Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gode råd søges (langt)
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 12:00

Jeg har jo i år fået det her smukke? frede føl, der er blevet helt sortbrun i farven.

Han er jo desværre hingst så det var egentligt besluttet at han skulle sælges, også fordi hans mor igen er drægtig (håber hun snart giver en hoppe). Men han er jo bare så speciel, ser ud til at blive fin stor til mig, og så er afstamningen ok spændende set med avlsøjne (der er ff salisbury der er meget brugt ellers er resten af afstamningen super).

Der er nu nogle hollændere der har henvendt sig, og i starten var det jo dejligt med en mulig køber, men er bange for at jeg er ved at få kolde fødder...

Mine tanker går lidt på at hvad nu hvis hoppen får endnu et hingste føl næste år (vil være helbror) og denne så bliver rød, så er der jo mere økonomi i at gemme den brune til avl, får hun en hoppe er det jo super og så skal ham her jo egentligt helst væk. Men der er også det at hoppen jo ikke er ny længere og selvom hun har ufatteligt let ved folingerne (denne tog under 5 min og der var ikke engang tegn på anstrengelser fra hendes side), så tror jeg ikke hun har kræfterne hvis det nu går galt...

Men så er der jo også det at ryger ham her til holland så kan det jo også være en fordel at have en helbror herhjemme i dk hvis storebror gør det godt.

Og vælger jeg at beholde ham her skal jeg har fundet noget selskab, da jeg ellers kun har den gamle hingst han kan gå med da de andre hingste fra i år skal væk. eller også har jeg to to års hopper, men det er jo en kort frist at jeg tør dette.

Hjælp - hvad tror du at du ville gøre...

(det skal lige siges at jeg VIL gemme ET afkom efter denne hoppe, men hvilken og hvor længe kan jeg blive ved at i fole i håb om et hoppeføl)

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

jamen det
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 12:29

der såkaldte luksusproblem du har der.. kender jeg AAAALT for godt..

mit problem er netop her at jeg har en super lækker ridehest og en plag på vej.. når hun bliver tre år og skal tilrides kommer problemerne.. jeg har nemlig kun tid til en.. hvad gør jeg så.. og hvis jeg skal sælge skal det være den bedste ridehest jeg nogensinde har haft eller "mors" hest der altid kommer som den første på marken og pænt bliver ved leddet og først går ned til de andre når jeg er ude af syne..

så jeg kan udemærket godt følge dig i dine betænkeligheder.. og hvis jeg ikke tager meget fejl, så siger din fornuft dig at du skal sælge, men hjertet siger nej, for du holder jo af kræet trods alt.. har jeg ret eller har jeg bare ret..

skal jeg svare fornuftigt, så bør du vel sælge ham og gamble lidt.. men har du is i maven beholder du ham og ser hvad der kommer til foråret.. vælger en der og sælger den anden.. det sidste er en gambling, da der jo kan ske alt inden næste år men man kan jo også risikere at det er umuligt at sælge noget til næste år..

så helt nøjagtig hvad du skal gøre er svært at sige.. men når han nu er hingst og du ønsker et hoppeføl vil jeg nok sælge..

jeg holder nu også af mit hingsteføl fra i år.. og han er bare super lækker, skøn og dejlig.. men han er altså til salg..men jeg har nemlig lagt mærke til at jeg har lettere ved at sige farvel til føl end den hest jeg har haft i flere år..

- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-

0
0
Svar på denne tråd

beholde
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 12:43

Hej..

Jeg ville klart beholde hvis jeg var i tvivl. Og han lyder som en ene af slagsen så burde det ikke blive noget problem at sælge ham til næste år.. (kan det overhoved blive værre end i år)..

MVH

CHRISTINA SOLHEIM

STALD SOLHEIM

Vi sælger lidt ud, så giv endelig et bud hvis du ser noget du gerne vil have..

0
0
Svar på denne tråd

Åh, kender det
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 13:13

Åh jeg kender det.

Jeg fik sidste år et skønt hingsteføl - næsten hel sort, 9 i type til følskue (og fik også 9 i type og 8 i helhed i år som plag). MEN han e jo ensfarvet, og han var altså bestilt som broget, da han er pinto på papiret.

Hoppen som er mor, har jeg selv haft siden hun var 6 mdr (hun var 5 da hun fik ham), hun er godt kåret og jeg har store forhåbninger til hende.

Følle blev lavet med håb om at det blev en broget hoppe. Ud kom denne skønne sorte hingst.

Han blev sat til salg, da jeg måtte indrømme at han jo ikke var præcis det bestilte.

Han blev ikke solgt som føl, og da jeg ikke har gård, så er hestene opstaldet ude, og derfor kom han i supergod følbørnehave. Men var jo stadig en udgift, som ikke kunne lægges i prisen.

Jeg har svinget mellem at han skulle sælges, og at jeg ikke ville.

Men da økonomien pressede for at jeg skilte af med én, så måtte jeg jo være ærlig, og sige at jeg er VILD med ham, men han kan hverken bruges til avl pga farven, dvs han skal være vallak og rides, og min udsigt til fremtiden er ikke flere og flere stævner, men derimod avl og mine galopdyr, og i dén plan passede han bare dårligt ind.

Så da en springfamilie faldt for ham, ja, så blev han solgt. Det er med kolde fødder og det hele, men han får det godt, han vil blive vist frem til konkurrencer og kan dermed få gjort lidt reklame for hoppen og kommende afkom.

Jeg synes ud fra dit indlæg, at det lyder som om, som også Lena siger, at hjertet siger nej og hjerne ja.

Og hvis du har afkom på vej efter hoppen, så ville jeg nok sige at du skal sælge. Du er heldig at have en køber nu, og, lyder det til, en køber der vil vise ham lidt frem.

Og så skal jeg nok krydse fingre for et hoppeføl til dig ;)

Held og lykke med beslutningen!

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

Forædlet, super elastisk og top charmerende Casir Ask-hingsteføl sælges! Klar til december/januar.

Evt bytte med DH-avlshoppe

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 14:30

Og her mens jeg har været væk fra HN ;-) Har de så haft ringet, og hun lød bare så flink og ærlig at jeg ikke kunne få mig til at sige nej til at de ville komme og se ham, og prisen kan jeg heller ikke klage over i disse tider.

Tror fornuften sejrede i første omgang, så må jeg så se om de overhovedet kan lide ham irl.

For ja, det er helt klart hovedet siger sælg og hjertet siger behold :-)

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider