Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Følskue Vallensbæk
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 14:06

Hjemvendt fra mit livs første og sikkert også eneste følskue med eget føl - det var en våd fornøjelse!!! Tager straks hatten af for alle avlere der hvert år lever med den manglende planlægning!!! Dit føl skal ind mellem kl 9-12.30 - øh det er da godt nok noget af en tids horisont... Holder mig vist til dressur stævner fremover med faste starttider ;-)


Det gik fantatisk for mit eget føl der fik 9 i type, 9 i rammer, 8 i fundament, 8 i skridt, 9 i trav, 8 i galop, 9 i helhed, tildelt ærespræmie og udtaget til finalen, dog ikke videre til eliteskue - men det var da også klart de kommende hingsteemner der skulle en tur til jylland!


De fantastiske hjælpere (dog mig selv i midten) + min mand der tager billedet.



Opstilling foran dommer - nøj hvor blev vi våde!!!!



Til finalen blev vejret heldigvis bedre




Videoklip af fra følskuet på Oakley's profil på min præsentation.


Håber alle i andre også havde en god dag - på trods af et ualmindelig vådt vejr!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 16:10

Tillykke med knægten han er rigtigt fin. De klæder hinanden på folden, Oakley og Falstaff, der må Rocazino finde sig i at falde lidt udenfor, selvom han nu også er fin.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 års....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 21:06

Nu så jeg ikke rigtig så mange føl, da jeg var afsted med venindes 2års, men hold da op h hold da op hvor var der mange fine 2års, og hold da op hvor var mange af dem store, lidt skræmmede at de fleste var så store. Men de fleste var rigtig godt gående, og det var sværdt at gætte på vinderen. hvem blev bedste hingsteføl og hoppeføl.

De udtog kun to til elteskuet af 2års.


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var bare for stort
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 21:39

Mikala, men jeg har nu hele tiden sagt, han er af en særlig kaliber

0
0
Svar på denne tråd
 
 vindere
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 22:06

Det blev et helt fantastisk hingsteføl efter Tuschinski fra Atterupgaard der løb med sejren i dressur hingste holdet - og helt sikkert velfortjent :-)


Jeg så ham for et par måneder siden, hvor han også var helt super gående - og det er han stadig - men samtidig også blevet smukkere...


Hoppeføllet blev en meget ung Hoftanz - utrolig smuk og fin op-ad-bakke...


der er kommet billeder af vinderne på regionens hjemmeside her: http://dvreg1.dk/nyheder/20567/


Og tillykke til jer andre med de fine resultater :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja lidt kaotisk
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 06:57

..og meget vådt



Happy blev bedømt med følgende:


8 i type 8 i rammer 8 i fundament 7 i skridt 8 i trav 8 i galop så helhedsindtryk på 8

Ellers skrev de: Højstillet føl af god type lidt kraftig hals, så vi var tilfredse....


Men hold da op et vejr og boksene sejlede...mine spåner flød da vi kom tilbage efter mønstringen, så jeg måtte strø med alt vores wrap så de kunne stå lidt tørt, for der var ingen der kunne hjælpe med at købe ekstra spåner (spugte både DV og de ansatte på rideskolen)


Happy opførte sig godt hele dagen, men var glad for at komme hjem og ligge ned for han ville slet ikke lægge sig i det våde underlag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 følskue
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 07:18

ja, resultatet har jeg skrevet i en tidligere tråd men vil give dig ret m.h.t tidspunkterne, vi skulle ind ml.13-16 , vi var på pladsen kl. 11.30 i silende regn og meget splt på vejene....ærgede mig over at jeg havde taget de hvide bukser på..næste gang venter jeg med at skifte til lige inden...

Jeg brugte frokosten til at sidde og regne på hvornår vi skulle ind og fandt frem til ca. 14.45....men,men da vi stod og pudsede og polerede kl. 14.04, hvade Poul hørt at de var ½ time forud. så vi fik lidt travlt....det der undre mig er at man ikke får noget ad vide ovre i staldene, ved godt at vi selv skal holde øje med tiden, men man regner jo ikke med at det er en ½ time, syntes godt de kunne sende en hjælper over med besked, da staldene jo lå et lille stykke væk fra mønstringspladsen, så man kunne jo heller høre hvor langt de var nået.....


Men hestene var jo meget smukke og fremviste de de kunne,så vi må vente og se hvordan Elektra udvikler sig of så vende tilbage når hun er blevet en stor plag på 2 år


stort tillykke til alle jer som har fået super bedømmelse..


Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henriett
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 11:06

Ja boksene var meget våde, så vi skyndte os ud og låne spåner så snart vi kom ud fra bedømmelse og fik at vide han var gået i finalen. Så skulle han jo stå en del timer, men så snart der kom ekstra spåner i og en hel balle hø til mor, så lagde han sig ned og sov middagslur indtil finalen startede. (det er ikke uden grund han bliver kaldt dovendyret!)


Dejligt du er tilfreds med bedømmelsen og det gik godt at have ham med.


Jeg er higer nu ikke efter at skulle afsted til følskue med sejlende bokse og dårlige information - så regner ikke med at lave flere føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 tiderne var da ikke så ringe
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 18:58

man vidste hvornår ens "gruppe" startede og de tog 5 føl ind af gangen - de havde oplyst de brugte 5 min. på hvert føl - og så er det jo bare at regne derud af.

Og selvfølgelig huske at det ikke er alle der kommer, så man skal trække lidt fra.


Vi havde to føl med derned - ikke vores egne - men en god vens som vi sku fremvise. Jeg synes tiderne vi regnede os frem til passede over al forventning. vi nåede lige ned til banen og så gik der maks 5 min så sku vi ind.


Men ja boksene druknede - ærgerligt


Vicky Mathiesen

Military - Ridesportens formel 1


Bedækning 2010:
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky m
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 19:06

Det var første og sikkert også sidste gang jeg var afsted, syntes nu det var svært at finde hoved og hale i tidsplan, men er nok forvent med faste starttider i dressur.


Finalen startede pludselig en halv time før annonceret i katalog. Selvfølgelig er det smart at rykke frem så der ikke opstår huller - men det gør det altså svært at gennemskue hvornår man skal have føl klar


Gik det godt med jeres? Eller det var vist Lissau's i havde med?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert region
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 19:09

Du fik bare valgt den forkerte regiion, region 2 havde lavet en fin tidsplan fuldstændig som dem du er vant til ved dressurstævner.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider