Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Bedækningstal 09
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 14:51

Nogen der ved, hvor og hvornår der kommer tal for bedækninger 2009? Jeg er nemlig lidt nysgerrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 du går
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 15:05

da bare ind på hestedata med en lille lommeregner i hånden og lægger tallene sammen ej spøg til side.. plejer det ikke først komme i bladene til januar!!!???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 15:14

da se dem på Hestedata.

Kig på forsiden, klik: Se rangliste over bedækninger for hingste og indtast den ønskede race samt årstal.


Ullan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøn funktion
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 17:43

Det var skægt! Fedt - havde slet ikke fundet den funktion. Godt set Ulla :D Tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overvejelser
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:18

Så fandt jeg dem.


Top 20 (bedækningstal i DV):


1 BH Zack 175

2 De Noir 165

3 Sunny-Boy 138

4 T Temptation 121

5 BH Don Romantic 114


6 Skovens Rafael 92

7 BH Romanov 90

8 BH Rosoff 87

9 T Lancelot 78

10 Bøgegårdens Laurino 74


11 L'espoir 74

12 BH Rush Hour 67

13 BH Doolittle 59

14 Don Kennedy 59

15 Crelido 52


16 Uno Don Diego 49

17 Uno Don Diablo 46

18 Fassbinder 41

18 Heartbeat 41

20 Solos Landtinus 40


Ang. 1-5 er jeg faktisk imponeret over, at De Noir stadig kan hive så mange bedækninger hjem. Han er godt nok ved at have bidraget med et stort indskud til DV avl! Derudover overrasker det mig, at Sunny-Boy har fået så mange bedækninger - taget i betragtning hans lidt umoderne type, men selvfølgelig har flere af hans afkom jo markeret sig godt + han er et nyt 'kort' på dansk jord. Zack og Temptation har jo blameret med fine føl, mens Romantic har blameret med seje afkom.


Ang. 6-10; For mig er det mest iøjnefaldende, at Skovens Rafael har fået så mange bedækninger i år med de føl han har vist - som har været af meget svingende kvalitet! De høje bedækningstal for de andre er jo ikke så overraskende; Romanov har jo vist kvaliafkom, Rosoff fik jo alle lovord med sig i Herning, Lancelot fik ros så fra alle sider i Herning og Laurino har vist sig frem med en fremragende følbeskrivelse.


Ang. 11-15; Årets fløjhingst ligger ret langt nede på listen. DV avlere er nok blevet meget opmærksomme på den nye trend med 'typeavl' og snakken om, at den fantastisk velgående L'espoir ikke nødvendigvis avler moderne. Bliver spændende at se hans afkom i år! Synes Doolitle har fået rigtig mange bedækninger i forhold til f.eks. Rush Hour. Don Kennedy har fået pænt mange bedækninger i forhold til markedsføringen af hingsten! Og så kom der en spring (eller 'dobbelt'hingst) i form af Crelido.


Ang. 15-20; Pudsigt at de to Jørgen Steen hingste ligger så tæt rent bedækningstalsmæssigt. Begge har gjort fin figur i år, hvilket dog først har slået igennem efter bedækningssæsonen. Synes Fassbinder har overraskende mange bedækninger. Og så en rendyrket springhingst i form af Heartbeat og en dobbeltnedarver ved elitehingsten Landtinus.


Don Schufro ligger forøvrigt på en 21. plads med 37 DV bedækninger. Prisen har alligevel fået 'pillet ham ned'. Noget af det sære er, at Le Champ Ask er registreret med 31 bedækninger. Undrer mig, at han ikke er pillet af, når der eftersigende ikke skulle være kommet nogen ifol! Vildt, at der nåede at komme så mange hopper gennem møllen, inden han blev stoppet (syntes ellers det gik pænt stærkt...) Dicardo er ikke blevet helt glemt, idet han havde 30 bedækninger i år. Bliver spændende at se dem næste år! Bentley fik kun 21 DV bedækninger i år ligesom den meget velgående Fürstenball kun fik 33 - gad vide hvor stor en effekt det har, at begge hingste ikke blev introduceret til avlerne i Herning i år? Baccarat xx er i øvrigt den højest rangerende fuldblodshingst med 24 bedækninger.


Som en af 'overraskelserne' har Baltimore Vrå, der viste sig fremragende i Herning (og blev præmiehingst) kun fået 4 bedækninger - trods al DVs snak om forædling. (Han aflagde dog en knapt så spændende materialprøve senere, så det bliver da også spændende at se, hvordan han udvikler sig.)


Undskyld den lange smøre - hvad synes I om tendenserne?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baltimore Vrå
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:43

bestod jo i begge discipliner - er det ikke flot ?


Det er vel sjældent at forædlerhingstene er helt oppe og blande sig i toppen med de rene varmblodshingste, eller hvad ?



Mvh Janni


Havre er sundt og godt





0
0
Svar på denne tråd
 
 Baltimore...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 18:46

Janni; Mente skam heller ikke, at det var ringe - blot at han var knapt så overbevisende som i Herning, hvor han spaserede ind i mit hjerte! ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne - Sophie
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 19:08

helt Ok


Jeg har jo aldrig set ham IRL, og desværre var han jo skadet til materialprøven.



Mvh Janni


Havre er sundt og godt





0
0
Svar på denne tråd
 
 Syntes det
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 08:28

Ingen tvivl om at flere dem i top 20 har markeret sig ved at have mange føl med til følskuer og dermed også har avlet mange gode føl og de har været med i flere år, så afkommende også har vist at de kan begå sig under rytter. Interessant liste jeg har heller ikke set den før på h.data


Syntes måske det med følbeskrivelser for DV er lidt "hat og briller". De føl som er med i den obligatoriske følbeskrivelse er jo føl, som avleren selv vælger at tage med til følskue fordi de selv syntes det er et godt føl. Så føl beskrivelserne er lavet på baggrund at de "gode" føl, og hvis man har et føl som ikke tager sig godt ud, tager man det vel ikke med til følskue. Syntes det ville give et bedere billede, hvis det var ved lodtrækning føllene blev udvalgt med et bredt udsnit af hopper. Måske så ranglisten anderledes ud så?





Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med smukke Welsh ponyr og ingen DVér...

Khan Rita venter føl til juni WPBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 08:32

nu godt tænke mig at se det samlede antal bedækninger holdt op mod sidste års antal.. for at se om der er hold i den der med at antallet af bedækninger er noget lavere.. pga finanskrisen..



0
0
Svar på denne tråd
 
 2008 top 15
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:06
Ident Navn Placerin...d År Antal Bedækninger i forbund Øvrige Bedækninger
BLUE HORS ZACK 1 DV 2008 248 33
BLUE HORS DOOLITTLE 2 DV 2008 184 33
DE NOIR 3 DV 2008 164 38
TAILORMADE TEMPTATION 4 DV 2008 148 28
BLUE HORS DON ROMANTIC 5 DV 2008 147 24
BLUE HORS RUSH HOUR 6 DV 2008 127 20
BLUE HORS HOTLINE 7 DV 2008 118 16
BLUE HORS ROMANOV 8 DV 2008 107 24
HEARTBEAT 9 DV 2008 102 36
BØGEGÅRDENS LAURINO 10 DV 2008 100 15
COME BACK II 10 DV 2008 100 29
BLUE HORS DON SCHUFRO 12 DV 2008 96 21
CRELIDO 13 DV 2008 90 30
BLUE HORS LEREDO 14 DV 2008 89 7
SKOVENS RAFAEL 15 DV 2008 84 15

Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne-Sophie
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:19

Nu skriver du at Zack, Temptation og Romantic har blameret sig - men jeg synes da tværtimod at de har leveret flotte afkom?


Man kan jo være enig eller uenig med DV's avlsmål, men man kan vel næppe sige, at hingste der leverer topføl blamerer sig. Hvad kalder du det så, når en hingst leverer "bundføl" ;)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 ups endnu en misforståelse!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:25

Marianne: Mange hobbyavlere stiller jo altid med deres føl - både gode og dårlige, mens mange seriøse avlere ikke gider slæbe deres føl med, selvom de er gode. Derudover er der jo talrige eksempler på mindre gode følbeskrivelser - så de forekommer da også! Og selv de gode føl kan jo have klasseforskel...


Sif: Mente faktisk at blamere var et positivt ord - har lige slået det op i nudansk og kan godt se, at jeg er forkert på den Så fik jeg lige lidt danskundervisning også... (også derfor jeg skriver fine føl - og seje afkom ;) ). Jeg er åbenbart ikke voldsomt klar i meldingen på dette indlæg - undskyld mine manglende dansk-kundskaber.


Lene: Jeg ved ikke, hvordan man ser det samlede tal derinde...


Noget andet pudsigt ved listen er, at på top 15 er 6 hingste fra Katrinelund og 6 hingste fra Blue Hors. Katrinelund har virkelig taget kampen op!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hotline
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:27

Hotline er ikke på top 20 i år- hvor mange bedækninger har han haft?

Er der nogen der har indtryk af, at han bliver benyttet i Tyskland?


Og hvad med Rosentanz?





Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Velgående, venligt sec. A hoppeføl sælges

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Isotter...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 09:40

Hotline har 31, mens Rosentanz har 7. Kan slet ikke finde Electric på listen. Har han slet ikke stået til afbenyttelse i år?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tailormade Stardust
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 10:07

Øøøv jeg kan ikke åbne siden - Hvor ligger Tailormade Stardust på listen!??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Næppe opdateret
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 10:27

Jeg er ikke sikker på at de bedæknngstal der kan ses nu på HesteData er de endelige, de plejer at stige indtil næsten sidste øjeblik. Dvs indtil december hvor kvitteringerne sendes ud.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chicago
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 10:29

Er der nogen som ved, hvor mange bedækninger Chicago har haft. Jeg har nemlig brugt den på min hoppe. Jeg kan ikke finde den på listen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undren
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 14:09

Jeg checkede lige listen


Er der nogle der kan forklare hvorfor Chellys Z DVH 983 ikke er på listen. Jeg har i hvert fald en hoppe der er insemineret med ham i år.

Ligeledes står Samarant DVH 995 med to insemineringer i år. Jeg kender to hopper der er insemineret med ham og det skulle være underligt om der ikke er fler.


Er der nogen der kan forklare mig hvordan det kan hænge sammen ??


Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne-Sophie
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 14:33

Nåeh, så forstår jeg bedre :)


Jeg læste det som om du var dybt uenig i, at de hingste havde leveret noget som helst, der duede :)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Listen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 14:44

Hejsa...


Som Charlotte skriver skal i tage listen på hestedata med en gran salt, den er først færdig opdateret medio dec mdr..


Så jeg synes det er giver et forkert billed at tage den frem og diskutere den pt..




Sælges:

Ungheste sælges fra 0 til 3 år.

Springhest haves ønskes byttes til RDH avlshoppe med dressurafstamning.



Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd
 
 anne-sophie
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 14:52

jeg kan nemlig heller ikke set summeringen nogen steder.. det var derfor jeg skrev i aller første indlæg man bare kan tage lommeregneren i hånden og gå i gang dette er jeg dog selv for doven til he he

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider