Føl,hvalpe,kattekillinger,kalve og andre dyrebørn skal da have legekammerater lige fra de er små,det skal piger og drenge da også for at få det modspil i leg og alvor som livet altid vil give dem senere hen. Jeg har et eksempel på en 3års vallak,som havde gået for sig selv som føl og plag da den var hingst,den ville under ingen omstændigheder have andre heste på sin fold,vi prøvede med en gammel pony, 2 dage gik godt,men så blev ponyen ellers jagtet ud af folden,en 5 års vallak og en på samme alder, endte på samme måde,så fik han lov til at gå for sig selv,hestene på nabofoldene måtte have dobbelt hegn, for at han ikke skulle angribe gennem hegnet.Jeg er sikker på at han netop har manglet det fællesskab i sin tidlige alder som ungheste opretter og afretter hinanden på,er der andre som har oplevelser med atypisk adfærd så ville det være interessant at høre om det.
VH Brandtofte
TIL SALG :
Efter Don juan/Ibibell,3 ÅRS vallak SOLGT
Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 4 ÅRS HOPPE
Noblemann/pari ace Dane, HOPPE SOLGT
Hiss highness/Dolomit 3 års vallak