Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gæt farven ( Kn. føl )
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 10:35
Hej alle.

Har set at flere har oprettet indlæg herinde, hvor man kan gætte det kommende føls farve.
Mon I kan komme med forslag til mit kommende føls farve ? ( Det er jo lidt sjovt at se om det kommer til at passe :-) )

Lidt oplysninger om faderen og moderen :

Hoppen er :
Bleget af og blevet hvid med nogle brune " pletter " ( Meleringer )
Hun er desvære født mørk. Har købt hende som et års hvor hun var mørk grå. ( har hørt at det grå gen er dominerende.... )
Hun er kåret i knabstrupperforeningen men kun i F1. Jeg kender altså ikke noget til hendes forældre.
Hun har knab " kendetegn " som menneskeøjne, stribede hove og kødfarvede pletter ved naturlige åbninger ( Numse og mule )

Hingsten :
Fuldplettet med både brune og sorte pletter. Brune på kroppen, sorte på benene.
Faderen til ham er Conetti Lynghøj
Moderen hedder Kika og er efter Don Ibrahim.

Nogen der tør give et bud på føllets farve ???
( Ligegyldig farven bliver det sikkert det skønneste lille føl, men det kunne være sjovt at høre jer som har lidt forstand på farveavl hvad I tror )

På forhånd tak.

Hilsen fra Trine
0
0
Svar på denne tråd

Jeg..........
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 17:33
........vil tro at der er en ret stor chance for et plettet føl, efter som begge forældre er kårede knabstruppere!

:-D En hest er ikke dårligere fordi det er en pony :-D

0
0
Svar på denne tråd

pletter
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 20:08
Jeg ville gætte på at føllet ville ende som skimmel, da genet for skimmel er dominant, men det er lidt sjovt, da man vist nok ikke er sikre på hvordan pletterne nedarves.

0
0
Svar på denne tråd

Pletter
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 20:33
Jeg vil skyde på den bliver skimmel. Har selv en skimmel hoppe, hun har efterhånden fået mange føl. De har værret lige fra brune, røde og brogede. Men er alle endt med at være skimmel.
0
0
Svar på denne tråd

Mit føl
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 20:44
Hej trine-mus ;-D
Der bliver da et plettet føl helt magen til sin far*SS* Nej det ved jeg ikke, men hold da kæft hvor jeg glæder mig til du ringer en morgen, klokken lort og siger at hun har folet. Ja til jer der ikke ved det så bliver det min følle-bølle når Gira engang gider at fole. Jeg havde hingsten, der desværre døde i sommers. Faktisk natten efter han havde bedækket Gira. Billed kan ses på min præsentation, hvis det kan hjælpe lidt.
Ses senere på året trine, hav et godt bryllup.
knuz heidi og alle pletterne
>o<stald flying >o<
en stald med pletter
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider