Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Prince Perfect - Farve
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 14:22

Tja, endnu et spørgsmål til de efterhånden hårdt prøvede farveeksperter:)


Da den hoppe jeg passer er i fol med Prince Perfect er det store spørgsmål hvilken farve det kommende føl vil få???



Her er farmand: (så smuk så smuk, far er palomino, mor er rød)


Og her er mor: (hendes mor og far er begge røde):



De står begge betegnet som røde, men der er jo stor forskel på den røde farve. Og er Prince Perfect egentligt rød, eller har denne røde farve en særlig betegelse? Og hvordan med den lyse man og hale som han har, hvordan arves denne videre?


Kom med bud? Jeg venter spændt:)


Hilsen Maria

Danske Sports Ponyer - er også også for voksne!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 14:26

Begge forældre er røde, så jeg mener, at der er næsten 100 procents chance for, at føllet bliver rødt.

Hingsten er rød med flaxen man og hale, og der vil være 50 procents chance for, at føllet får det :-)


Det er mit bud - hvis jeg da har fattet alt det dér med farver rigtigt ;-)


Kh. Britt


Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste


Welsh Cob - mit valg



Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 flaxen
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 15:10

den eneste grund til at føllet kan få flaxen farvet man er om moderen er bærer af dette gen... to heste med flaxen vil altid få et føl med lys man ..

så hvis moderen kun er rød uden flaxen gen.. så bliver føllet rød, men med bærer af genet..


- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prince Perfect
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 17:06

Det med farverne er altid lidt sjovt. Jeg har ikke selv forstand på det men mon ikke om du ikke får et rødt afkom.


Vi har i år fået et hingsteføl efter Prince Perfect. Men da hoppen er grå, bliver han skimmel. Ellers kun hoppens anden skimmel ud af 5 afkom.


Vi vil bruge Prince Perfect igen til næste år på vores nu 2 årige .( På billedet sammen hingsteføllet. Er ½ søster til ham) Hun er rød med en skimmel mor.


Hendes far er ham her


Hun har fået lys man. Om det moderens grå farve eller om det er fra faderens side ved jeg ikke.


Hilsen

Mona

Siska fik natten til søndag den 28.06.09 et dejligt hingstføl efter Triple Tree´s Prince Perfect. Han er rød med 3 lange sokker og blis.Bliver skimmel

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommende afkom
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 18:41

vil med 100% blive rødt, og så er det 50/50 om den får flaxen

Hvilken nyance rød den ender med tør jeg dog ikke spå om ;-)



Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farver
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 19:19

Man kan aldrig være helt sikker.


Min veninde fik dette føl i år


Føllepigen står i front og moderen står bag ved. Hun er selvskimmel (meget lys) og er efter en skimmel far (Willemoes)


Faderen til føllepigen er ham her:

Nemlig Casir Ask


Og i dag hvor føllepigen har smidt sin følpels. Så er har hun den flotteste brune farven. Og ikke skyggen af nogn hvide hård.


Føllepigen (Duchesse) har en helsøster fra sidste år, som er skimmel.



Så tror aldrig helt man kan være 100% sikker på farven


AL





Alt fra hestedækner til ridebukser vaskes og repereres.

Naturtørv, hamp til strøelse, samt HAYBAR

Rokale-plejeprodukter

NikWax
Rhinstene/Preciosa (Swarovski)

Håndsyet pandebånd
trenser grimer halsbånd lave ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo man kan
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 19:55

Hvis man har lidt forstand på farver,kan man godt være sikker.

Rød + Rød giver altid rød.


At din venines føl ikke er skimmel,er fordi hverken moderen eller Casir er skimmel homozygot,så der er kun 50 % sandsynlighed for skimmel.

Så ikke noget mærkeligt i,at den ikke er skimmel..


Albion Style byttes til Albion SLK MW

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farve...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 22:32

Min plag efter Prince Perfect har denne farve:

Billede


hans mor er rød...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med denne?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 11:25

Hvad så med hende her, Carisma, som er tydeligt flaxen:





















Far, Converter (Contender/Silvio), som er brun:



Mor, Ørevadbros Sonet (A-Dur/Mago xx), som er rød:


Jeg har før hørt, at A-Dur var bærer af flaxen-genet, men kan en holstenerhingst gå og gemme på det også?? Nogen der har hørt om afkom efter Converter, som er røde med flaxen? Ellers ved jeg skisme ikke hvem der er far...


-Mia


stud.scient. i Agrobiologi


www.springhesteavl.dk


Kieffer Wien dressursadel til salg


Foderplaner udarbejdes


www.floridagolfhuse.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 11:49

Et Prince Perfect afkom, et hingsteføl, mor er rød. Med lyser man, det ser ud til at føllemanden også får det..

Kan ikke finde ud af, at sætte billeder ind. Men begge er på min præs. side.

Føllet hedder Vestervang's Mr. Perfect.

Han er tilsalg..






Stald
Vestervang

Med

Lille prinsesse født 140409


Hingsteføl Vestervang's Mr. Perfect e. Prince Perfect tilsalg, interesseret så skriv en mail/PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 13:37

showjumper (MiaS): Nu har jeg ikke forstand på Holstenere, men en brun hest kan sagtens være bærer af to flaxengener, da flaxen ikke kan ses på brun. Så hvis han nu bare har et stk flaxengen, så kan han jo give det videre.

I såfald så må hoppen være bærer af et stk også, hvis hun havde to, ville hun jo have lys man/hale.



Privat pasning af kæledyr i KBH området

Se præsentation for yderligere info

Eller send en pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor skægt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 21:57

Jeg har en hoppeplag der er rød med flaxen. Alle falder bare for hendes smukke man.


Hendes mor er svedfuks (mørk man) hendes far er sort (sjovt nok med sort man ;) )


Skægt den flaxen så kommer på hende

Jeg er ikke god til billeder, men Grazeful Frosted Sazzy kan ses på min præs.




Mange venlige hilsner

Tine, Stald ES


- avl, ridning og salg af DSP og DR ponyer.

http://www.reitpony.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flaxen
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 10:02

Vi har et par stykker med flaxen.


Dette føl er på en palomino hoppe med en brun hingst:





Denne plag er på en rød hoppe med en sort hingst:








Dejlig new forest avls/ridepony til salg.


www.calandia.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider