Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Farve.....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 21:05

Hej


Jeg håber en herinde der har meget forstand på farve avl kan hjælpe mig.


Vi har et føl fra i år, der er født dun (hendes mor er dun, faren sortbrun), hun har en ål. Nu er hun en rød/brun farve, men stadig med ål. Hendes man og hale er svær at definere endnu, da den er næsten sort i bunden, men lysere foruden.


JEg kan desværre ikke sætte billede ind, men man kan se hende på vores hjemmeside under føl- MaggieMay.


Nogen der vil give et bud?


Jeg har selv en ide, men er ikke så garvet i farverne....




Joel8



Avl af knabstuppere og Welsh ponyer.

http://www.stutteridamgård.dk


Salg af meget rideudstyr både nyt og brugt


RYTTER SØGES TIL:


Welsh Cob hingsten

Låddenhøjs Armarni

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 08:12

Nu har jeg set på din MaggiMay og jeg vil sige, at hun bliver mellembrun med måske flaxenhale , som mange welsh jo har .

Jeg kan ikke se den ål, du nævner.


Mvh Karina


Stutteri Graven


Avl og salg af smukke ride Welsh sec D og wpbr .


Lækkert udtryksfuldt palominoføl sælges .Bliver stor kat I.

Kan evt købes på vilkår .





0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørkebrun
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 09:27

Jeg vil sige at den er mørkebrun. Men jeg har svært ved at se nogen ål på mor, jeg vil mene hun er buckskin.


Flaxen man/hale hører vel sammen med rød? Derimod ved jeg ikke hvilket gen der giver sølvhår i man/hale hos brune heste.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge har ål
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 12:50

Både mor og datter har ål, så derfor kan hun ikke være "almindelig brun". Så vidt jeg har ladet mig fortælle og læst mig frem til er moren Dun og ikke Buckskin.


Men man kan jo altid blive klogere.....


Joel8



Avl af knabstuppere og Welsh ponyer.

http://www.stutteridamgård.dk


Salg af meget rideudstyr både nyt og brugt


RYTTER SØGES TIL:


Welsh Cob hingsten

Låddenhøjs Armarni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dun....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 12:58

....findes så vidt jeg ved ikke blandt Welsh-ponyer.


Men jo, jeg har haft almindeligt brune heste MED ål.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 kontakt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 17:04

Nu har jeg haft kontakt til en farve ekspert og hun vil lige se et par billeder mere, men hun er næsten sikker på den er smokey black eller agouti brun, så det bliver spændende når hun får de sidste billeder :-)



Joel8



Avl af knabstuppere og Welsh ponyer.

http://www.stutteridamgård.dk


Salg af meget rideudstyr både nyt og brugt


RYTTER SØGES TIL:


Welsh Cob hingsten

Låddenhøjs Armarni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Agouti brun
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 19:11

.....er almindelig brun.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja......
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 19:58

Ja charlotte, det er rigtigt, det skulle også have stået sådan: Agouti/brun :-).


Er der nogen der ved hvad det koster at få lavet en farve test?


Joel8



Avl af knabstuppere og Welsh ponyer.

http://www.stutteridamgård.dk


Salg af meget rideudstyr både nyt og brugt


RYTTER SØGES TIL:


Welsh Cob hingsten

Låddenhøjs Armarni

0
0
Svar på denne tråd
 
 dog ikke helt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 22:26

Hov så først nu at du skrev almindelig brun.... Hvad er almindelig brun, for så vidt jeg har læst mig frem til og fået afvide, er der mange varianter af brun. Det kommer an på grundfarven/basis farven i den brune, hvad man betegner hesten som...




Joel8



Avl af knabstuppere og Welsh ponyer.

http://www.stutteridamgård.dk


Salg af meget rideudstyr både nyt og brugt


RYTTER SØGES TIL:


Welsh Cob hingsten

Låddenhøjs Armarni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Almindelig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 08:04

Når jeg skriver almindelig brun så er det bare en samlet betegnelse for alt fra lysebrun til mørkebrun. Sortbrun er man lidt uenig om hvordan nedarves.


Men i den her sammenhæng så mener jeg brun uden cremegen.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider