Jeg har så mest set teorier om, at de som etårs har nået ca 90% af sluthøjden. Mine var begge 155 som etårs og er nu som 3 og 4års omkring 168. Jeg tror ikke, man kan stille et månedsskema op, da de kan vokse meget i ryk. Jeg husker faktisk ikke helt, hvor høje mine var ved fødslen. Knap en meter måske? Men det går stærkt de første par måneder. Mange siger, de minimum skal være 150 som etårs for at nå over de 165, der jo er en eftertragtet højde ikke mindst, hvis man skal sælge til en ordentlig pris.