Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

bortkommet ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 14:09

Jeg har ikke et certifikat på Una og derfor ringede jeg til LR.

Den flinke dame der inde mente jeg skulle kontakte tysk trakehner forbund og bede dem om at sende mig et nyt, men jeg kan ikke skrive på tysk.

Den gamle ejer kan jeg bare slet ikke finde, men det er heller ikke ham som er registreret som ejer. Jeg spurgte om jeg så kunne kontakte den dame som er registreret som ejer af hesten og det mente LR ikke ville hjælpe noget.

Hvad gør jeg?

Hvis jeg får et nyt certifikat fra tyskland, så vil damen i danmark jo stadig stå som ejer, ikke????

Louise

Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd

Notar...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 14:34

Du skal have fat i avlsforbundet nede i Tyskland og snakke med nogen der kan engelsk.

Du vil så få fremsendt en erklæring som skal underskrives hos en dansk notar. Det sendes tilbage til avlsforbundet og de sender så et zweitschrift(genudstedelse) af ejercertifikatet.

Held og lykke med det :-)

14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 15:06

for dit svar..

Nu har jeg sendt en mail afsted til dem på engelsk. Håber det hjælper ellers ringer jeg sidst på ugen.

Jeg tror det er godt at starte med dette her allerede nu, hvis jeg vil have et føl om 2 år.

Louise

Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd

Holsten
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:00

Hejsa ..

Jeg har samme problem med min holstener .. Hans ejercetifikat er blevet væk, da jeg købte ham .. Jeg har talt med Holstener forbundet.. Og det er dyrt og besværligt men det kan lade sig gøre..

Ejeren, hvor det er blevet væk. Dvs. dem du har købt den af skal skrive en erklæring på at det er væk .. Det skal en notar skrive under på og så koster en genudskrift 140€ og det koster også noget at ham notaren skriver under.

Du får ikke noget fra Tyskland .. Den det er blevet væk for skal skrive en forklaring på hvor det er blevet væk..

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Forskellige procedurer og priser
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:43

Hos nogle forbund koster en genudstedelse ingenting og andre tager 25 euro og i Holstener forbundet er det åbenbart noget dyrere.

Det er langt fra alle forbund som kræver en skriftelig erklæring fra tidligere ejere. Det ordnes normalt på følgende måde at man underskriver en erklæring hos notaren at man ikke har det originale ejercertifikat længere og i tilfælde af at det dukker op, er man forpligtiget til at sende det ind til forbundet. Men der er kun en måde at finde ud af det på og det er ved at tage fat i trahkener avlsforbundet i Tyskland.

Notaren koster 300,- kr så mere vanskelig er det heller ikke. Og så skal man huske på, at den som står som ejer på ejercertifikatet, har rettigheden over hesten.

14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider