|
|
| Klippe pels ved brændemærkning? |
|
|
hejsa, i næste uge igen skal følle brændes og nok også chippes. Jeg har set, nogle klipper dem på låret inden. Bliver mærket så bedre, eller er der ingen forskel? Der står, der skal være en hjælper. Er det mig, eller vil de gerne have, man er to til at hjælpe? Hun er på det tidspunkt 3½ måned. Er det noget med, mærket bliver mindre, end hvis de er helt små? Eller det har måske ingen betydning, så længe hun ikke er ½ år+ ?  Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
brændemærkeren klipper dem før han brænder, når jeg har fået brændt mine, så er der kun mig og så brændemærkeren, er menes bare me en hjælper at der skal være en til at holde føllt så brændemærkeren ikke står med det helt alene. Der er en størrelse brændemærke, så det er ligemeget om de er 3 mdr eller 20 år, mærket er det samme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *overskrift* |
|
|
Mit holstenerføl fra i år blev ikke klippet først, men det gør de altid i pinto... Nogen der ved om der er den store forskel? Det er jo lidt ufedt hvis mærket ikke kan ses fordi de ikke plysser den først.. 
Med venlig hilsen Laila
SÆLGES
Skimmel (tysk) holstener hingsteplag Casillas x Leandro født 2009 Velholdt hestetrailer kan evt. indgå som del af prisen
Kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kommer an på hvor lodden føllet er. Hvis der er "for meget" pels, så bliver de klippet på låret før mærkning. Det er noget brændemærkeren afgør på stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå for katten |
|
|
mange tak for svar, så blev jeg så meget klogere! Dejligt. Min er desværre TOTALT bamset, oldenborger, og hun har pt. både lidt følpels, under den var en fin, "tynd pels", men det ser ud til, hun er ved at sætte vinterpels, den bliver længere og tykkere. Puh, ved ikke hvad min vil sige til at blive klippet. Jeg har fundet en håndklipper - kender I sådan en? Bare man ikke kan stikke dem på den. www.a-horse.dk/ Default.aspx?tabid=240...amp;Page=0 Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brændemærkeren.. |
|
|
.... er ret hurtig med klipperen. Når du bare har et fast tag i grimen og klør følle lidt i mankestykket (lige dér hvor det er allerbedst)- og så ellers lader være med "pylre" i stemmelejet, så plejer det at gå ganske fint  Der er ingen føl, der er glade for klipperen, men de 10 sekunder overlever de allesammen. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Den ene af mine blev klippet, den anden gjorde ikke. Jeg tror nu ellers de havde samme mængde pels, og det var samme mærker. Klipper og brændemærke var intet problem, chippen gjorde avs , og den dumme mand skulle ihvertfald ikke i nærheden af hendes hals mere, og der gik også længe, før jeg kunne få lov at røre hende på halsen. Så Bette slap for den året efter og fik så senere isat en af dyrlægen, enten i forbindelse med røntgen eller kastration, hvor han alligevel var bedøvet. Det er bare dig, der skal være hjælper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
tak for svar  Ja, jeg ved godt, det drejer sig om kort tid. Men chipning har vi jo snart hørt mange dårlige ting om på HN, og måske giver hun også et hop ved brænd. Skal hun så også klippes, bliver det snart spændende  Det falder sammen, at hun også snart skal have smed igen. selvom han sagde, hun var den, der har stået pænest i år, var hun IKKE vild med det. Og vil bare tage mindst muligt livsmod fra trunten. jeg er også lidt ked af, hendes pels er blevet så stor og tyk. Man kan knap nok se hvad der er indenunder efterhånden. Jeg går ellers og kigger meget på hendes udvikling Er hendes lænd blevet lige, eller er det bare bamsepels hehe. Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Jacqueline ♥Dina♥ |
| Dato:  |
30-09-2009 10:49 |
|
Mit fjordføl blev barberet på låret inden mærkning. Det blev stortset alle den dag (følskue). Han var ligeglad med klipperen, men selvfølgelig gjorde brændemærket ondt. Jeg holdte ham bare selv, og så brændte han imens... Har hørt noget med at man skal smørre det bagefter, med pattesalve.. Nogen der kender til det???
JMC TINY AMIGA MIA
Nu med titlen Dansk mester 2008!
FURTURITY VINDER YEARLING MARES 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, du skal ikke smøre.... |
|
|
... brændemærket med noget som helst - du skal bare lade det hele.
Når man smører såret, så risikerer man at udviske "arret" - og så kan man jo ikke se brændemærket 
Når du bare lader være med at pille i det (du skal heller ikke pille sårskorper af, selvom de "flapper"), så heler det af sig selv i løbet af kort tid. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
Købes: wintec springsadel med udskifteligt kopjern
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er.... |
|
|
det er flot, dit fjordføl ikke sagde noget til at blive klippet. Ved ikke, om min er så flink. "Heldigvis" har vi fået det koordineret sådan, at brændemærkeren kommer samme dag til mit olde- og staldejers knapstrupper-føl (som har den tyndeste sommerpels . Så er vi da to om det. Knapstrupper-føllets mor er lige flyttet. Der står moren skal være der. Jeg ved ikke, om hun har set det. Vil de ikke mærke, hvis moren ikke er der? Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *overskrift* |
|
|
Mit holstenerføl sagde intet til hverken klipning (klippede ham på halsen i sommers fordi han svedte for meget) eller til brændemærket - men nu er han også RET cool hvis jeg selv må sige det  Moderen SKAL være der pga identitet (mener jeg det er), ved faktisk ikke om de brændemærker hvis hoppen ikke er der, det er nok værd lige at ringe til LR og spørge om!
Med venlig hilsen Laila
SÆLGES
Skimmel (tysk) holstener hingsteplag Casillas x Leandro født 2009 Velholdt hestetrailer kan evt. indgå som del af prisen
Kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
lidt svært ved at se hvad pokker de skal bruge moderen til, når de nærmest slet ikke kigger på moderen.. min hoppe er f.eks registreret som mørkebrun og hun er sort.. så hvis de virkelig kiggede på moderen ville de nok ha været opmærksomme på det.. men nu har hoppens to sidste føl haft samme farve og en meget lignende blis, så de har slet ikke kunne snyde sig fra deres herkomst..
- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.... |
|
|
tak for svar! de ville heller aldrig gætte, moren og føllet var i familie  Mine ligner hinanden på en prik, men jeg må hellere spørge ejeren, om hun har set det om at moren skal være der. Ja, det er da bedre at spørge! Tænk hvis de nægter at mærke føllet. Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Checke mor |
|
|
Jeg tror desværre der er forskel på hvor pligtopfyldende de forskellige mærkere er. Vores checker farve/aftegn/brændemærke eller alterntivt chip på hopperne. Jeg ved at der tidligere optrådte snyd af og til, så de er nødt til at være opmærksomme.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laila ♥Hedens Munick♥ |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
30-09-2009 20:20 |
|
Hoppen behøves ikke være til stede ved brændemærkning af føl, hvis man får taget DNA prøve på hoppe og føl.
Mvh Janni
Ædelt og udtryksfuldt DV hingsteføl til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay..... |
|
|
Jeg ved ikke, hvor langt hoppen er flyttet med den nye ejer, jeg må lige se, om jeg kan fange staldejer i dag. Men hvad så hvis moren var død, egentlig? Hvad gør de så? Lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Så fik Mira stempel på bagdelen. Jeg klippede hende i går på låret, med en SAKS!! Man er vel kreativ. Mærkeren blev lidt overrasket, og jo, det tog også lang tid  Men det gik fint. Jeg var mega stolt af mine heste. De stod bare stille og roligt. Kun da mærkeren ville have hende ud på staldgangen, kviede hun sig lidt. Brændemærkning og chipning gik meget bedre end at få hende ud af boksen  Dejligt at have det overstået. Jeg troede ikke, det gik så stærkt. 2 sekunder.. Hende og det andet føl blødte efter chipning. Men det er nok meget klart. lone
Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage. Come as you are, as you were, as I want you to be. As a friend, as a friend, as an old Enemy. - Nirvana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|