Åh jeg kender det.
Jeg fik sidste år et skønt hingsteføl - næsten hel sort, 9 i type til følskue (og fik også 9 i type og 8 i helhed i år som plag). MEN han e jo ensfarvet, og han var altså bestilt som broget, da han er pinto på papiret.
Hoppen som er mor, har jeg selv haft siden hun var 6 mdr (hun var 5 da hun fik ham), hun er godt kåret og jeg har store forhåbninger til hende.
Følle blev lavet med håb om at det blev en broget hoppe. Ud kom denne skønne sorte hingst.
Han blev sat til salg, da jeg måtte indrømme at han jo ikke var præcis det bestilte.
Han blev ikke solgt som føl, og da jeg ikke har gård, så er hestene opstaldet ude, og derfor kom han i supergod følbørnehave. Men var jo stadig en udgift, som ikke kunne lægges i prisen.
Jeg har svinget mellem at han skulle sælges, og at jeg ikke ville.
Men da økonomien pressede for at jeg skilte af med én, så måtte jeg jo være ærlig, og sige at jeg er VILD med ham, men han kan hverken bruges til avl pga farven, dvs han skal være vallak og rides, og min udsigt til fremtiden er ikke flere og flere stævner, men derimod avl og mine galopdyr, og i dén plan passede han bare dårligt ind.
Så da en springfamilie faldt for ham, ja, så blev han solgt. Det er med kolde fødder og det hele, men han får det godt, han vil blive vist frem til konkurrencer og kan dermed få gjort lidt reklame for hoppen og kommende afkom.
Jeg synes ud fra dit indlæg, at det lyder som om, som også Lena siger, at hjertet siger nej og hjerne ja.
Og hvis du har afkom på vej efter hoppen, så ville jeg nok sige at du skal sælge. Du er heldig at have en køber nu, og, lyder det til, en køber der vil vise ham lidt frem.
Og så skal jeg nok krydse fingre for et hoppeføl til dig 
Held og lykke med beslutningen!
Stine