Sagen er den, at jeg efter utallige forsøg på ifoling af min hoppe, uden held, er ved at opgive hende helt! 
Hoppen er 15 år, har fået 3 føl i træk, ved stodbedækning, da hun var yngre (98, 99 & 01). Jeg fik hende i 2000 og brugte hende de efterfølgene år til ridning, da det dengang var min interesse og hun kom derfor ikke i fol årene efter.
I 2005 & 2006 forsøgte jeg at ifole hende ved håndbedækning, uden resultat. Hun blev efter bedækningerne skyllet, da hun havde tendens til at danne betændelse, men ligemeget hjalp det. Hun blev undersøgt efter alle kunstens regler, og hun skulle intet fejle (biopsi, svaberprøve osv.) og derfor godt kunne komme i fol.
Dog ville dyrlægen mene at hun skulle insemineres, hvis hun skulle forsøgs ifolet. Da der ikke er nogen welsh cob hingste der levere sæd, lagde jeg tanken lidt på hylden.
Efterfølgende har jeg talt med mange avlere, som har rådet mig til at forsøge med stodbedækning igen. De fleste hopper, også besværlige, ville somregl komme i fol på den måde.
I år har hun så været til stodhingst fra april-august, sidste bedækning var 31. maj. Ingen brunst efterfølgende.
Endelig troede jeg på det var lykkedes og dyrlægen scannede hende på 33. dagen, og var næsten sikker i sin sag om at der var føl. Hun blev håndprøvet på 90. dagen og stadig ville dyrlægen mene at hun var i fol.
MEN nu er hun i brunst, og det løber ud af hende, med det der ligner betændelse. Grønt slimet snask.
Dyrlægen er kotaktet, så han kan rense hende.
Ak ja, intet føl atter engang. 
Så kære garvede avlere, kom med nogle gode råd, som evt. kunne hjælpe mig til at få min hoppe i fol, hvis det ikke er umuligt og jeg bare skal opgive!
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen en meget fortvivlet hoppe-ejer!