Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Forbesigtigelse på vilhelmsborg
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 20:52

Er det bare mig eller er listen af diverse hingste "bare ikke noget nyt under solen" - hvor mange har ikke hopper efter Don Romantic, come back II og Romanow efterhånden... hvordan skal man forny med "nyt blod" når næste generation af drengene har dette blod i sig?

0
0
Svar på denne tråd

ja lige
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 20:59

mine ord, jeg har med vilje undgået at bruge Don Romantic, De Noir og hvad de nu ellers hedder, fordi jeg synes avlen er lidt ensporet pt. Jeg tror også mange lader sig lidt forblænde af hvad der er moderne og hvem der størst og flottest (hingstestationen)

Så jeg er én af dem der gerne prøver noget som ingen andre gør. Har pt. to hopper ifol. En efter en tysk pinto hingst (kåret i det tyske Oldenburger Verband) den er vi 2 der har brugt i DK, den anden er ifolet med den svensk kårede hingst Ravell, den tror jeg ikke umiddelbart der er andre i DK der har brugt, men hører da gerne hvis der er andre. Så jeg glæder mig rigtig meget til næste år, for så har jeg noget som ikke så mange andre har.

Men igen hingstevalg er smag og behag.

Lisbeth

Slaugårdvarmblod - når farven også er en faktor

www.slaugaardvarmblod.minisite.dk

Gribaldi hingsteføl til salg

Hoppeføl e. Florist DVH til salg

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteemner
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 21:22

Ja, jeg har godt nok kigget mest på springhingstene, men der synes jeg godt nok der er mange spændende kandidater :-)

Vedr. hingstevalg, så er det vel i bund og grund lige meget om det er en populær hingst eller ej, det drejer sig vel i bund og grund om den skal passe til ens hoppe. Måske hvis mange avler tænkte over det, så var der ikke mange hopper efter samme hingste, og også en større spredning på dem der kommer til forbesigtigelse

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 21:41

Jeg må nok give Annette ret - man vælger forhåbentlig hingst efter ens hoppe og ikke hvad der er mest populært. Ellers risikere man jo også at stå med noget som slet ikke har forbedret hoppen!

Nå men ang. forbesigtigelsen så har jeg ikke studeret kataloget nærmere. Men ved da at der bl.a. bliver fremstillet en gribaldi, stedinger også kommer den dyreste hingsteføl fra eliteauktion også Pas Partout e. Don Primero - så lidt spændende syntes jeg da alligevel der er tilstede og det vil vel også være sådan at der vil være flest efter de mest brugte hinngste da de jo har den største andele. Men det behøveer jo absolut ikke være dem der ender med at gå til Herning - så lad os nu lige se når de næste tre dage er veloverstået.

Anette Toft Jensen

Nu uden Kalhave's Desan :( - R.I.P.

www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu skal jeg
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 15:06

jo ikke trække flere føl på min hoppe. Derfor vil jeg tillade mig at sige dette:

Jeg tror faktisk mange/nogen vælger efter hvem der er populær. Jeg har selv for en uge siden siddet og kigget hingste til min egen hoppe, som jo ikke er noget superavlsemne. Jeg nåede frem til at De Noir og Laurino ville være gode bud på min hoppe. Det er hingste der slår igennem på afkommene og det tror jeg faktisk mange der vælger disse såkaldte modehingste vælger efter når ikke hoppen er "noget at råbe hurra for". Selvfølgelig er hingstene osse brugt med omtanke men mange gange tror jeg faktisk at nogen står med en hoppe de ikke rigtig ved hvad de skal gøre med, så kan den jo altid få et føl og så ringer man måske til DV konsulenten, og der sidder "modehingstene" jo løse i svaret. Sådan var det osse for mig selv da jeg ringede. Det er nok osse en af grundene til at en yngre hingst har haft mange bedækninger i en ung alder.

Jeg vil lige sige at jeg ikke har noget imod Laurino, jeg har altid synes ham er lækker. Og De Noir har jeg aldrig brudt mig om men hold da op en positiv overraskelse jeg fik på Katrinelund i foråret da jeg så ham redet af Isabell Bache. Han har godt nok udviklet sig, efter min mening.

Mit indlæg er ikke for at hænge nogen hingste ud. Men derimod avlere som mig selv der egentlig ikke burde trække føl ud af deres hoppe bare fordi den kan.

Kan godt være jeg får hug. Men det er egentlig bare egen erfaring. Når man har en hoppe med en del fejl og mangler så kan det ende med at blive dyrt, selvom det der egentlig skulle forbedres osse er blevet det så kan andet blive så meget ringere!

Jeg glæder mig stadig til at se alle de føl der kommer til foråret og jeg vil osse ærgrer mig over det ikke er mig der får en lille hestebaby på marken men jeg vil hellere vente på min hoppeplag bliver gammel nok. Og så vil jeg nok endda tænke mig om en ekstra gang. Det er jo ikke os alle der er skabt til at avle på vores heste

Måske krisen vil få lidt indflydelse her.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Modehingste
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 15:59

Det positive ved modehingstene er jo at de må siges at være afprøvet på en lang række af forskellige hoppe, så vi andre nøjes kan se om den nu også passer på vores egen hoppe. Den mulighed har vi ikke når vi bruger en hingst som kun har været brugt på få hopper.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Forbesigtigelse
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 16:41

Strækker sådan en forbesigtigelse sig over 3 dage og hvornår afgøres det hvem der udtages til herning ?

Spændende med 2 Numero Uno afkom, et enkelt Carano + et enkelt Apollo afkom, samt et afkom med lando som mf. og et med Dorpas som mf. samt mange andre spændende springhingste.

Venlig hilsen Tina F

www.bricksite.com/sebrina

Talentfuld, stor 3 års DV-hoppe, f.Carano * mf.Linaro, professionel tilredet, sælges el. udlånes til seriøs og dygtig rytter. Se video med rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Forbesigtigelsen
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 18:56

Varer over fire dage, hvoraf den første var i søndags i Vallensbæk. Det afgøres samme dag hvem der går videre.

De kommer ind og bliver vist løse og i løsspringning, og så kommer de ca efter ti hingste ind på ring, og her får man afvide hvem der går videre til fast bund.

Så er der efter formiddagen fast bund, og igen først på aftenen. Efter fast bund kommer de ind igen, og herefter får man afhvide hvilke hingste der bliver udtaget til Herning.

Der er rigtig mange spændende springhingste med i år, og jeg forstår generelt ikke, hvorfor flere avler ikke tager op og kigger, det er meget lærerigt at se de unge hingste.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 14:51

som een fornuftig tråd udvikling

Men mht springhestene... der er alt for meget lineavl(indavl) som fortsætter (holsteinere)alle de kære C hingste, hvordan skal springhestene udvikle sig? Ved godt de er "sikre" men de er jo nærmest også ens! Hvorfor ikke tænke lidt mere i et land der virkelig formår at lave springheste SF - der masser at tage af feks balou de rouet som der er et par kåret hingste efter i DK?

Og dressur drengene - Der er ingen tvivl om feks De Noir har givet meget godt blod til DV de sidste par år.. men nu skal man videre og her (igen) synes jeg man skal åbne øjnene op for de Hollandske hingste- ved godt der er een risiko da det ikke er den vej man plejer at gå og der jo masser mulighed for at bruge disse via katrinelund........

mht forædlere kan jeg ikke sidde ned ad glæde da jeg hørte een OX er kommet igennem DV som beskæler...

0
0
Svar på denne tråd

daffe 1
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 21:56

Hej

Hvad er det for en OX hingst du siger er kommet igennem DV`s nåleøje ?

Mvh Janni

Havre er sundt og godt

Weatherbeeta vinterdækken sælges

0
0
Svar på denne tråd

BALTIMORE VRÅ
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 13:04

......

0
0
Svar på denne tråd

Baltimore Vrå
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 13:45

Han er jo ikke en OX...

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

er han AA?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 19:11

..... men om han er OX eller Anglo er vel i min teori bedre end fuldblod....

Gamle kendinge som enten er AA eller OX ligger bag nogle af de bedste: Inchallah, Matcho AA etc

0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 13:24

jo sidste år, han gik igennem nåleøjet.

troede lige jeg havde misset en god nyhed ;-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider