Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Valg af hingst næste år
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 10:56

Min datters hoppe har fået en knæskade og dyrlægerne mener ikke at hun bliver ridehest igen - vi vil derfor forsøge at avle en ny ridehest til hende. Vi er selvfølgelig klar over at det måske ikke bliver som forventet - men vil rigtig gerne have en ny efter sol.

Vi (lidt over hals og hoved) forsøgt at ifole hende med HB Zack i år - og håber selvfølgelig at der kommer et føl ud af det. Men hvis vi skal være mere seriøse næste år - har jeg brug for lidt hjælp.


Sol er RDS hoppe med følgende beskrivelse:

Knap højtstillet hoppe, der mangler lidt feminint præg. Lidt mere bæring i bevægelsen ønskes. Brugsdel: Drs.: 705,0 Spr.: 620,0


Hun har en knap så god skridt.


Hun har BH Soprano som far og Carano som morfar.


Hvilken hingst skal vi vælge.

Vi vil gerne have en dressur hest med et fornuftigt hoved og god ridelighed.



Schack


Usprøjtet hø i småballer sælges, 20 kr. pr. stk.

Halm i småballer sælges, 10 kr. pr. stk.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Schack
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 11:22

Kan du ikke lige skrive hvilket reg.nr. hun har, så er hun nemmere at finde på LR.


Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

  • hestebokse udlejes 1700,- / 1900,- pr. md.
  • Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd
 
 data--
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 12:04

I finder hende sådanne har.

208333DW0406241 Solange Højris


Schack


Usprøjtet hø i småballer sælges, 20 kr. pr. stk.

Halm i småballer sælges, 10 kr. pr. stk.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 21:47

Puha det er jo altid svært at vælge hingst til hoppen om ikke andet så pga. det store udvalg.


En hingst som jeg har haft succes med på en hoppe som havde de samme mangler er Weltjunge DVH 735. Han er god til at give sine afkom et løft (lufter under sig) samt han sætter et godt feminint præg på hans hoppeafkom. Hans stærke side i bevægelserne er netop skridt og trav, hvor jeres ifølge hendes kåringskarakter har mest brug for et løft.


Jeg har pt. en 4 års hoppe e. ham, som vi startede op i ridning igen for 3 uger siden. Allerede første dag gik hun fint rundt til biddet i alle tre gangarter uden de mindste problemer. Rideligheden er også meget stor på hende - testrytter til sadelkåringen sidste år gav hende 8,5 i ridelighed.


Her er lige et billede fra sadelkåringen sidste år


De par ryttere der har prøvet hende i år har rost hende meget for hendes vilje til at samarbejde samt hendes store ridelighed


Anette Toft Jensen



Nu uden Kalhave's Desan :( - R.I.P.


www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Anette
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 08:33

Sikke en dejlig hoppe.

Du har ramt helt plet - det er lige de kvaliteter vi gerne vil have i vores nye hest.

Weltjunge kommer helt klart med i overvejelserne.


Vi er helt uerfarne, så gode råd modtages gerne.





Schack


Usprøjtet hø i småballer sælges, 20 kr. pr. stk.

Halm i småballer sælges, 10 kr. pr. stk.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke enig...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 08:41

Jeg selv er også vild med Weltjunge, men absolut ikke på denne hoppe! I hans følbeskrivelse lyder det jo netop "bør bruges på højtstillede, dressurbetonede hopper", og hende her har beskrivelsen "knap højtstillet".


Jeg se efter en hingst der giver lidt mere ben, samtidig med at ridelighed og temperament ikke sættes over styr. Blue Hors Zack er selv en lidt tændt herrre, og det er Rush Hour også, så dem ville jeg nok gå uden om når du siger afkommet skal være til din datter.


Forslag til hingste m. godt temperament, god skridt og ridelighed; Gribaldi (sæden er bedst tidligt på sæsonen), Londonderry (Frostsæd, brug en dygtig dyrlæge), Zardin Firfod, Blue Hors Don Romantic



Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressurblod!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 08:44

Det vigtigste er at finde en hingst med 100% dressurblod, da din hoppe indeholder overvejende springblod. Det vil helt sikkert også hjælpe på fx bæringen i bevægelsen.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 det med blod
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 09:22

det er lidt sjovt at hun har overvejende springblod - for hun er absolut ikke den fødte springer

Hun springer gerne men er utrolig klodset og har ikke den store teknik. Hun har kun sprunget få gange med rytter på hos os - og det var mere spændende end godt er.


BH Zack er valgt fordi vi skulle beslutte os i løbet af en weekend. Og naboen har et super zack-føl. Dårlig begrundelse men virkeligheden.


Jeg kan godt se at Weltjunge ikke er det optimale valg. Men det er sørme en dejlig hoppe Anette har.


Er Zardin Firfod eller BH Don Romantic så dressurblod?

Ved I om de giver ridelige og fornuftige afkom?


Jeg har adgang til hestedata - hvor læser i hingstenes følbeskriveler?


Beklager alle mine spørgsmål, men jeg er som sagt helt nybegynder.



Schack


Usprøjtet hø i småballer sælges, 20 kr. pr. stk.

Halm i småballer sælges, 10 kr. pr. stk.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Under...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 09:29

Følbeskrivelserne kan du enten finde på hestedata under bedømmelser, eller du kan gå ind på www.varmblod.dk - hingste - hingstelisten.



Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 19:31

Jeg ved godt at det står i Weltjunges følbeskrivelse at de bedste føl er besigtiget på højstillede hopper, men jeg har alligevel set flere afkom på lavtstammet hopper som han har sørget for at løfte. Selvfølgelig kan man også finde det omvendte.


Desuden står der jo netop også at "Hingsten præger sit afkom positivt m.h.t. type og travbevægelse"


Anette Toft Jensen



Nu uden Kalhave's Desan :( - R.I.P.


www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 UNO Don Diego
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:05

Hvad med ham. Han giver i den grad et godt temperament videre og er jo selv særdeles ridelig.


Følbeskrivelse:

Ret ensartede, storrammede og muskuløse føl af god til særdeles god type. Flertallet med godt udtryk, og en passende lang, velansat hals. Lang, skrå skulder. Lang manke. Flertallet med god overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, nogle med vinklede haser. Bevægelsen er god til særdeles god i skridt og galop. Særdeles god i trav. Hingsten bør overvejende benyttes til udtryksfulde og passende ædle dressurbetonede hopper.


Om din hoppe er passende ædel ved jeg ikke, men du efterspurgte først og fremmest et godt temperament og ridelighed samt gode gangarter, og det tror jeg du kan få med Diego. Han havde igen i år flere føl udtaget til finaleringen i region 5.


Held og lykke med valget.


Mange spændende føl, plage og rideheste til salg, se:


www. kuhlmannhorses.dk


www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider