noget af et udsagn du kommer med Pt: det er lettere at få kåret en importeret hingst end en dansk!
Sikke noget at skrive? Er det fordi, der kåres flere udenlandske end danske hingste i DV - eller hvorfor kan du mene sådan?
DV er jo et lille forbund, så selvfølgelig er den samlede population af unghingste meget stor i forhold til de DV-brændte, og dermed er det få DV, som er blandt toppen!
Det er nu engang kvaliteten på hingsten, der afgør om den kan kåres eller ej! stort set...
Og tror måske heller ikke lige det er et spørgsmål om at avle kårede hingste, de flestes avl drejer sig om?
At du har kåret dine hopper i så mange forbund - hvad brugher du det til ud over at du kan vælge, hvilket brand dine føl skal have fra år til år? Det er da bare unødige udgifter...
Jeg har selv hopper kåret i flere forbund, men det er da kun fordi de har været fremstillet i deres hovedforbund inden jeg har købt dem til avl i DV-regi. Og ja et par af hopperne er da også hingste-mødre, men det da ikke det jeg stiler efter at avle - så ville jeg da blive så frygteligt skuffet hvert år, der ikke blev noget kåret!
Og det er helt sikkert ikke alle hopper, som kan kåres i HAN.... men selvfølgelig kan en renstammet trakehner da
Men stadigvæk skal man nok have i baghovedet, at det altså er 2 konkurrerende forbund i Tyskland... den problematik har man ikke i DV med en Trak-hoppe!