Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Cremello vs. Brun
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 18:45

Håber i kan hjælpe mig. Hvis jeg nu valgte at sætte en cremello hingst på en af mine to brune (lysebrun eller mørkebrun) hopper, vil jeg så være "garanteret" en dun farvet hest? Hvordan vil chancen være? Tak for svar.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalala
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 20:50

Så vidt jeg ved kan du ikke få en dun farvet hest, da ingen af hestene har genet for det.

Tilgengæld kan du få en buckskin farvet hest.

Dun er vidst ikke det samme gen som gremegenet.


En cremello har to gremegener, og skal give et af dem videre, så du får en fortyndet brun, altså buckskin.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 20:53

Du kan både få en palomino, en buckskin(dun) eller en smokey-black, alt efter hvilke farvegener hoppen gemmer på.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 så almindelig brun....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:20

- vil den altså under alle omstændigheder ikke blive? buckskin...ligner den ikke dunfarve?


hvad kalder man en brun hest der har ål hen ad ryggen? (ikke min men en venindes)

0
0
Svar på denne tråd
 
 1223575
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 11:48

Min hoppe er alm brun og er i år bedækket ved crowns blue pearl så jeg venter palmino eller buckskin føl til april.


Det kommer an på hva din hoppe gemmer på af farve gener.




Herbalife produkter - 25%

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..


Regina i fol med Crown's Blue Pearl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjo....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 16:55

...du kan sagtens få en dun hest.

Farvebetegnelsen har bare fået et nyt "fint" navn nemlig buckskin *GG*

Buckskin var der ikke noget der hed her i DK for 15 år siden.

Da var det dun og blak (fjordheste bl.a.)


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek

Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider