Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fløjhoppe i Nørrelund....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 21:06

Så var vi til kåring i odense og det var hele køreturen værd fra sjælland..

Min Halvblods hoppe e. Esteban xx/ Calzone/Deadly Nightshade xx blev bedste halvblod godt nok i et lille hold men sikken en flot kåring med syv 8 taller to 7 taller og et 9tal i trav...

Hun fik følgende udtagelse Højstillet ædel og udstryksfuld storammet hoppe med særdeles god og elastisk trav

Filen kunne ikke findes

Dette billed er fra 2års skue...

Er der andre der var til kåring idag på Nørrelund og hvorden gik det?

0
0
Svar på denne tråd

super flot
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 21:18

Jeg var ikke, men vil da ønske tillykke med din skønhed

M.V.H Stine.... Gribaldi føl tilsalg. .

0
0
Svar på denne tråd

så flot...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 22:32

Stort tillykke herfra...:-)

Det er simpelthen så stærkt gået:-)

Hestetrailer udlejes i nordjylland, se præsentation for mere info.

Dejlig stor 2 værelses lejlighed i ålborg sælges. ligger 300 m fra Jomfru Ane Gade. Kun 100 m. fra gågaden. Perfekt som forældrekøb. ...

0
0
Svar på denne tråd

Nørrelund
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 07:03

Tillykke med det flotte resultat :)

Var i over på Østerlund eller på selve Nørrelund?

Jeg var afsted med min Don Caruso/Romancier hoppe, som pga. en skade kun har været i træning siden 29/9. Hun blev DS - havde håbet på DH, men fik en super fin beskrivelse så den er jeg meget glad for, og så skal vi til en ny kåring næste år, da jeg vil have hende igennem en sadelkåring.

Manuela - med Løgtoft's Carisma & Maloni's Zewina

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Goodi
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 08:14

Hvor er hun dog smart.

Jeg så intet andet end min egen hoppe og føl.

Havde absolut ingen forventninger andet end ds, da hoppen er taget lige fra løsdriften og vejer ca 75 kg for lidt endnu.

Efter at have brugt 3 timer på at læsse dyrene lørdag eftermiddag kørte jeg min langhårede hest og dens halvvilde føl til Fyn.

Der blev kigget noget søndag morgen da jeg tog min hest ud af boksen for at vaske hendes filtrede hale, med det resultat at hun vækkede hele omegnen med sit hysteri over at være væk fra sit vilde føl. Føllet blev i øvrigt ret tamt henover sådan en søndag hvor det blev trukket rundt til forskellige steder. God oplevelse. Nå men jeg fik striglet og kunne nok fornemme at nogle tænkte hvad er da det for en langhåret og kortbenet pony hun står dermed.-

Manen røg af og blev sat op i totter, gedeskægget blev taget med en elektrisk klipper og ørehårene blev klippet af. Hovene blev filet, for det havde smeden ikke haft tid til, og så må man jo selv i gang. Så lignede den en helt hest, bare en lidt lille hest så det var med en klump i maven at jeg trak min pony til måling. Måleren viste sig at være en sød mand og den lille pony blev til en hest på 161, super fantastisk. Og nu ikke helt udelukket fra det bedste afsnit.

Men der var lang vej endnu og det uopdragne dyr ville ikke stå stille da hun skulle på fast bund. Men også dette overlevede vi.

Så ind og løbe løs i den første ridehal i hendes liv. Se det var en oplevelse. Jeg har indtil nu kun set min lille hest og hendes stivbenede føl fise rundt i bukkespring på marken, men pludselig travede hun jo afsted. Selv føllet fandt lige pludselig noget bevægelse frem.

Det bedste var at vi ikke forsinkede det hele da vi skulle indfange mit vilde føl, for den var vidst så træt at den bare kom hen til mig. Vil i parantes bemærke at det tog 1 time at fange kræet lørdag.

Nå så til oprangering. Min lille hest var på det tidspunkt ret træt af det hele, og især af den jern der pludselig og uretfærdigt var proppet i munden af hende for kun 3 gang i hendes liv. Ja en hoppekåring er en oplevelse for alle.

Oprangering tog lang til for vi var mange i den lille ridehal og jeg var en af de sidste. Jeg havde affundet mig med at gå som en af de bagerste, for sammenlignet med de andre hopper, er min hest jo en pony og ovenikøbet meget klejn lige nu da den stadig er alt for tynd. Gert Buchhave blev bedt om at gå op foran med en super velfungerende Romanov hoppe. Stor og lækker.

Og pludselig siger de vores nummer som nummer to. Der var jeg lige ved at få tåre i øjnene.

Så min pony blev kåret i DH og blev nummer to på selve dagen, som dommeren sagde til mig, "hun er jo lidt lille, men bevæge sig og være smuk er der ingen der kan tage fra hende".

Så der var glæde i bilen på vej hjem og jeg var lykkelig da jeg kunne lukke min lille hest ud på hendes mark igen-

Tillykke til alle andre også

Søger en spring og en dressurhest til låns. Dressur La3-M niveau, eller talent og vilje til at kunne nå det ret hurtigt. Spring Lb-La, prioritet et stort mod. Kan du hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 08:42

Hjertelig tillykke. Begge to.

Piaffen: Skøn læsning, kunne ikke lade være med at smile, kunne lige som se det for mig. Flot resultat, hvad skal man dog med alt den træning

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Nørrelund...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 09:03

Manuella. Vi var på selve Nørrelund. Tak og tillykke til dig også

Piaffen. Jeg synes din historie er rigtig sød og hvilken solstråle tillykke med hende....

0
0
Svar på denne tråd

Sjov læsning
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 09:12

Tillykke til jer alle. Flotte resultater.

Piaffen: Virkelig sjov og sød historie

Mange spændende føl, plage og rideheste til salg, se:

www. kuhlmannhorses.dk

www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nørrelund
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:15

Piaffen: Ej så var vi i det samme hold, hvor sjovt... jeg lagde godt mærke til din hoppe. Synes hun er rigtig fin, og kunne nok flytte fusserne tillykke med kåringen.

Synes det var en hyggelig dag og selvom det endte med "kun" DS så er jeg glad for beskrivelse: "en passende ædel og feminin hoppe med rummelig bevægelse, dog flad".

Så skal jeg nok vise dem til næste år at hendes bevægelse ikke er flad under rytter

Manuela - med Løgtoft's Carisma & Maloni's Zewina

0
0
Svar på denne tråd

Nørrelund.
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:28

Hej Goodi.

Min hest gik i det samme hold som din. Er godt tilfreds med hendes resultat.

Det er en super lækker hest du har, en fortjent vinder.

Tillykke med det.

MVh Jannie Jensen.

0
0
Svar på denne tråd

JannieVJ
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 16:39

Hej Jannie,

Hvordan gik det med med Latifa ?

mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Goodi...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 18:06

Nej altså Susan Anede ikke, at du var afsted!

Hold da op, hvor det køre for dig

Rigtig mange gange tillykke med det flotte resultat!!!!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 20:16

Goodi, et kæmpe et herfra.

Du må da have hende til en rideprøve, så vi evt. kan få fornøjelsen af hende til eliteskuet næste år :-)

Jeg har jo fuldt hende så godt som jeg kan, når du skriver om hende, som Esteban xx fan, er hun jo en stod glæde og fryd.

Er hun ifol ??

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 20:34

Du ønskes et stort tillykke herfra,endnu en super dejlig hoppe.Samler du på dem?

Venlig hilsen

Pia Lundqvist

Stutteri Meklenborg

stutterimeklenborg.dk/

Nu med 2 Electric hoppeføl,de er begge til salg. Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

Goodi ;)
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 20:40

Tillykke Susan! Hvor er I seje :)

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

Kender du en smed, der mangler en lærling?

www.stopvarmespild.nu

- hvis du heller ikke vil fyre for gråspurvene.

0
0
Svar på denne tråd

TAK...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 00:21

Til jer alle sammen

Annettet.Hun var tilmeldt Egnethedstest men havde ikke været redet så længe og synes ikke hun var stærk nok i galoppen hun bliver redet af Maria Falkner og planen er 5års championat og sadelkåring til sommer..

Som du nok har gættet er hun ikke drægtig men hun skulle gerne blive min fremtidige avlshoppe....

Pia.Jeg tror faktiske at jeg har lidt tendens til at samle på hopper for jeg får næsten aldrig nogen hingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

tillykke til begge hopper
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 07:07

med de flotte kåringer - og for den gode historie om, hvordan der kan skjule sig en sand stjerne bag pels og hår :-)

Goodi: du behøver jo ikke at stille hende til en sadelkåring, hvis hun går et godt championat. Så søger du jo bare om at få R´et derfra. Men så med hensyn til en evt. udtagelse til eliteskuet....? Så skulle hun jo nok være blevet inviteret/udtaget ved kåringen i week-enden?

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Eliteskue..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 07:53

Sussie C.Ifølge de nye regler bliver ingen hopper udtaget til eliteskue til eksteriør kåringer mere de skal have gået rideprøve inden

0
0
Svar på denne tråd

Ja det ved jeg godt
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 18:15

Men der må jo være flere i samme situation som dig - med hopper, som måske burde have en invitation. Hvis du kontakter DV og hører, hvordan "forretningsgangen" er, vil du så fortælle det her? Det kan jo ikke være meningen, at man behøver at stille sin hoppe til kåring 2 gange? Synes at en mulighed for udtagelse HVIS rideprøven opnås jo stadig burde være en mulighed - men måske er jeg bare gammeldags :-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider