Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ECHA!! Man undres!! Barock pinto!!
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 20:51

Det er simpelthen for mærkeligt det her!!

Det viser sig åbentbart at der er flere hingste der har problemer med deres papire indenfor ECHA Tysk barock hest..

http://barockpintoforbund.no/

Er der nogen her med adgang til det der kan chekke om det virkeligt er korekt at disse heste har fået disse afkom!!

Tror vidst der er et par avlere herhjemme der i den grad har fået enten taget numsen på eller snyder så vandet driver..

Hvis der er en der kan chekke det vil jeg gerne vide det!!

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

PRE hingsteføl sælges ved fravænning. .Se hjemmeside.

Transporter/lille kørekort sælges Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

desværre...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:39

Jeg har frieserhopper, og har derfor adgang til at tjekke op på de informationer der gives i tråden, og må sige at alt er sandt

Syntes IKKE det er iorden at hoppeejere bliver snydt på denne måde!! Man ifoler i god tro...

Pilevadgaard..

se vores hjemmeside: HER

Forhandler af REGULATOR COMPLETE ...

0
0
Svar på denne tråd

SKANDALØST!
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:57

Ja man undres, der er godt nok nogle der må have røde ører lige pt - eller burde have det.

Hvad med de avlere der er taget godt og grundig ved næsen, og som har smidt penge i avlen af sin barock og nu står med værdiløse papirer ?? hvor mon deres penge er blevet af og mon de ser dem igen nu hvor varen viser sig at være uden værdi??

FY TIL DE ANSVARLIGE!

og en trøster til dem der lige nu kan hive deres papirer midt over..

håber der kommer orden på tingene alt andet er da bare slet ikke akseptabelt..

en skam når det viser sig at man ikke engang kan stole på de avlsforbund som skulle forestille at vejlede og ikke vildlede!

FNYS!

0
0
Svar på denne tråd

måske kan du se det her...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:57

Hej Jane Ø

Måske kan du se det via dette link: masithela.com/barockpintoforbund/ html/falske_stamtavler.html

Pilevadgaard..

0
0
Svar på denne tråd

De er vidst helt gangbare..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:03

Det viser sig åbentbart som det ser ud på den side at der er en par heste som ikke er af den afstamning som de foregiver at være da de pågældene hopper godt nok har fået føl det år.. Men ikke det føl som står oplyst!!

det gælder bla for Niko 1 og 2. dette indebære så vidt jeg kan se at hverken Albano eller Alcatraz eller Bonte de Niro stammer fra dem de udgiver sig for at gøre... Dette betyder i praktis at de er falsk varebetegnelse så vidt jeg kan se..

Disse 3 hingste står i dk og som de bla reklamere med her.

www.barockpintosales.com/script/ site/default.asp

Det er dælme noget skidt!!

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

Jo tak det var bedre
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:29

Aha stambogssnyd. Interessant, men faldt over dette:

Bonte Nico - grunnleggeren av rasen Barockpinto

Barockpintoen (Bonte Fries) er blitt avlet i mer enn 50 år i Nederland hvor rasen stammer fra Det hele startet da Dhr. Hellinga tilbød sin hingst Bonte Nico til avlstjeneste. Denne hingsten var ikke godkjent av noen stambok, heller ikke registrert, og i den tid var det forbudt å tilby en ikke godkjent hingst i avl. Stamboken gikk så langt som å forlange hingsten kastrert eller avlivet. Oppdrettere som da brukte Bonte Nico i avl måtte betale bøter, noe de gladelig gjorde da hans avkom var verdt 4 ganger mer enn avkom etter andre hingster. Bonte Nico ble både rik og berømt og han bedekket minst 100 hopper i den perioden. Bonte Nico hadde ingen stamtavle, dvs alt var ukjent bakover i linjene, men han var flott å se på, hadde fine fargesammensetninger, og ble derfor likevel en særdeles populær hingst.

Fra samme side under fanen "historie". Racen/typen (?) bygger altså på en ikke bogført hingst. History repeats it self som man siger.

I øvrigt synes jeg de 2 hingste under denne fane er 10 gange lækrere end nogen avlshingst inden for nutidens frieser- og barokavl, men det er jo heller ikke første gang jeg ytre ønske om gammeldags tunge friesere her på forummet.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

jane Ø
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:40

Den studstede jeg i den grad også over.. men mon ikke det generelt set kommer til at tage nogle ting med sig denne "nyhed" Tror der er en del der skal have ændret på deres hjemmesider og jeg tror det kommer til at tage lidt tid..

ulla.. Mange tak for chekup.. super lige at kunne få det set efter fra en anden kant..

Jeg håber virkelig og beder til at de folk der har købt disse hingste har gjort det i god tro!! Og så tror jeg måske nok jeg ville finde lidt penge og sagsøge ECHA!! hvordan i alverden kan de skrive disse heste som de gør hvis de ikke har chekket dem.. Det kan blive rigtigt dyrt både for ECHA og for hingsteholdere og dem de har købt dem af..

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:18

Jeg synes I skal læse dette også.

Den link i henviser til er de samme som står bag en del lignende indlæg i Norge (der de igen henviser til denne tråd)??

Det går lidt i ring her..

www.hestene.no/forum/ showthread.php?p=18936...ost1893631

Jeg tror folk skal slappe af og ikke rive sine papirer over før der kommer en officiel udtalelse.

Desuden ser jeg at den norske side har kopieret teksten fra en dansk side, så disse rygter er nok startet her i DK et sted. Ikke Norge.

0
0
Svar på denne tråd

kan ikke
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:21

få det sidste link til at virke...

Mvh Tina

med hestene Dawina, Felix, Cindy og Viktor

0
0
Svar på denne tråd

En link til
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:24
0
0
Svar på denne tråd

ja ja..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:29

OriginalBP er FrieserEnigma som har startet debatten på dette forum!

http://www.hestene.no/

bare søg på barockpinto jeg får ikke den direkte link til at virke.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:49

Ja ja....vi er jo flere der gennem længere tid har vist, at de i ECHA ikke har rent mel i posen

Officiel udtagelse eller ej, hvis frieseravlere som paplo"pilevadgaard" har adgang til at se hændelser, afstamning m.m på friesere godkendt i FPS, så er det i sværere end som så, at bevise at disse stamtavler er det pure opspind, som jeg i øvrigt hele tiden har ment!

En hoppe skulle få to føl på et år, hvor det ene er født i maj, det ved vi vel alle er ganske umuligt, medmindre det er tvillinger, og det er der vel ikke just tale om, når det ene er registreret i FPS og det andet er broget?

Og frieserhoppen Anne som i virkeligheden er en avlsgodkendt hingt, ja der må jeg da indrømme, at jeg var flad af grin!

Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd

finner den ikke
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:52

Hvor er den opprinnelige tråden her inne?

0
0
Svar på denne tråd

her er det hele
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 06:54

kopieret ind fra den norske side, så forhåbenligt ALLE lan se det, på siderne kan man også se stamtavlerne mm.

Stamtavler som ikke stemmer overens med virkeligheten !!

Norsk Barockpintoforbund er opptatt av seriøs avl samt korrekt og dokumentert registrering av individene av rasen Barockpinto. Dessverre deler ikke alle samme synspunkt, og det er oppdaget flere direkte feil i stamtavler til flere Barockpintohingster avlsgodkjent og registrert i Echa.

NIKO I :

Niko I siges er efter en KFPS-hoppe ved navn Heske med reg. 197360810. Niko I er født 01/05-1982. Samme år fik samme hoppe (Heske) et KFPS-hingsteføl ved navn Doekele reg. 820522631.

Niko I kan derfor ikke være efter denne hoppe da hun fik et frieserføl samme år som Niko I blev født. Dette føl er reg. i KFPS, den Hollanske stambog for frieser. Det vil sige at oplysningerne ikke er korrekte mht. stamtavle og afstamning på Niko I

Stamtavlen til Niko I hentet fra Echa sin side:

NIKO II :

Niko II siges er efter en KFPS-hoppe ved Heske med reg. 197360810. Niko II er født i 1991. Samme år fik samme hoppe et KFPS-hoppeføl ved nanv Wendy M. reg. 199109360. Denne hoppe fik også et hoppeføl i 2002.

Niko II kan derfor ikke være efter denne hoppe da hun fik et frieserføl samme år som Niko II blev født. Dette føl er reg. i KFPS, den Hollanske stambog for frieser. Det vil sige at oplysningerne ikke er korrekte mht. stamtavle og afstamning på Niko II

Stamtavlen til Niko II hentet fra Echa sin side:

BONTE BERTUS:

Bonte Bertus siges er efter en KFPS-hoppe ved navn Cevia med reg. 195948140. Denne hoppe er mor til den avlsgodkendte frieserhingst Mark 232 og hun er pref. Bonte Bertus er født i 1970. Samme år fik samme hoppe (Cevia) et frieserføl. Dette føl fik dog ikke noget navn da den døde meget hurtigt efter fødslen. Dette føl er derfor reg. Som N.N. med reg. Nr. 700682211.

Bonte Bertus kan derfor ikke være efter denne hoppe da hun fik et frieserføl samme år som Bonte Bertus blev født. Det er derudover fuldstændigt usandsynligt at en hoppe hvis første føl var en avlsgodkendt hingst, skulle være brugt til avl af Bonte Friese. Det vil sige at oplysningerne ikke er korrekte mht stamtavle og afstamning på Bonte Bertus.

BONTE DE NIRO:

Bonte de Niro siges at være efter hingsten Bert DV. Mor til denne Bert DV skulle være KFPS hoppen Karoline. Karoline blev født i 1986, og fik sit sidste føl i 2001, et hingsteføl ved navn Douwe reg. 200153101. Bonte Niro skulle være født i 2005 ???? Derudover skulle mor til Bonte Niro være en KFPS-hoppe ved navn Anne. I Holland er Anne både et drenge og pige-navn. Anne som skulle være mor til Bonte Niro, er efter hoppen Fimke fan de Praktydskoalle reg. 198376590. Denne hoppe fik også et afkom ved navn Anne, problemet er bare at denne Anne er en hingst og ikke en hoppe, og ikke bare en hingst men en avlsgodkendt KFPS-hingst, nemlig Anne 340. Det vil med andre ord sige at mor til Bonte Niro ikke er en hoppe men en Avlsgodkendt frieserhingst ?

Det til sige at oplysningerne ikke er korrekte mht. stamtavle og afstamning på Bonte Niro

Stamtavle til Bonte de Niro hentet fra Echa:

Disse informationer betyder derfor at stamtavlerne og afstamningsoplysningerne på bl.a.Albano, Alcatraz, Sir Nico de DKG og flere andre hingster som har ovenfornevnte hingster i sine stamtavler ikke er korrekte og ikke kan være det, da disse hingste stammer ud af, siges der, Bonte Bertus og Niko I. Det vil derfor også betyde at andelen af frieser IKKE kan overstige 50%, da kun mor kan spores!!! Mht. mor ( Kamilla-Sarah vom Hünsrück reg. 199515830 ) på to av disse hingste (bl.a. Albano) kan det nævnes at denne hoppen aldrig har lavet frieserføl og derfor kan være moder, moderen er imidlertid en følbogshoppe som aldrig har været sat til kåring i KFPS, hun er ikke stambog som der ellers fortælles på de før nævnte websider.

Vi ser med andre ord at registreringen til Echa ikke er korrekt, og vil anbefale alle å registrere sin Barockpinto i Barockpintostamboken i Nederland og/eller KWPN.

Under er kopi av stamtavlene til Albano, Alcatraz og Sir Nico de DKG. Alle disse er som sagt ikke korrekte da de sies å stamme fra Niko II eller Niko I:

Albano:

Alcatraz:

Sir Nico de DKG

Pilevadgaard..

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 08:34

ikke så svært lady di eller hvad??

Det er ikke muligt at få 2 afkom 1 år hvor det ene er født i maj?? Og det før der er reg. er vel reg, med DNA også den gang.

Ergo er det en påstand at ens føl er født der og påstande laver man vel hverken papire eller avlsgodkendelser på?? Eller jo det gør ECHA og det er jo netop det der er problemet her..

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at barock pinto "køre i ring" Men det ændre ikke på at ECHA har den grad har klokket i det..

For min skyld kan hestene hedde hvad de vil hedde og været ejet af hvemsomhelst.!! Men falske papire er svindel og det skal ECHA da stå til regnsskab for!!

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

bekræftiger det vi har sagt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 09:31

Hvor er det dejligt at det endelig er kommet frem. Det bekræftiger jo bare det mange af os altid har sagt, at et stykke papir fra ECHA absolut ingen værdi har.

En frieser er jo kun en frieser hvis den er registreret i KFPS, så der er virkelig ikke så meget at diskuterer. Man må i det mindste nu indse at de afkom efter omtalte hingste max. kan benævne sig med 50% frieser.

Men hvor er det dog bare useriøst at stjæle navne fra andre, og anvende i sin stamtavle, er man så naiv man aldrig tror det bliver opdaget, når man til og med anvender navne på hingstemødre?

ECHA er tydeligvis ikke deres opgave voksen, og burde fratages enhver form for stambogsføring. (hvis man kalde det amatørpjat det).

KFPS har ført stambog i så mange år, og her skal bedækningspapirer altså være i orden!! Der er ingen svinggerninger.

Ærgeligt for alle de hoppeejere der bliver ført bag lyset, og ærgeligt for de mennesker der har købt diverse hingste, og reklameret med deres frieserandel m.m. på et falsk grundlag.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er i chock
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 11:46

Jeg er fuldstændig i chock over at en forening kan finde på sådan noget. Jeg har altid vist at ECHA var noget man helst skulle holde sig fra, da der har været flere ting der ikke har været helt i orden, men at det stod så slemt til, havde jeg aldrig turde drømme om.

Jeg kan kun sige at jeg er glad for at jeg valgte en pintohingst og ikke en barockpintohingst da jeg ønskede at ifole min frieserhoppe og lave et barockpintoføl, så jeg ikke er en af dem der står med en stamtavle med falske oplysninger.

Jeg føler virkelig med dem der har sendt deres hopper til hingst i god tro, og de som har købt barockpintoer i god tro. Da især de som har købt ECHA hingste for voldsomt store beløb i god tro (må vi da gå ud fra, jeg håber virkelig ikke at hingsteholdere herhjemme har ført hoppeejere bag lyset bevist.)

Jeg er meget spændt på hvordan denne sag her kommer til at påvirke barockpintoavlen i DK og i resten af verden.

Knuzer fra Heidi

Super dejlige shetlandsponyer med stamtavle til salg.

0
0
Svar på denne tråd

NYT...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 20:46

- Forvirring om Avlshingste.

Der er inden for de sidste par dage opstået stor forvirring omkring avlsgodkendte barockpintohingste i det tyske forbund ECHA. Vi fra barockpintostambogen har søgt svar på de oplysninger som allerede nu ligger på nettet og desværre fundet dem korrekte. Vi bliver derfor nødt til pt. At tage afstand til forbundet ECHA og deres stamtavler, og vil i stedet for rette blikket mod vores ejet arbejde for at fremme avlen i barockpintostambogen.

kilde: http://barockpintoforbund.no/

Pilevadgaard..

0
0
Svar på denne tråd

tjuhej
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 15:04

Jeg faldt lige over denne udtalelse om sagen på http://www.albano.dk

Officiel udmelding fra ECHA.

Kære Barock Pinto avlere.

Vedr. tvivl omkring afstamning på Bonte Bart som er dna bevist fuldbror til Nico I og Nico II, med dna bevist afkom. Vi kan hermed oplyse at hingsten Bonte Bart oprindelig er optaget og kåret i Reinishe Pferdestambuch, samt i DPZV med afstamning, ECHA har således overtaget oplysningerne omkring afstamningen fra før nævnte forbund, og idet ECHA har fuld tillid til Reinishe Pferdestambuch, samt deres stambogsføring, agter ECHA ikke at foretage sig yderligere i sagen omkring påstået manipulation med stambogsføringen. De pågældende må henvende sig til pas udstederen til Bonte Bart.

Mvh
Karin Kjær
Pva. Dr.Roland Ramsauer

Vores udmelding

12 november 2009

Der har længe været misforståelser og uenighed omkring Barockpintoavlen og dens oprindelse. I historien omkring Barockpintoen kendes Carmen Susenburger fra Tyskland som den første der fik en hest registreret som værende Barockpinto.

Carmen anvendte netop blodliner med afstamning tilbage til det der menes at være grundstenen for netop Barockpintoen nemlig "Bonte Nico" fra 1957.

Dokumenteret fakta er, at vores alvshingst Albano med FULD papir og hele 93,75% Frieser blod har netop blodlinen der går helt tilbage til netop "Bonte Nico". Albanos berømte far "NICO I" som desværre døde sidste år er DNA testet og bl.a. årsagen til, at vi kender Albanos afstamning.

Så vi kan som altid garantere, at Albano har dokumenteret FULD stamtavle og er af samme høje status som en af de ganske få EU avlsgodkendte hingste med den Originale blodline dateret tilbage til "Bonte Nico".

Så hvis man ønsker, at respektere Barockpintoavlen som den startede i Holland tilbage i 1966 er Nico linien og dermed Albano svaret!

Jamen det var da virkelig seriøst! Hvad siger i?

Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd

Albano
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 20:35

Den norske forhandler av Frieser/Barockpinto har fjernet alle sine ECHA hester for salg. Hun hadde samarbeid med Kenneth og reklamerte for Albano.

Det er blitt sagt at hun sitter på mange mailer som kan avsløre hans planer om hvordan han skulle "fikse" dette problemet!

Så da er det vel bare å undre seg over hvilke forfalskninger han nå driver med.

www.originalbarockpinto.net

0
0
Svar på denne tråd

Albano, ECHA m.m.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 20:50

Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at tro på alle de rygter, der er om div. hingste for tiden.

Syntes det er meget pudsigt, at mange af rygterne tilsyneladende kommer fra Barockverdenen UDEN om ECHA..

Som jeg ser det, handler det kun om at svine ECHA's hingste til, men hvorfor overhoved blande sig så meget i det, hvis man alligevel ikke vil have noget med dem og forbundet at gøre?

Hvis det drejede sig om noget, i et hvilket som helst andet forbund, gad I vel heller ikke blande Jer. Derfor ser jeg det kun som en uretfærdig hetz mod ECHA :-)

www.kaabers.dk

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

ECHA svindel
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 20:58

Det har ingenting med hets å gjøre, og det er mange som bryr seg om dette temaet.

ECHA har såvidt meg bekjent ikke bare hatt tull med Barockpintoen, men også andre raser.

Mener du at det ikke er så viktig om dine medmennesker blir svindlet, så lenge du selv ikke er svindlet?

Nå er det bevist at ECHA har forfalsket stamtavler... skal vi bare la det ligge og fortsette å betale masse penger for disse hestene med falske stamtavler?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er nok
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 08:51

efterhånden nået dertil hvor kjeg anbefaler alle der vil avle barock pinto om at benytte af at alle andre hingste end de såkaldte "godkente barockpintohingste"

Jeg stoler på ingen måde på ECHA, Når man kan lave papire som vinden blæser så kan man sikkert også "opfinde" dna som vinden blæser..

Den dag jeg ser et godkendt dokument på at albano er hvem albano påstås at være. (og igen dette gælder også for alcratras) nu var det bare lige albano der var nævnt her. Så tror jeg på det..

Men det skal være uden om ECHA!!

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

2 føl pr år
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 15:05

det kan i princippet godt lade sig gøre ved at man tager æg fra hoppen som befrugtes og derefter lægges op/over i en "rugemor"..mener at man har gjort det med gode hopper som stadig skulle være "passe" karrieren, men som man gerne ville have føl efter.....

0
0
Svar på denne tråd

*Det er helt korekt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 21:45

at man i dag sagtens kan lave ruemødre ordninger.. Men i 1970?? så har de været noget fremme i skoene dernede!!

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

ja, jeg undrer mig også
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 22:09

og må som Mette sige, at jeg absolut heller ikke kalder dette her prof. avl FØR det kan dokumenteres!

Pilevadgaard..

0
0
Svar på denne tråd

halløj'
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 07:43

Hiver lige denne tråd op igen. da jeg synes det er ret så intressant.

Er der kommet nyt i sagen ?

Forstår ikke hvordan ECHA kan være så uvidende om det de kalder deres hingste. ?

Bedækning tilbydes ved den sorte ox hingst Falkhan Expresso.

oestergaard.upfront.it/Forside

0
0
Svar på denne tråd

Nej desværre ikke
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 09:33

alle vasker hænder og ingen ønsker at tage ansvar,, Så vidt jeg kan læse mig frem til har begge voksne hingste stadig deres avlsgodkedelse og den ene påstår at kunne bevise dens DNA status, problemet er bare at det igen ikke er ved en anerkendt dyrlæge i danmark dette forekommer så det kan både være sandt og falsk.. Det er så godt som umuligt at påvise at det ikke er sandt at den pågælende hingst er DNA godkendt. ikke mindst fordi jeg tvivler på at de vil udlevere marterialet til en dansk dyrlæge og hvem skal betale for undersøgelserne??

Mon ikke det på sigt kommer til at give sig selv senere i forløbet,, Dem som ønsker at lave ordentligt papir avl går til barockpinto forbundet herhjemme.. og dem som ikke gider sætte sig ind i det havner med en ECHA som de så ikke kan bruge til så meget,, udover dette så bliver det jo også lidt interesant senere hvis disse echa hignste søger optagelse hos barokspinto.. For det kommer til at kræve DNA.. Så kan man jo håbe på at de til den tid lige undersøger som de pågælende hingste nu også er ud af de stammer..

Pura Raza Española

PRE hingsteføl.

Transporter/lille kørekort + sadler sælges, boks udljes

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

ECHA...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 14:57

Jeg har nogle spørgsmål vedr. barockpintoavlen. Jeg kan forstå at det er en forholdsvis ny race, som først er ved at etablere sig. Men findes der flere forbund, der registrerer disse heste eller er ECHA det eneste? Hvis det er det eneste bør man så ikke støtte op om netop dette forbund for at barockpintoerne kan vinde indpas?

Jeg kan se at der er store problemer med hingstenes afstamning, men stammer disse sager fra samme avler/hingsteholder, eller er det et generelt billede fra ECHA at der ikke er styr på afstamningerne?

Hingstene er jo egentlig kårede på de ydre kvaliteter de nu engang har samt fået deres følbeskrivelse, så det gør jo ikke hingstene dårligere at avle på. Og jeg mener ikke man kan smide føl efter dem ud af forbundet pga. falsk afstamning. Hoppeejerne har i god tro valgt disse hingste, da de har ment at de kunne supplere deres avl med noget godt. Evt. kunne man nedklasse dem, som i et system svarende til DV med forregister.

Bare lidt forvirrede tanker over at det overhovedet kan lade sig gøre...

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål om ECHA
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 13:25

Er der ingen der vil svare på mine spørgsmål?

0
0
Svar på denne tråd

Lnilsson
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 13:52

I DK er det kun ECHA der afholder kåringer ( 2 årligt ).

Jeg skal selv stille med min hoppe for 1. gang, og er ret spændt... :-)

Der er desuden kommet en Barockpintoforening mere, som kører under Hollandsk flag, og som har afholdt 1 kåring i Holland.

www.barockpinto.eu/page.asp?id=215

Der er også en ny dansk Barockpintoforening på vej, under Dansk Pinto Forening.

http://www.pinto.dk/bapforside.htm

Mvh Camilla.

*********************** www.kaabers.dk ***********************

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

Baroskpinto under DANSK flag
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 08:23

Referat fra Barock-pinto-møde søndag den 17. januar 2010.

Trods snevejr mødte der i alt 15 personer frem til mødet, og vi sad rigtig hyggeligt bænket omkring det store bord hos Heidi og fik talt fremtidsmuligheder for Barock-pinto. Der var en rigtig konstruktiv og god stemning på mødet, deltagerne var seriøse og positivt indstillede, så det hele endte med at man blev enige om at pege på en gruppe på 8 personer blandt de fremmødte til et Barock-udvalg på generalforsamlingen 7. februar.
Hvis man her vælger 5 til udvalget + 3 suppleanter, så skulle et kunne lykkes at få gang i arbejdet, var alle enige om.
Man drøftede kåringsregler med udgangspunkt i at man ønsker at kunne registrere og fremstille så mange som muligt i de første år, også trods evt. ukendte led i stamtavlen, så derfor sigter man mod EU-godkendelse af afdelingen for Barock-pinto om 1-3 år, men ikke lige her i 2010.
Fordelen er at man så får mulighed for at få bedømt de mulige dyr ud fra det mål, man har for typen, på samme måde som pinto-afdelingen startede op i sin tid. Når man alligevel så siger at det kun skal være for ganske få år, så er det fordi der jo nu er mange muligheder for at avle heste med 3-leddet afstamning, idet kravet til en barock-pinto alene vil være min. 25 % friser + broget blod for hopper og min. 50 % friser + broget lød for hingste.
Så snart udvalget er valgt vil arbejdet med tilrettelæggelse af årets registreringer og kåringer blive igangsat.

Pilevadgaard..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider