Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Brandmærke el. Chip? WPBR
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 16:55

Så er mit føl blevet så stort at det skal brandmærkes eller chipmærkes - eller begge dele?


Jeg har et WPRB híngsteføl, og jeg er meget i tvivl om WPBR normalt bliver brandmærket eller chipmærket?


Den blanket jeg har fået vedr. besigtigelse står der man selv må vælge om det skal brandmærkes, chipmærkes eller begge dele. Jeg vil selvfølgelig gøre hvad alle jer andre med WPBR føl gør. - Så hvad er normalt?


På forhånd tak :)



Venlig hilsen
Charlotte med Grace og lille Fargo
- Intet af tvang alt af vilje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Normalt
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 17:36

jeg er ny i welsh men har fået den opfattelse at de 'store' føl brændes, chip kan du vist lige så godt vælge også, den skal jo have den før eller siden ser det ud til.


Jeg valgte at få mit sec A føl brændt, og det var vist ikke så almindelig ved de små.



Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik mit wpbr føl
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:18

fra i år både chippet og brændt...


normalt ville jeg ikke brænde


Vicky Mathiesen


Military - Ridesportens formel 1

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 22:09

Jeg plejer at chippe mine.


Men hørte så fra et par andre avlere, at mange kun besigtiger deres Da welsh ikke har krav om chip eller brand, så du kan nøjes med kun at få det besigitget. Jeg vælger dog chippen, så den ikke helt så nemt kan 'forsvinde' Ved egentlig ikek hvorfor jeg ikke brænder, nok fordi der er så få indenfor welsh der gør det. Det er A'er der her er tale om.


SÆLGES:

Varmblodshoppeplag med rødt pas, fra 2008, rød, dressurafstamning hvor konkurrenceresultaterne er i top, forventet 170cm

SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye regler
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 10:25

Fra 1. juli 2009 kan man ikke bare nøjes med at besigtige, der skal ALLE registrerede føl mærkes. For Welsh er det valgfrit om man ønsker chip eller brændemærke.


Jeg har også A'ere og får chipmærket mine, men det er kun fordi jeg stoler 100% på Lotte som gør det, ellers ville de blive brændemærket. Jeg har den mening at kun det der er synligt er sikkert.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 19:08

Charlotte: Tak for rettelsen Undrer mig så bare over, at der på mit welsh føls papirer (som vi skulle have med til mærkeren) kun stod besigtiges. Og så valgte jeg selv chip


SÆLGES:

Varmblodshoppeplag med rødt pas, fra 2008, rød, dressurafstamning hvor konkurrenceresultaterne er i top, forventet 170cm

SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:34

Vi har valgt at chippe, da købere af wpbr-føl jo kan have det ønske at den skal til kåring i DSP eller Pferdestammbuch Schleswig Holstein eller andre steder. Med en chip er der ligesom mere frit valg...


Vi fik også at vide, at efter i år skulle vi enten chippe eller brænde; men jeg har nu altid ment, at de bør mærkes, fordi det beskytter ponyen mod at blive startet for tidligt. En umærket pony kan jo risikere at blive startet allerede som 3års - den har jo øjensynligt intet pas...


Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 12:17

skal brændemærkes. Jeg har avlet et WPBR føl og så skal det også mærkes som det.... så det må fremtidige købere tage med. (med mindre de dukker op inden mærkning og ønsker andet)


Sælges:

Daugaards Magnifique:


welsh partbred hingsteføl efter Klepholms Guldfax (Buckskin) født 13. Juli 09


Regina SDH366:


DSP (Welsh partbred) DH hoppe,buckskin.





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider