Hejsa,
Jeg har ikke selv avlet med Bonansa, men ejer en søn efter ham. Han er 10 år, Møgelholts Jambo. Hans mor er en stor 1'er pony, og Jambo er en max-måls 2'er (141 cm med sko).
Bonansa's børn bliver ofte meget ridelige, med især gode dressuregenskaber. Jambo blev A-pony i dressur da han var 8 år, og der går indtil flere andre Bonansa-sønner på konkurrencebanerne. Bla. Højvangs Bondeo, der var på Landsholdet til NM og Rivaldo, der også er A-pony i dressur. De to sidstnævnte er mig bekendt avlet på små varmblodshopper - og det må jo siges at være med særdeles godt resultat!
Stod jeg med en god lille hest, så ville jeg ikke tvivle så længe!