Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvor meget vokser føl det første år?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 18:11

hvor høje var jeres føllebasser som åringer, og hvor høje var de som føl?


Kan man sigenoget generelt om føllets første vækstår, om det måske vokser et vist antal cm måneden eller er det fuldkommen tilfældigt?



Vil du ha' en rigtig hest

Så er Polsk Varmblod bedst



Cypryjka & Mr. Turbo

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror nok
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 21:07

at man siger, at når følle er 1 år, så har den opnået 80 % af sin højde..


Mangler du en løsdriftsplads til dit hingsteføl fra 2009 i Ishøj til vinter?


Skriv en pb for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 90%.....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 01:19

Jeg har så mest set teorier om, at de som etårs har nået ca 90% af sluthøjden. Mine var begge 155 som etårs og er nu som 3 og 4års omkring 168. Jeg tror ikke, man kan stille et månedsskema op, da de kan vokse meget i ryk. Jeg husker faktisk ikke helt, hvor høje mine var ved fødslen. Knap en meter måske? Men det går stærkt de første par måneder. Mange siger, de minimum skal være 150 som etårs for at nå over de 165, der jo er en eftertragtet højde ikke mindst, hvis man skal sælge til en ordentlig pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 87%.....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 09:23

Vores har sjældent nået mere end ca 87% af sluthøjden, når de er 12 mdr. Fx målte vores vallak 155 da han var 12 mdr, han målte 178 da vi solgte ham for 1½ mdr siden 4 år gammel.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 10:42

Jeg har lige læst en artikel fra Ridehesten (mener jeg det var - den var kobles til brogaardens hjemmeside) og der stod, at de opnåede 50% af sin vægt som 1 års og 90% af sin vægt som 2-års...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Som 1års.....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 10:04

var Spotlight 151-52cm. stg. Idag 154cm. og er fra 8. marts 2008.

Billede


Mange vrinsk fra Spotlight xx og Lene


Velgående hoppeplag sælges. Mor kårede i DH og kan selv kåres. Også i andre forbund.


Bomløs sadel sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 da....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 22:12

jeg fik Wladimir hjem som 6 mdr gammel var han ca. 139 cm i stg.


Da han fyldte 1 år var han 154 cm i stg.


På lørdag bliver han 16 mdr og er nu ca. 159-160 cm i stg.



Han har vokset meget jævnt heletiden.






M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider