Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Opsøgt pga. afstamning ?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:03

Jeg kunne virkelig tænke mig at vide, hvor mange avlere er blevet opsøgt af købere, som netop søger et afkom med en bestemt afstamning ... her tænker jeg ikke på " modehingste " ?

Altså købere, som seriøst efterlyser en heste eller pony efter en bestemt hingst / morfar , fordi de har gode erfaringer med hingsten?

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...

0
0
Svar på denne tråd

en gang
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:49

det var en der søgte donnerhall kombineret med lauries crusador, og det år ventede jeg et Don Juan x lauries crusador som jo er tæt på det hun ønskede

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

flere gange
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 20:04

er jeg blevet forespurgt på mine hingsteafkom efter Mignon fordi der kun er 17 afkom efter ham og ingen hingste i avlen.. men heldigvis er de strå som er tilbage MINE og ingen af mine hingste afkom bliver solgt med værktøjet indtagt.. de skal ikke bruges til tilfældig piratavl i udlandet :(

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Henvendelser
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 07:02

Ja og nej. Jeg har haft sat en helbror til Escapology T til salg på Ridehesten.com og egentlig ikke gjort meget andet for at sælge ham.

For en lille måned siden fik jeg så en henvendelse, og de var egentlig ikke på udkig efter føl, men havde set ham her, og var MEGET interesseret i ham. De har selv sat en hoppe ifol med Esteban xx, og det var bla. pga. Escapology T, så da de havde set en helbror til ham var til salg, var beslutningen vist mere eller mindre taget.

Det tog i alle fald kun et besøg, og det har idag resulteret i at jeg har fået solgt til en rytter der rider internationalt, og de har fået et føl som forhåbentlig har det kapacitet, der skal til, for at komme med helt frem i de store klasser.

Så jeg vil sige, at havde det ikke været fordi han var helbror til Escapology T, så tror jeg ikke de havde henvendt sig. Udover det, har der været hingsteholder, der har haft ville se ham, men eftersom jeg havde de andre køber, har jeg ikke gjort mere i den anden retning.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 08:24

... 2 seriøst interesserede (uafhængig af hinanden) i den kombination jeg venter til foråret.

Tailormade Temptation/Sir Donnerhall/Weltmeyer

Det er dejligt nå der er interesse i disse tider

Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd

Omvendt fortegn
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:15

Jeg har jo så prøvet det den anden vej rundt, hvor jeg først købt ét afkom i Tyskland - og derefter henvendte mig til avleren så snart hoppen var i fol igen (eller var det før?! *g*) og fik lov at købe det næste også.. Her var det dog HOPPEN der var den afgørende faktor, da afkommene har to forskellige fædre.

Formidler af sæd fra: FB Gangster
Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009 *** anerkendt i Hannover 2009
0
0
Svar på denne tråd

Opsøgt
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:31

En bekendt af mig, er blevet opsøgt, da en avler i mange år havde ledt efter en hoppe med lige nøjagtig den afstamning. Han var lidt ligeglad med at hoppen var middelmådig. Han måtte dog vente pænt på, at hoppen skulle pensioneres.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vi var på udkig efter Lando-afkom
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 14:29

Da vi i sin tid skulle købe en kommende springhest til vores datter vidste vi 100% hvad vi gik efter. Det skulle være en Lando-hest ( et afkom efter Lando ). Jeg kan huske at jeg dengang bevidst opsøgte stutterier, avlere, ryttere mm. for at høre om de vidte noget om hvor jeg kunne finde en Lando-hest som vi ønskede os.

På den måde fandt vi vores dejlige Lando-hoppe Sebrina, ved at nogen kendte nogen som kendte nogen osv.. Det var egentligt lidt sjovt at være på "udkig" dengang.

Venlig hilsen Tina F

www.bricksite.com/sebrina

Talentfuld, stor 3 års DV-hoppe, f.Carano * mf.Linaro, professionel tilredet, sælges el. udlånes til seriøs og dygtig rytter. Se video med rytter.

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 15:05

Jeg er da for nyligt blevet kontaktet af venners venners venner (eller noget lignende), da de gerne ville se min Carson-plag.

De ville også gerne vide om han kunne købes, hvilket han dog ikke kan. Da der ikke bliver tale om salg er det lidt svært at vide præcis hvor seriøse de er, men en meget sjov oplevelse, og de er selvfølgelig velkomne til at komme og kigge ligeså meget de vil :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke prøvet
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 15:15

har ikke prøvet at lave et, der er blevet tjekket ud pga. en bestemt far, faktisk mere pga moderen. Men har købt en fordi den var efter en bestemt hingst.

0
0
Svar på denne tråd

opsøgt pga. afstamning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 20:29

Vi har et Carano-afkom til salg lige nu og vi er blevet kontaktet fra en køber i Holland som i forvejen har et Carano-afkom og som derfor er interesseret i vores afkom.

Venlig hilsen Tina F

www.bricksite.com/sebrina

Talentfuld, stor 3 års DV-hoppe, f.Carano * mf.Linaro, professionel tilredet, sælges el. udlånes til seriøs og dygtig rytter. Se video med rytter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 16:46

Har også prøvet at blive opsøgt pga afstamningen.

Har en Sandro Boy Vallak.

Der er vist ikke så mange efter ham, og vist ikke så ofte til salg.

Han er skulle ikke være helt billig at bruge...

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 19:24

rejste til Ungarn i september måned ned til den lille bitte bitte by, hvor den gamle gamle mand jeg købte Dejó af for 3 år siden dengang boede

uden at vide om manden stadig levede eller om han stadig havde den hest jeg gerne ville ha...

Manden levede - Dejós 2 år yngre helbror var desværre aflivet 1½ år tidligere pga slinger.

Tja sådan kan det jo gå - men eftersom jeg ikke er i stand til at komunikere med manden på andet end tegnsprog var jeg jo nødt til at opsøge ham... :-P

Men en oplevelse var det, og vi fik jo mange andre fine heste med hjem - bla en halvbror til Dejó

Vicky Mathiesen

Military - Ridesportens formel 1

0
0
Svar på denne tråd

Vi gik efter
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 03:43

En mere eller mindre rå Carano og jeg endte med hende her

Men ellers har jeg kigget utroligt meget efter afkom eft. Esteban xx, grundet Anette's Escapology T. Den er jeg helt vild med, særligt dens bevægelsesmønster, lethed og smidighed.

Der er så også en del fuldblod i min Carano hoppe. Men lurer da stadigvæk efter Esteban afkom, når jeg ser dem.

Med Triumph & Maygårdens Cordial..

Prestige Golden Star new sælges. 17" bom 33 (M) næsten som ny. Brun.

0
0
Svar på denne tråd

ja.....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 00:11

jeg blev kontaktet for nylig af en tysk avler der ønskede et hingste føl efter min pinto samondo..

og jeg kunne sagtens selv finde på at finde en ny hest på f.eks heste data ved at gå ind at finde de hopper/hingste der falder i min smag.. og så opsøge det afkom jeg ville have...

desværre er penge pungen ikke til alle de jeg hidtil har fundet ;D

http://www.samondo.dk

NU OPDATERET MED FØL GALLERIER.......

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 09:47

Jeg har så prøvet det omvendte. Abby - min nuværende hest - er bestilt, da jeg ville have et hoppeføl efter hendes mor. Jeg ventede såmen også "kun" fire år. Men er heldigvis rigtig tilfreds med resultatet ;-)

Jeg kunne godt finde på at bestille et afkom efter en bestemt hest igen.

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

Welsh Cob - mit valg

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider