kun tavshed kan vise.

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 21:09

det lyder rigtig dejligt hvis hun kunne blive sig selv igen, så må jeg se hvordan hun tager det når hun kommer hjem igen, man kan jo altid "håbe" .... -på hun så ikke lige falder tilbage i samme gænge!!!

Ps. hvis du er der endnu Tina V. så vil jeg bare hører om du også lige tilfældigvis kan svarer på om det skal være desideret; "HØ" hoppen skal på ved fravænningen eller om det også må være, wrap, eller, er det for "næringsrigt/sukkerholdigt"??? Tænker jeg, som ikke ved det???

Hilsen Tina

Palomino-hoppe eft. Stargolds Cavalero, til salg, se billed på min præsentation.

Den fremtid du får, har du købt engang i fortiden ;-)

Venlig hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 10:54

Hoppen skal da bare have sit sædvandlige foder ved fravænningen???

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 11:23

Man skal altså passe på med, for meget kraftfoder=korn når hoppen skal goldes.. Hoppen skulle jo gerne stoppe med mælkeproduktionen.

-Tror ikke der sker noget ved hø og wrap.

Stald
Vestervang

Med

den dejligste lille prinsesse født 140409

samt

DV hoppeføl e. "Uno" Don Diego og

pony hingsteføl e. T.T. Prince Perfect.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 20:36

min hoppe fik fravænnet føllet for 14 dage siden og hun tog det heldigvis pænt.... hun kom i en anden stald (den gamle hvor hun stod inden folingen) så hun kendte den... og føllet blev i den stald hvor de stod inden fravænningen han kom bare i løsdriften med en flink 1 års... og tog det rigtig flot... hoppen får kun tilskud og wrap og kommer på fold hver dag sammen med en anden hoppe samt hun bliver redet let 3-4 gange om ugen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider