Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Elite hoppe???
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 12:20

Min RDh hoppe mangler kun 1 point for at blive elite hoppe, nu har hendes sidste afkom bestået egenshedstesten og udtaget til ungheste cham. i herning, for min hoppe det sidste point hun mangler for det ??


For man så et brev fra Dv????


Eller hvordan??


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 12:44

Du skal selv sende en ansøgning afsted til DV - se her:

www.varmblod.dk/heste/hopper/elite


Og tillykke med din hoppe


Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ??????
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 13:09

Får hun point for at hendes afkom består egenshedstest????


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 13:19

"Afkom har bestået en stationsafprøvning, 1-dagsafprøvning, sadelkåring eller egnethedstest, og er godkendt til "R" = 1 point


Ja, afkom får 1 point for bestået E-test (bestået = et gennemsnit på minimum 7,0 af alle karakterer).


Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super :)
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 13:50

Jeg har ikke helt styr på det point system ;)


men sidst jeg havde en til at regne på det så skulle hun kun mangler et point, men hvis der er nogen der kan tjekke det må i meget gerne, da jeg ikke selv har adgang til hestedata.


Hun har fået 3 afkom og de er alle i DH og 2 af dem RDH


Hun fik sit første føl som 3 års


Hun er selv RDH


Det sidste afkom har bestået sin egnehedstest med 800 point og blevet udtaget til herning.


Nogen der gider at regne på det ??


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 13:59

Ud fra hvad du skriver, så har hun ikke point nok til elite status - 6 point skal opnåes ved hoppens og/eller afkommenes rideresultater og det ser det ikke umiddelbart ud til... Men sæt hoppens registreringsnummer ind i tråden, så er det lidt lettere at tjekke


Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 HihihihI
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 14:02

nå ja RDH 5633


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 14:34

Som jeg umiddelbart kan se det, så har Hibernia pt. 15 point, men så træder følgende ind og de 15 point er ikke nok alene:


De grundlæggende krav i afdeling A skal opfyldes af alle hopper. Herudover skal hoppen kunne opnå mindst 15 points i nedenstående system (afdeling B og C), og heraf skal mindst 6 points opnås i afdeling C.


Der er "kun" (pt.) opnået 3 point i afdeling B og C. Hibernia's egen sadelkåring (1 point), World Lady's og Wilma's sadelkåring (1 + 1 point). Der kan kun tælle et sæt rideresultater pr. afkom, hvorfor du ikke får ekstra point for Wilma's E-test, men kommer Wilma til start til Unghestechampionatet i Herning til næste år, så tæller det 2 point og "overruler" således hendes sadelkåring som gav 1 point.



Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 15:12

ok på den måde


Så mangler faktisk 3 point mere, for at blive elite.


Det er så indviklet


Takker for hjælpen og forklaringen.


Det er heller ikke så vigtigt, da hun er ridehest lige pt, men drømmer da om at lave et afkom på hende.


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem søger?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 22:37

Skal det være den nuværende ejer af en hoppe, der skal søge om elitehoppestatus, eller kan ejere af afkom fra stammen søge om elitehoppestatus?


Highlights mmm (Asturia) skulle være homesafe med 3 RDH hopper (en med sølvmedalje) + 2 DH hopper og en A hest i dressur. Derudover har hun selv (+ afkom) fået føl som 4 års.


Jeg synes naturligvis det kunne være sjovt at få tydeliggjort på papiret, hvor sej hun egentlig er, så hvis det var muligt kunne det jo være sjovt at søge om elitehoppestatus på hendes vegne :) Er det egentlig et krav at hoppen stadig er levende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elitestatus
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 07:05

Jeg har selv været med til at ansøge om elitestatus på to af hopperne i mine hoppestammer. Men så vidt jeg fik at vide, skal det være med nuværende ejers samtykke. Så jeg udfyldte papirerne og sendte dem derefter ud til underskrift hos ejeren. Problemet kan opstå, hvis du ikke ved, hvem ejeren er. Det må Landcentret|Hest nemlig ikke oplyse. Måske kan der dispenseres, men det må du spørge DV om. Det er i hvert fald nuværende ejer, som får tilsendt diplomet og hvad man ellers får.

Det er ikke et krav at hoppen er levende.


Held og lykke.


Mange spændende føl, plage og rideheste til salg, se:


www. kuhlmannhorses.dk


www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 'minimumskrav'/regler?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:44

Tak for dit fine svar Ann. Jeg har forsøgt at skrive til ejeren :)


Et andet spørgsmål er, hvordan man skal forholde sig til 'reglerne for ansøgning'. Skal man forstå det sådan, at de som hovedregel tildeler elitestatus, hvis reglerne er opfyldt, eller kommer der mange andre forhold i betragtning?


Jeg har lige (i sidste uge) købt en ny hoppe, der godt nok hovedsageligt skal være ridehest - dog med avl i baghovedet. Hendes mm har såvidt jeg kan se point nok til elitestatus - dog kun lige akurat i del b og c (hun er selv RDH hoppe og har 3 RDH hopper, 2 RDS hopper, og 2 DH hopper, afkom og hoppeafkom føl som 4 års - dvs. hun har 29point - med 7point i afdeling b og c).


Skal man vente med at søge til der er chance for at få flere rideresultater på kontoen? Hvis der kommer en afvisning nu kan man så søge igen senere?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:50

Du har altid mulighed for at søge om elite status til din hoppe hos DV. Hvis den ikke har point nok, så får du et afslag, men det forhindrer ikke at du kan søge igen på et senere tidspunkt. Og ja, hvis din hoppe opfylder kravene og har de point der skal til, så bliver den tildelt elite status. Der er ikke "andre" kriterier der spiller ind.


Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe/Terese
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:56

Sej hoppe du har Signe. Der var lige en enkelt kommentar til Tereses udregning.. såvidt jeg kan se, så får hoppen selv 2 point for hendes egen R status... - dvs.:

pt 4 point i afdeling B og C: Hibernia's egen sadelkåring (2 point), World Lady's og Wilma's sadelkåring (1 + 1 point).


- Dvs. ved afkoms start i Herning næste år kommer hun op på ialt 5 point og mangler så kun 1 enkelt point i ridedelen... Spændende!

0
0
Svar på denne tråd
 
 skema...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:05

Tak for svaret Terese! Jeg var lige ved at kigge på skemaet, der skal udfyldes. Skal det forstås sådan, at man skal skrive alle afkom på - også dem, der ikke bidrager til regnskabet? Og skal man skrive alle bedækninger på? (Det er jo svært, hvis man ikke har udvidet hestedata)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 10:05

Anne-Sofie: Du har ret mht. Signes hoppe Hiberia - den får 2 p. for sin sadelkåring!


Mht. udfyldelse af ansøgningsskemaet, så vil jeg mene at det er valgfrit om man skriver de afkom på som ikke bidrager til regnskabet, men omvendt, så beder de om følgende: Hoppens afkom:

(Resultat af bedækninger og antal registreret afkom med kåringer og ridepræstationer bedes anført). Og på oversigten (som så "kun" kommer på DV's hjemmeside fremover og ikke i Ridehesten) er det skægt at se alle fødte afkom, også selvom de yngste tit er 0, 1 og 2 år og selvfølgelig ikke tæller noget. Det giver (i hvert fald) mig en indikator om at hoppen stadig lever og er i avlen og det er spændende læsning at se hvem avlerne bruger af hingste på deres hopper som har vist deres værdi i avlen ved at opnå elite status.


Jeg har næsten lige haft sendt en ansøgning afsted og der anførte jeg alle fødte afkom efter hoppen (ikke forsøg af bedækninger - havde et enkelt år hvor hun ikke blev drægtig) og jeg har ikke hørt fra DV om at ansøgningen var mangelfuld - og min Rositta fik registreret sin elite status ligesom hendes mor også lige har fået sin status registreret og nu skal vi så søge på mormor så hun også kan blive officielt elite hoppe Og ja, jeg er meget stolt!!



Venlig hilsen


Terese


www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk


Se nye billeder af Danish Design Don Corleone (2 års plag e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd
 
 medalje??
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 12:59

Hvordan opnås medalje???


Hvad er skal der til for henholdvis guld, sølv, og bronze??



Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkk
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 18:29

Jeg kan heller ikek finde helt ud af det med elitestatus, så vit jeg har regnet ud manglede min hoppe 1 point og 1 levende født føl.

Men så fik jeg afvide den manglede 2 point og et levende født føl(hun er ifolet iår).

Men så sagde hende jeg spurgte fra dv at der først skulle gå et par år inden den kunne blive elite hoppe pga. hun kun har et afkom, men den har en masse point, så stod jeg helt af :)


Det ang. guld, sølv og bronze fik jeg afvide jeg stod under hingste, men der kan jeg altså ikke finde det :)


» Michella §

* med stjernen Leda ©

Janette, du vil altid være savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Shella
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 18:58

Umiddelbart har din hoppe bare opfyldt det grundlæggende krav om en DH-hoppe, yderligere points der stammer fra det individ der er grundlæggende krav tæller ikke med. Dvs den har IKKE nogle points overhovedet. Hvis den får endnu et hoppeafkom der bliver kåret i DH, så kommer de points, hendes nuværende afkom har, til at tælle.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 18:58

Mener at hoppen skal ha min. 2 stk. afkom, men er ikke helt sikker.



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro, tilredet

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro, tilredet


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 medaljer
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 19:00

Medaljerne har ikke noget med elitehoppe at gøre.


Opdrættermedaljer: Tildeles et individ


Medalje for afkom: Tildeles en hoppe der fremviser en gruppe (afkomssamling) afkom i forbindelse med skuer (føl- eller dyrskuer).


Medaljer tæller ikke med til elitepoint.


Mvh Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod


Hjemmeside: anne-sj.dk


Værelse til leje i Århus N (tæt ved skøjtehallen), skriv PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antal afkom
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 19:06

Hoppen skal bare selv være A-hest, så er ét afkom nok.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 19:44

Hej

I de nye regler for at opnå elitestatus, giver det 1 point at have et afkom med broncemedalje, 2 point for sølv og 3 for guld. Så medaljer kan godt have betydning for at opnå elitestatus.


MVH Hanne.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det ejeren
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:26

der skal ansøge om det eller må en anden gøre det?

Min ene hoppes mor har points nok til elitestaus, men tror ikke ejeren gider ansøge om det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juhu... :)
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 21:27

Yeah :)


Så blev Highlights mmm (Asturia) elitehoppe - ligesom 2 andre hopper fra Laila Roschmann.


Swan Lees mormor blev også elitehopppe. Hendes mor er desuden også godt på vej - ligesom hendes mmm jo allerede er elitehoppe. Fedt :)


Det kan altså godt betale sig at holde lidt øje med status i ny og næ!


:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 10:06

Ja det gælder om at ha øjne og ører åbne. Jeg har pt et par heste tilsalg for en avler jeg kender, og da jeg kender hans hopper helt tilbage fra da jeg i sin tid havde min pony opstaldet hos ham i 92 og frem, så fik jeg lige undersøgt om ikke hans Lærke (min lille mus, min egen er opkaldt efter hende, for hun var bare så dejllig), havde point nok til at blive elitehoppe, jeg fremlagde papirerne for ham og han skulle blot underskrive og sende ind, men han troede nu ikke det kunne betale sig, den kunne da umuligt blive elitehoppe. Men sørme om han ikke ringede sidste og sagde at han havde fået brev om at den var elitehoppe. Så glad var jeg



Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.


Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Crelido
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 13:14

Er jeg selv super stor fan af at bruge i pintoavlen, på de pintoer han vel at mærke passer godt sammen med. :) Crelido og pintohoppen Hodern Stitch In Time (50% xx) har resulteret i 2 kårede pintohingste, begge med 9 i helhed.


Jack Daniels, som dog er vallak nu, men som har lavet rigtig fine føl, bl.a. min pinto-vallak som fik 9 i helhed (han er faktisk også på en Don Premo-hoppe, som din jo er efter). Du kan se flere af Jack Daniels afkom herinde.


Den anden hingst er stadig i avlen og hedder White Russian PIH 84, så du kunne også overveje at bruge ham da han jo er helbror til Jack Daniels, som jeg synes gav et godt resultat på en Don Premo-hoppe.


Crelido er i hvert fald god med Hodern Stitch In Time, som jo så har en stor del fuldblod. Jeg ved ikke hvordan han er med andre typer hopper, men jeg ved som sagt at afkom efter disse to, er ret fine og i hvert fald kan få gode resultater med en Don Premo-hoppe, så jeg ville sige Crelido eller White Russian. :)


En hest er den bedste ven man kan tænke sig!

  • Mere personlighed end de fleste mennesker!
  • Tager dig for den du er!
  • Løber ikke med sladder og afbryder dig ikke med "kloge" kommentarer!
  • Giver de bedste kærtegn! ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Crelido
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 13:15

Er jeg selv super stor fan af at bruge i pintoavlen, på de pintoer han vel at mærke passer godt sammen med. :) Crelido og pintohoppen Hodern Stitch In Time (50% xx) har resulteret i 2 kårede pintohingste, begge med 9 i helhed.


Jack Daniels, som dog er vallak nu, men som har lavet rigtig fine føl, bl.a. min pinto-vallak som fik 9 i helhed (han er faktisk også på en Don Premo-hoppe, som din jo er efter). Du kan se flere af Jack Daniels afkom herinde.


Den anden hingst er stadig i avlen og hedder White Russian PIH 84, så du kunne også overveje at bruge ham da han jo er helbror til Jack Daniels, som jeg synes gav et godt resultat på en Don Premo-hoppe.


Crelido er i hvert fald god med Hodern Stitch In Time, som jo så har en stor del fuldblod. Jeg ved ikke hvordan han er med andre typer hopper, men jeg ved som sagt at afkom efter disse to, er ret fine og i hvert fald kan få gode resultater med en Don Premo-hoppe, så jeg ville sige Crelido eller White Russian. :)


En hest er den bedste ven man kan tænke sig!

  • Mere personlighed end de fleste mennesker!
  • Tager dig for den du er!
  • Løber ikke med sladder og afbryder dig ikke med "kloge" kommentarer!
  • Giver de bedste kærtegn! ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hibernia
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 13:44

Hej Signe..


Wilma er jo "bare" reserve.. og hun står som nummer 10 som den bedste med 800 point. Men det er jo langtfra sikkert hun kommer med. og det giver kun point hvis hun deltager i ungheste ch.


Kram fra Kristina og Wilma


Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010! ;) ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan pokker
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 14:02

havnede mit crelido-indlæg herinde? jeg svarede i en helt anden tråd. Meget mystisk!


En hest er den bedste ven man kan tænke sig!

  • Mere personlighed end de fleste mennesker!
  • Tager dig for den du er!
  • Løber ikke med sladder og afbryder dig ikke med "kloge" kommentarer!
  • Giver de bedste kærtegn! ...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider