Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

DV eller Hann. brand??
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:47

Jeg overvejer at stille et par af mine trakehner hopper i Hannoveranerforbundet/DV, men hvornår mener i det er bedst. Til eksteriørkåring uden føl ved siden, eller til eksteriørkåring ved et følskue med føl ved siden?? Hopperne er henholdsvis 8 og 12 og har fået 1 og 8 føl?

Hvilket brand tror i "sælger"??.

DV, Hann, Oldenburg ???

Jeg har en ide om at der er lidt pop i de "sjældne" mærker, men hvad er jeres fornemmelse?

Nogle avler der har, både og, stående i stalden, der kan be eller afkrafte min fornemmelse.

Hilsen Karina

Ny hjemmeside: http://stald-birch.dk/

Prima wrap sælges m. analyse

0
0
Svar på denne tråd

hvilket brand
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 13:01

jeg er til dato kun stødt på en der ville vælge et H brændt føl frem for et DV brændt føl, så hvilket forbund du vælger er op til dig.

Dog skal du være opmærksom på at hvis du vælger hann med dine rene trakehnere er der nogle regler om hvilke hingste du må bruge, da hingstene så skal indeholde et min af hann blod. Dette er jeg så ikke helt inde i da det ikke er aktuelt for mig.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Ok.....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 22:43

Tak for tilbagemeldingen, er heller ikke inde i hannforbundets regler, så var ikke klar over det med andelen af blod i forhold til hingsten.

Har set mig ret lun på Hoftanz, har et afkom i stalden, WAUW, siger jeg bare, og generelt har hans årgang været super synes jeg. Søger en hingst der giver masser af hals og nakke.

Nogle der har bud på en sådan?

Hoppen skal generelt have forbedret fronten, hun avler meget ædelt og masser af bevægelse

Er også blevet forslået Sarkozy eller Sir Donnerhall generelt Sandro Hit blod

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor vil
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 04:52

du ikke bare blive ved med at avle trakehnere? Hvis du vil bruge dine hopper som forædlere, så må DV jo være at foretrække frem for H. DV kan jo godt lide Trakehner-typen.

Både Sarkozy og Sir Donnerhall er tophingste, som giver super front. SD er jo den ældste og dermed sikreste - og måske stadig lidt billigere end S næste år.

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Trakehnere
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 08:27

Jamen det skyldes at perfekte dressurhest i mine øjne, bliver, om end meget svær at lave, hvis jeg kun holder mig inden for trak. Synes generelt trak hingstene er lidt labile bagtil samt de har nogle eksteriørfejl der er meget svære at rette og på inden for forbundet, så kan jeg godt lige en dressurmodel med lidt mere volumen på, uden det bliver en storebæltsfærge.

Dermed ikke sagt at jeg fremover kun avler i ex. DV regi, har bare et par hingste jeg skal have prøvet.

Tænker et renstammet hoppe ud af gode stammer må være et godt udgangspunkt i avlen af rideheste, synes der er flere meget vellykket kombinationer af halv trak tilsat anden varmblodsforbund/race.

Ved godt nogle vil sige at det er blasfemi!! Janus

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 18:28

Altså, det vigtigste er jo at hesten er god ;-)

Men ellers ville jeg som køber af en kommende ridehest vælge det "specielle" mærke. Synes det er sjovere at have noget andet end alle de andre.

- Cat -

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."

0
0
Svar på denne tråd

Kåring i Hannover Verband
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 09:16

Hej - På samme måde som i dv - kan alle hopper fremstillet i Hv og bliver kåret - føllene kan kun brændemærkes hvis Hingsten er anerkendt kåret i Hannoveraner Verband - jeg har en enkelt hoppe der er kåret i 3 forbund www.aafoto.dk/html/ goldstraehne.html - 2 der er kåret i 2 forbund www.aafoto.dk/html/kora.html og www.aafoto.dk/html/ hejbols_lady.html - jeg brændemærker mine føl både i DV og Hannoveraner Verband - alt efter hvilken hingst jeg har brugt - De fleste danske hingste er alligevel enten af Hannoveraner eller Holstener afstamning - det er lettere at få kåret en importeret hingst end en dansk opdrættet.

Se mere om Hannoveraner Verband på disse 2 link http://www.hannoveraner.com/ og www.hannoveraner.dk/index.html

hilsen Pt

www.aafoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 15:34

noget af et udsagn du kommer med Pt: det er lettere at få kåret en importeret hingst end en dansk!

Sikke noget at skrive? Er det fordi, der kåres flere udenlandske end danske hingste i DV - eller hvorfor kan du mene sådan?

DV er jo et lille forbund, så selvfølgelig er den samlede population af unghingste meget stor i forhold til de DV-brændte, og dermed er det få DV, som er blandt toppen!

Det er nu engang kvaliteten på hingsten, der afgør om den kan kåres eller ej! stort set...

Og tror måske heller ikke lige det er et spørgsmål om at avle kårede hingste, de flestes avl drejer sig om?

At du har kåret dine hopper i så mange forbund - hvad brugher du det til ud over at du kan vælge, hvilket brand dine føl skal have fra år til år? Det er da bare unødige udgifter...

Jeg har selv hopper kåret i flere forbund, men det er da kun fordi de har været fremstillet i deres hovedforbund inden jeg har købt dem til avl i DV-regi. Og ja et par af hopperne er da også hingste-mødre, men det da ikke det jeg stiler efter at avle - så ville jeg da blive så frygteligt skuffet hvert år, der ikke blev noget kåret!

Og det er helt sikkert ikke alle hopper, som kan kåres i HAN.... men selvfølgelig kan en renstammet trakehner da :-) Men stadigvæk skal man nok have i baghovedet, at det altså er 2 konkurrerende forbund i Tyskland... den problematik har man ikke i DV med en Trak-hoppe!

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg,
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 16:13

Tak for jeres input omkring hann kåring.

Tror bare for nemhedens skyld jeg napper DV.

Er der nogle der evt. kan komme med nogle input til hingste ud fra mit andet indlæg. Mere front, velansat hals med god nakke,

Flere "gamle" garvede avlere nævner Samba Hit blod. Sir Donnerhall, Sarkozky, hvad tænker i om det??

Don Romantic skulle også give god front, men har desværre set et par meget kedlige modeller, hvad halsansætning angår på super gode hopper, men alt er jo relativt.

Og hvad synes i om Hoftanz årgang.

Tror

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

front mangles
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 18:35

Zardin er så vidt jeg husker kendt for at lave en god front på sine afkom, og han gør det vist generelt ganske godt på taf hopper

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Sandro...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 00:51

Mente jo så selvfølgelig Sandro Hit blod, og ikke sønnike Samba Hit.

Tja Zardin havde jeg faktisk ikke overvejet, men er der ikke noget med hans svageste gangart er galoppen??

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Kom nu
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 12:23

ud af busken med jer, jeg ved der sidder nogle garvet "rotter" ude bag skærmene.

Hingsteforslag hvis alle " racer" er tilladt?? Ja altså selvfølgelig indenfor varmblodsavlen. Er ikke interesseret i en barocktrakehner, eller hvad f..n det næste bliver

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

et billede
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 13:36

smid et billede ind af hoppen også, tror det ville hjælpe :-)

Jo det med zardins galop er der vist noget om, men omvendt så er den jo ikke ringe.

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 17:48

Har desværre ikke noget bilede der kan bruges til noget fornuftigt.

Men skal alligevel have taget til hjemmesiden, så starter jeg er ny tråd der, i håb on i gider deltage.

Hoppen er efter Guter Planet, Ravel, Consul og avler meget super ædelt.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider