Hvor er hun dog smart.
Jeg så intet andet end min egen hoppe og føl.
Havde absolut ingen forventninger andet end ds, da hoppen er taget lige fra løsdriften og vejer ca 75 kg for lidt endnu.
Efter at have brugt 3 timer på at læsse dyrene lørdag eftermiddag kørte jeg min langhårede hest og dens halvvilde føl til Fyn.
Der blev kigget noget søndag morgen da jeg tog min hest ud af boksen for at vaske hendes filtrede hale, med det resultat at hun vækkede hele omegnen med sit hysteri over at være væk fra sit vilde føl. Føllet blev i øvrigt ret tamt henover sådan en søndag hvor det blev trukket rundt til forskellige steder. God oplevelse. Nå men jeg fik striglet og kunne nok fornemme at nogle tænkte hvad er da det for en langhåret og kortbenet pony hun står dermed.-
Manen røg af og blev sat op i totter, gedeskægget blev taget med en elektrisk klipper og ørehårene blev klippet af. Hovene blev filet, for det havde smeden ikke haft tid til, og så må man jo selv i gang. Så lignede den en helt hest, bare en lidt lille hest så det var med en klump i maven at jeg trak min pony til måling. Måleren viste sig at være en sød mand og den lille pony blev til en hest på 161, super fantastisk. Og nu ikke helt udelukket fra det bedste afsnit.
Men der var lang vej endnu og det uopdragne dyr ville ikke stå stille da hun skulle på fast bund. Men også dette overlevede vi.
Så ind og løbe løs i den første ridehal i hendes liv. Se det var en oplevelse. Jeg har indtil nu kun set min lille hest og hendes stivbenede føl fise rundt i bukkespring på marken, men pludselig travede hun jo afsted. Selv føllet fandt lige pludselig noget bevægelse frem.
Det bedste var at vi ikke forsinkede det hele da vi skulle indfange mit vilde føl, for den var vidst så træt at den bare kom hen til mig. Vil i parantes bemærke at det tog 1 time at fange kræet lørdag.
Nå så til oprangering. Min lille hest var på det tidspunkt ret træt af det hele, og især af den jern der pludselig og uretfærdigt var proppet i munden af hende for kun 3 gang i hendes liv. Ja en hoppekåring er en oplevelse for alle.
Oprangering tog lang til for vi var mange i den lille ridehal og jeg var en af de sidste. Jeg havde affundet mig med at gå som en af de bagerste, for sammenlignet med de andre hopper, er min hest jo en pony og ovenikøbet meget klejn lige nu da den stadig er alt for tynd. Gert Buchhave blev bedt om at gå op foran med en super velfungerende Romanov hoppe. Stor og lækker.
Og pludselig siger de vores nummer som nummer to. Der var jeg lige ved at få tåre i øjnene.
Så min pony blev kåret i DH og blev nummer to på selve dagen, som dommeren sagde til mig, "hun er jo lidt lille, men bevæge sig og være smuk er der ingen der kan tage fra hende".
Så der var glæde i bilen på vej hjem og jeg var lykkelig da jeg kunne lukke min lille hest ud på hendes mark igen-
Tillykke til alle andre også