Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Til eliteskue med reservebedste..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 16:46

Så har vi været afsted til TAF eliteskue i weekenden med vores hingsteføl (som vel efterhånden er en plag) Royal Edition, og det gik over alt forventning.


Uheldigvis var hans mor Roxy kommet til skade med sit bagben i ugen op til, og var temmelig dårligt gående. Og hvad gør man så? Man tager da ham med sammen med hans reservebedste :-)


Vi har en ældre hoppe, som er meget sød ved føllene og fungerer lidt som en bedstemor. Af samme grund kalder vi hende til dagligt for "Flyvende farmor".


Jeg var nu lidt nervøs for hvordan det skulle gå, om han nu ville følge hende.

I ridehuset havde han mest travlt med at springe på stakkels farmor, og fik slet ikke vist sin eller udemærkede trav.

Så da han skulle lukkes løs på udendørsbanen var det lidt med hjertet oppe i halsen. Jeg turde ikke rigtig give den gas, af frygt for at han tonsede afsted, men det skulle jeg da bare have gjort, for Royal holdt sig tæt op af Farmors side! De var bare så dygtige begge to!


Resultatet på dagens anstrengelser blev en reservefløjplads, og nogle henrykte tyske dommere der kom hen og sagde, at han var et hingsteemne i første klasse.


Behøver jeg at sige, at jeg er pave stolt :-) Både af Royal og også af Flyvende Farmor!


Der kommer lidt billeder senere.


Mor-Roxy havde så dyrlæge idag... Hun har fået et ordentlig træk i hoften, så hendes hofteled er voldsomt irriteret og hun har revet en stor flig af hoftehjørnet, som skal fjernes hvis den genere hende, så det var knap så sjov en melding :-(

Den kan jeg fjernes i lokalbedøvelse uden problemer, og hun skulle gerne komme sig fuldstændigt, men det tager jo nok lidt tid..


Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 video af Royal Edition
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 17:33


Tillykke med det smukke føl - lækker "reservemor". Håber at det går OK med dens egen mor.


Video af Royal Edition og flere fotos kan ses på Hippodot.com


www.hippodot.com/taf_elite09/ tafelite_09_video_edition.html


mvh Ancora

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 17:57

Kæmpe stort tilykke igen!!


Magen til lækker reservebedste skal man lede længe efter.


Håber Roxy kommer sig.




Hilsen Karina


LUXUS OPSTALDNING TIL DRÆGTIGE HOPPER I NYBYGGET LYS STALD MED STORE BOKSE,INDIVIDUEL KVALITETSFODRING, EVT FOLINGSHJÆLP SUPER FORHOLD, RING ELLER SKRIV



VELGÅENDE TRAKEHNERHINGST SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækker lille fyr
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 19:30

STORT tillykke :) Hvor er han bare smuk!!!




FB Gangster
Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009 *** anerkendt i Hannover 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 20:21

Har I efterhånden fået armene ned Ja ja, jeg sagde det jo nok da jeg så ham første gang, og jeg var da så tæt på man overhovedet kan komme, jeg ramte kun en forkert...


Tak for sidst, iøvrigt. Det var en super hyggelig week-end!!!


Det er noget træls noget med Roxy, jeg døjer jo desværre med samme problem med Mibica. Hun trives så fint nok med det og er ikke halt eller noget, men ridehest bliver hun aldrig. Så er det godt hun laver nogle fine føl.


Tillykke igen, i hvert fald. Det bliver meget spændende at se hvad Roxy præsterer næste år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 20:44

Mange tak, mange tak.


Ja ja kære Montana, du havde jo så evig ret. :-) Og hvor er jeg glad for det. Og selv tak for sidst. Det var rigtig hyggeligt.


Dyrlægen mente nu nok at Roxy ville blive helt normal igen. Fligen skal dog fjernes, hvis den generer hende, men dette kan gøres i lokalbedøvelse uden problemer.


Hun kunne have lagt en behandling ind i leddet, men ville se om vi ikke kunne undgå det, for det kan være skadeligt for fosteret. Hm. Bliver det ikke bedre, ja så bliver vi jo nødt til at lægge en behandling ind. Lige nu står den på boksro, let massage, køling og lidt trækture efterfulgt af et par baglæns skridt. Suk. Så Royal han må komme ud uden sin mor. Han er såmænd ligeglad, han har jo farmor, men Roxy bliver altså lidt ked af det. Stakkels Roxy.


Der er blevet bestilt billeder, men hun er lidt langsom i optrækket derhjemme ;-)


Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 21:55

Ja, som jeg også sagde igår kæmpe tillykke... havde roxy mor været med, var det nok en plads lidt længere fremme i havde stået på.


Han er bare vidunderlig.... en dejlig debut for dig som avler :-)



Mange hilsner



Rikke




http://www.stutteri-bruun.dk

Til salg

hoppeplag Heartbreaker/Induc/Traumdeuter


0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder af stjernen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:26

Her er så lige lidt billeder af stjernen:




Sammen med "Farmor" i lidt let luntetrav. Bortset fra størrelsen er det da ikke til at se, at det ikke er hans mor :-)



Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 19:32

Med det flotte resultat og sikken en bedste hun hænger ikke på træerne og kan være barnepige for sådan en frækkert sikken en solstråle

0
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 20:17

Tillykke med den lille bandit


Så ham godt, han er utrolig smuk og virkelig gode billeder


M.V.H Stine.... Gribaldi føl tilsalg. .

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider