Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Udtaget til finalen??
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 11:11

jeg sidder og ser eliteskue på livesteaming... men så ikke dressurhoppeføllene er der nogen de ved hvem der blev udtaget til finalen?? Blev "naturgårdens monique" udtaget??


Maloure



0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 11:53

Da jeg heller ikke så det. MEN hold da op det er nogle kvalitetes føl på hingstesiden, der er udtaget. Personligt stemmer jeg på Trampedach!!




3-års hoppe efter Zardin Firfod/Schwadroneur, 160, forventet satng 162-164


2-års Hoppe efter Zardin Firfod/Robin, pt. 163, forventet stang 168-170


10-års trakehner avlshoppe efter Gribaldi/Arsenal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig!!
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 12:02

Super hingsteføl.. høj kvalitet!! Og den Trampedach er da mega lækker den !!!!!! sikke nogen gangarter! og super super lækkert udtryk! hoppen var også vildt dejlig!! Mums...


Maloure



0
0
Svar på denne tråd
 
 Følgende nr. er
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 12:52

Udtaget til finalen.. 202, 204, 207, 211, 218, 219, 224, 228, 238 og 240.Men jeg har intet katalog,så aner ikke hvilken afstamning de er.


Venlig hilsen


Pia Lundqvist


Stutteri Meklenborg


stutterimeklenborg.dk/


Nu med 2 Electric hoppeføl,de er begge til salg. Kom med et bud.



0
0
Svar på denne tråd
 
 har set det..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 13:09

Har fundet ud af det... det står som nyheder på ridehesten.com.


Maloure



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 16:55

Er der andre end mig der synes at hingsteføllene i finalen var betydelig bedre gående end hoppeføllene?

Jeg så ikke indledende runde hos hoppeføllene så jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om, hvorvidt det var de rigtige der kom i finalen og der er da ingen tvivl om at spec. nr. 1 og 2 var utrolig smukke men, som Karina Christensen gjorde, at sammenligne kvalliteten af hoppeføllene med Totillas kvallitet, det synes jeg ikke er rigtigt. Det var mere på sin plads ved hingsteføllene.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 17:59

Nu så jeg kun finalen og ikke da de blev udtaget (var lige på shoppetur ) Men den omgang vi fik at se til selve finalen gav også mig indtrykket af at hingsteføllene var bedre - der manglede ligesom den sidste fjeder hos hoppeføllene.



Hold da lige op - sandbæk's Lacapo er da super lækker - bliver spændende at se hvad den kommer til at gå for ved aftenens auktion!


Anette Toft Jensen



Nu uden Kalhave's Desan :( - R.I.P.


www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 what!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 22:55

Anette jeg mener du har ret i nedenstående


der manglede ligesom den sidste fjeder hos hoppeføllene.



men det mener Esben fra Blue Hors tilsyneladende ikke siden han betaler 300000,00 kr. for det hoppeføl efter Blue Horse Zack som blev nr. 3 i finalen og som var(er) ejet af Frode Jensen fra auktionsudvalget.



Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 00:06

Synes bestemt Trampedach havde fortjent pladsen som årets dressurbetonede hingsteføl... Klart min favorit, men den var ikke tilmeldt auktionen, håber virkelig ikke det var derfor?


Jeg var med til auktionen, og forstod ABSOLUT ingenting vedr. Frode Jensens hoppeføl der gik til 300.000,-???????????? Hvordan kunne de springe fra 50.000,- til 100.000,- var det aftalt spil???


Det var jo ellers et ret lavt prisniveau i år...


Frode Jensen havde 2 føl med på auktionen, har han selv udvalgt dem eller hvordan??




* SÅ ER HJEMMESIDEN I LUFTEN *


http://www.stald-risvang.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan du sige
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 01:32

Reklame fremstød fra Blue Hors' side, god reklame for Zack og Blue Hors i det hele taget og kan pengene i forbindelse med et sådant reklamestunt, så ende i de rigtige hænder, ja så gør man vel det!


Jeg er af den opfattelse at BH sidste år lavede samme reklame stunt med Jakas Lucienne- Bare min subjektive opfattelse.


- og jo Trampedach var uden tvivl årets suveræne føl og så går den hen og får ringere karakterer end de to øvrige, men man kan jo have sine mistanker om grundlaget for dette, som andre også er inde på!!


Konklusion må være; ikke verdens mest fantastiske, eller for den sags skyld reelle eliteskue!!




3-års hoppe efter Zardin Firfod/Schwadroneur, 160, forventet satng 162-164


2-års Hoppe efter Zardin Firfod/Robin, pt. 163, forventet stang 168-170


10-års trakehner avlshoppe efter Gribaldi/Arsenal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muligvis
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 11:09

Det er muligvis min paranoia, men er den 'professionelle' hesteverden - ridning som avl - ikke mest et medieshow og pengemekka efterhaanden?


Det virkede naturligvis fremragende for Holland at give Totilas dens 'X Factor' pressebehandling, saa det er vel ikke underligt, at andre goer kunsten efter? Men, suk - det er foruroligende naar man fornemmer at meget er 'skjult spil', som styrkes og dissemineres af 'Ridehesten'.


Jeg er blot glad for ikke at have en hobby som indbyder til saa meget frustration, naar det ikke er de bedste foel, der hyldes.


Portrætter males efter foto.


Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)


"Riding is - and remains - an education in Humanity."

www.xenophon-classical-riding.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 300000?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 11:30


Nete

Reklame fremstød fra Blue Hors' side, god reklame for Zack og Blue Hors i det hele taget og kan pengene i forbindelse med et sådant reklamestunt, så ende i de rigtige hænder, ja så gør man vel det!

Jeg er af den opfattelse at BH sidste år lavede samme reklame stunt med Jakas Lucienne- Bare min subjektive opfattelse.


Du har nok ret i at det er en billig måde at få reklame på, men jeg synes at det i år har været negativ reklame de har fået. Enhver kan da se at føllet til 3000000, kr. ikke var samme kvallitet som de andre hoppeføl i finalen, den var da om muligt endnu mere tamt gående til auktionen end tidligere på dagen. Der var desværre for Esben ikke så mange føl eft. Blue Hors hingste at vælge imellem, jeg vil dog mene at det andet Zack finaleføl var bedre.

Karen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Finalerne
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 11:47

Jeg så begge finaler for dressur føllene. Det var vildt gode føl og det er da heltklart marginaler der skilte de fantastiske hingsteføl. Generelt synes jeg altid hingstføllene er bedre end hoppeføllene.


Mht. priser på auktion så er der en tendens til at der er lidt reklame i at købe føl til mange penge. Der har altid været enkelte føl der går for høje priser, og der kan være andre mindst lige så gode føl i kollektionen, der sælges mere rimeligt.


I sin tid blev Don Romantic solgt for 125.000 kr, det var højeste pris dengang, Blue Hors har flere gange lagt mange penge på bordret for særlige føl, i de sidste par år har Tailormade også været med.


Mvh


Mette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider