Hejsa
Jeg har en XX-hoppe på 6 år, som har gået løb indtil juli måned i år. Hun er importeret fra England i 2007.
Jeg forsøger nu at omskole hende til dressur, da det er der, min interesse ligger.
Mit spørgsmål går på, at jeg gerne vil have hende kåret og ifolet i et ridehesteforbund, men hvilket ???
F: In the Wings, MF: Meadowlakes.
Hoppen har selvfølgelig både gode og dårlige sider, som jeg vil prøve at liste op her. Det jeg gerne vil vide er, om I tror, der lægges vægt på forskellige ting i de forskellige forbund. Her tænker jeg på, at i DV, vil det jo nok trække kraftigt ned at hoppen kun er 157 cm, men hun har jo så til gengæld ekseptionelle gangarter, og er super ridelig ! Derudover kan man sige, at hun pga. sin løbskarriere desværre har udviklet en anelse underhals, som dog er blevet meget bedre med de 3 mdr.'s dressurridning, jeg har puttet i hende. Hun er også lidt muskelfattig på overlinen. Som et plus har hun pæne lemmer uden væske og skrammer samt en ekstremt muskuløs bagpart. I hvilket forbund, tror I, hun vil få den bedste bedømmelse, når man tager alt ovenstående i betragtning ???
På billedet herunder, er hun redet ca. 20 gange. Hun har taget mere på og sat flere muskler siden.

Mvh. Sabina