Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

arbortere tvillinger
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 22:57

mor og jeg var lige på besøg hos nogle af vores venner i går og en af deres hopper havde lige arborteret et føl de viste slet ikke den var i fol men hvornår er det forsent får en hoppe at arbotere et føl hvis der er tvillinger og den ene så vil overleve og hvad kan få en hoppe til at arbotere jeg undskylder e.v.t stave fejl

0
0
Svar på denne tråd

enten eller
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 09:32

Jeg har aldrig hørt om at en hoppe kun har aborteret et føl og den anden er blevet i hoppen og overlevet, enten abortere hun dem begge eller også kommer de (somregelt ) for tidlig og er man heldig overlever en eller begge føl. har selv prøvet at en hoppe gik til termin men det ene var skind død og det andet levede i 3 dage før det fik en hjerneblødning og måtte aflives.

Flere ting kan få en hoppe til at kaste, er det tvillinger er et enten pga. for lidt plads eller den ene eller begge er døde i hoppen. Hoppen kan også kaste pga. virus eller dårligt foder, der er mange muligheder, føllet kan også have fejlet noget.

trist for dine venner..

TILSALG:

-Hingsteføl efter BH. Doolittle/Temple Wind xx/Lavallo på RDH Hoppe, MM Bronze hoppe.

-Opstaldning af føl fra sep-okt, prima forplejning, stor boks og meget foldtid.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider