Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

XX-hoppe - kåres hvor ???
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 00:36

Hejsa

Jeg har en XX-hoppe på 6 år, som har gået løb indtil juli måned i år. Hun er importeret fra England i 2007.

Jeg forsøger nu at omskole hende til dressur, da det er der, min interesse ligger.

Mit spørgsmål går på, at jeg gerne vil have hende kåret og ifolet i et ridehesteforbund, men hvilket ???

F: In the Wings, MF: Meadowlakes.

Hoppen har selvfølgelig både gode og dårlige sider, som jeg vil prøve at liste op her. Det jeg gerne vil vide er, om I tror, der lægges vægt på forskellige ting i de forskellige forbund. Her tænker jeg på, at i DV, vil det jo nok trække kraftigt ned at hoppen kun er 157 cm, men hun har jo så til gengæld ekseptionelle gangarter, og er super ridelig ! Derudover kan man sige, at hun pga. sin løbskarriere desværre har udviklet en anelse underhals, som dog er blevet meget bedre med de 3 mdr.'s dressurridning, jeg har puttet i hende. Hun er også lidt muskelfattig på overlinen. Som et plus har hun pæne lemmer uden væske og skrammer samt en ekstremt muskuløs bagpart. I hvilket forbund, tror I, hun vil få den bedste bedømmelse, når man tager alt ovenstående i betragtning ???

På billedet herunder, er hun redet ca. 20 gange. Hun har taget mere på og sat flere muskler siden.

Mvh. Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

Skøn all-round hoppe sælges. 5 år, 167 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 08:20

det er jo an på hvad du vil avle. Har selv kåret en fuldblod i DV, men der er jo også andre avlsforbund der gerne vil have fuldblod ind.

Mange vrinsk fra Elegant Spotlight og Lene

Barefoot bomløssadel sælges fuld monteret.

Passer/part søges til min hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

knap 160
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 09:42

så skal du måske kigge trakehner, de accepterer dem dem mindre end DV.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Stangmål
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 09:58

Nej, uanset om man vælger TAF eller DV, så skal en ældre hoppe måle 160 for at komme i hovedstambogen. Jeg tror nok DS lyder bedre i de fleste ører end TS, da trakehnerhopper skal være meget ringe for ikke at komme i HT.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

ingen kåringsgrad
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 22:19

Så vidt jeg husker, så bliver xx-hopperne slet ikke tildelt nogen kåringsgrad hos trakehnerne. De bliver bare enten godkendt til avl, eller afvist. Det er så i de færreste tilfælde de bliver afvist.

Jeg har nu også set DV fifle liiidt med stangmålet, og måle hopper en hel del under 160cm til 160cm... for ikke at ødelægge deres videre chancer for at komme i DH, hvis de ellers har set ok ud eksteriørmæssigt.

Man kan jo altid starte det sted den ikke får en grad smidt i nakken, og hvis den får pæne ord med, til trods for størrelsen, jamen så kan man da prøve flere forbund evt.

Men selvfølgelig bør man da først gøre op hvilke heste man ønsker at avle.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 17:19

for Jeres svar indtil videre.

Jeg har været inde på TAF's hjemmeside, men kan ikke rigtigt finde noget på kåring af XX-hopper ?!

Jeg tænker også, om afkommet simpelthen vil blive FOR ædelt ved at krydse med trakehner ? Jeg vil jo gerne bruge en hingst, der kan forbedre (øge) højden samt tilføre muskelmasse primært på overlinien. Jeg tænker, at hvis man bruger en meget ædel hingst på hende her, så bliver afkommet simpelthen for klejn i både rammer og fundament ???? Jeg er dog bestemt ikke særligt vidende indenfor avl, og da slet ikke med fuldblod !

Mange hilsner Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

Skøn all-round hoppe sælges. 5 år, 167 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider