Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bedække i januar eller februar
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 19:51

Hejsa

Jeg står og gerne vil bedække min hoppe. For at det ikke går så meget ud over vores stævne planer, skal hun bedækkes i januar eller februar.

Er der nogen her inde som også bedækker jeres hopper i de måneder????

Det er damen her under der skal til hingste basse

Billede
Billede

Billede

Det er med ham her hun skal have følle bølle med

Billede

0
0
Svar på denne tråd

jeg gør det også
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:04

Sidste år fik jeg føl sidst JAN. og først i FEB. pas på med at gøre det i jan. da du vil få føl i DEC. det er meget dumt når føllet bliver ældre vedr stævner.

Jeg er utrolig glad for at få føl så tidligt, da mine så har været meget i hænder inden de kommer på sommer eng.

Får føl i år ca den 2 Marts. lidt senere i år, men vil gerne rykke det frem igen til FEB til næste år igen.

Jeg er super glad for det.

0
0
Svar på denne tråd

hov...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:22

Jeg har også skrevet forkert. Jeg mente også i februar eller marts. Men det er dejlig at høre du er glad for det

0
0
Svar på denne tråd

Hihihi
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 23:27

Troede sgi lige det var Diabla hele vejen ned. De ligner godt nok hinanden i farven på de billeder...

Venlig hilsen

Marlene Ølgod

Heldig ejer af

Wisdoms Al Ashab ox 4211 *AVLSHINGST*

0
0
Svar på denne tråd

Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 06:26

Man skal også huske at kigge på føllets holdbarhed, som kan blive voldsomt nedsat hvis ikke det får jævn motion de første par måneder. Det vil oftest være svært at opnå i januar/februar, da vejret ikke er til at føllet kan gå ude i mange timer. Men derimod vil det skulle lukkes ud rigtig mange gange i løbet af dagen, hvilket kan være svært med et fuldtidsjob.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Marlene
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 07:18

Hehe Ja det gør de faktisk. Det bliver sådan et fint føl. Glæder mig helt vild.

Glemte helt at skrive til dig igår om det var okay jeg lige lånte billedet. Håber det er ok

0
0
Svar på denne tråd

motion
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 09:07

Som Charlotte siger, skal man skal være helt sikker på, at man har tid og mulighed for at motionere det lille føl.

De kan ikke være ude så længe ad gangen, men skal jo ud og bevæge sig.

Så man skal have dem ud 3-4 gange i løbet af dagen og så selvfølgelig have en fin stor foleboks og gerne indedørsplads så føllet kan komme ud og gå på hårdt underlag.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 14:12

Hvorfor i alverden tage den risiko med at få et føl så tidligt??

Og så fordi det "ødelægger" din stævne deltagelse... Så tag dog et sabbat år eller find en anden hest at ride på i mellem tiden.

0
0
Svar på denne tråd

tidligt føl
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 16:13

to ting...

Du kan 'risikere' at hoppen ikke vil have gjord på allerede når hun kun er 2-3 mdr henne (maj/juni) = ingen stævner den sommer. Jeg har selv haft en sådan hoppe. Og jeg har også en hoppe der ca 5-6 mdr henne er så rund at ingen sadel passer så jeg ville ride mere end en skridt tur på denne.

Jeg fik tidligt føl i år (3 marts), og den første tid gik den rigtig meget inde i stalden (boks på 4x6 + gangareal uden for boksen på ca 5x12) og kom ofte ud, men max 30 min ad gangen og kun på en tør fold der ikke har været i brug hele vinteren = ingen mudder og rimelig med græs.

Så det kræver rigtig meget af en med de tidlige føl.

Jeg har dog valgt at få dem tidligt til næste år også, da jeg har pladsen (syntes jeg selv) og så er det for mit vedkommende nemmere omkring fravænning med de tidlige.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

en bi ting
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 16:17

læste lige mit indlæg igen, og den skal ikke opfattes negativt, men som en øjenåbner hvis der er nogle ting du måske ikke lige selv havde tænkt på.

For som sagt så er jeg selv til de tidlige føl (hopperne har termin fra feb og til maj til næste år)

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:54

Jeg har også ombestemt mig, da det kommer til at kræve for meget. Jeg havde selv Diabla´s mor så ved godt at det ikke er sikkert at de vil rides på eller kan.

Men jeg venter til maj/juni og så må jeg stramme balderne sammen og undvære at ride c",).

Så hvis der er nogen der vil have deres hest i ridning til distance, så skal i endelig sige til hehe.

Men jeg vil nu også hellere undvære at ride Diabla end ikke at få en lille følle bølle

Men takker for alle de gode svar.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider