Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Det optimale føl/plag foder...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 22:42

Har lidt problemer med at mit føl er oppustet efter jeg gik fra følfoder og erstatning, over på almindeligt føl/plagfoder.

Hun ligner en der står med en konstant gæringskolik:-(

Nu har jeg taget hende helt af foderet indtil dyrlægen ser hende på tirsdag når hun kommer for at vaccinere.

Hun får nu kun lucerne, gulerødder, vitaminblanding og hørfrøolie fra blue horse. Og så selfølgelig masser af hø+ frøgræs på folden.

Hun er ormebehandlet.

Hvad fodrer i med? Og hvad er det mest optimale føl/plagfoder, efter jeres erfaring?

Folealarm udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

helt normalt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 23:03

Hej

vores føl, 4 stk i år er også blevet noget vommet siden de blev taget fra de får alt de hø de kan spise og omega junior fra dangro samt lidt ekstra kobber fra BH. Tror det er pga. høet så tager det ikke så tungt og siden den ikke har orm så tror jeg ikke det er noget at være bekymret over.

Hilsen Berit

Flere dejlige og velgående heste tilsalg, se profil eller www.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 15:54

fase 1 til mine,og har aldrig haft vommede føl.

De har fri adgang til hø el wrap.

Jeg ved at frøgræs og halm kan få få dem til at se vommede ud,da det ike fordøjes så godt,bare er fyld i tarmene!

Jeg har før brugt følfoder fra Hippolyt,det var jeg også glad for.

Held med det!

mvh Sarah

Træning og undervisning i horsemanship, trailerlæsning

og samlet ridning for løs tøjle

Heste sælges,se præsentation.

Bla. 2 års palominohoppe,2 islændere og 6 års dressur fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd

Suregrow
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:48

Jeg har altid brugt Suregrow fra Brogården til mine føl sammen med lucerne og masser af wrap. Og jeg har aldrig haft problemer med det foder.

Jeg er meget glad for Suregrow, fordi jeg ved at de 100 % får det de skal have....

Karina
Kirkeby

0
0
Svar på denne tråd

foder eller orm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 21:21

mit føl fra sidste år får ballonmave når ormene bliver for mange.. en ormekur og vupti maven er pæn igen..

så har du tjekket for orm..

ham af min fra sidste år har underligt nok været plaget mere af orm end nogen som helst andet føl jeg har haft.. heldigvis har ormekuren kurreret det..

0
0
Svar på denne tråd

følfoder
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 22:39

der hvor min står får de naturmusli og hø samt gulerødder og lidt foderkalk og det er efter samtale med konsulent og de ser rigtig fine ud ;) før brugte de føl/plage foder fra cavalor og de var rigtig trælse at se på... men det er jo en jungle der ude med alt det foder der er at vælge imellem og det der virker for nogen virker måske ikke for andre ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider