|
|
| Tror i der er føl på vej? (billeder) |
|
|
Kære jer Jeg går og venter på føl. Min hoppe på 8 år havde termin d. 1. august, altså er hun i morgen 2 uger over tid. Hun bliver førstegangsmor. Der er ikke vokspropper, men hun er pænt hævet. Hvad er jeres vurdering, er der langt endnu? Fra siden:  Yver:  Yver igen:  Yver bagfra:  Hej fra Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...Hendes stål er langt fra fyldt ud endnu, syns slet ikke hun ser klar ud endnu. Jeg tror sagtens der kan gå 1 uge endnu.
Mvh Nina Nielsen
* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * * Holbæks Thalullah TIL SALG! *
*Logik Møldrup* Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at sige |
|
|
nogle hopper danner ikke så meget yver,. Pipa havde heller ikke stor yver da hun folede, det kom bagefter...du får lige et billede af hende 3 dage før hun folede   dejlig stor og rund..  Hilsen Lizzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah..... |
|
|
Hun har ikke mere yver end den af vores der viste sig ikke at være drægtig. Den sympatiserede bare med de andre. 
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baqui.... |
|
|
Det er spændende om hun følger "bogen" eller om der pludselig står et føl når jeg kommer ud:-)
Charlotte: haha, ja det ville sgu ikke være godt. Så er der vist også nogle dyrlæger der ville skulle på scannings-kursus.
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Det lige det |
|
|
Nej, det er lige det.  I februar var jeg i tvivl om hun var ifol. I marts var jeg ved at blive overbevist, hun fik både mave og faktisk yver som den første. Så skete der desværre bare ikke mere og så fik vi checket hende, sprøjtet hende i brunst og insemineret 6 dage før termin. Rose var scannet drægtig på 16 dage, håndprøvet på knap 50 og var drægtig begge gange.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yver.. |
|
|
Din hoppe ligner meget min tidl avlshoppe, da hun fik sit første føl. Yveret var ikke større end det din kan mønstre på billederne. På aftenen hvor hun folede, fik hun to bitte bitte små vokspropper og så folede hun. Et dejligt hingseføl 
Så pøj pøj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Intet billede |
|
|
af min hoppe før foling, men hun satte lidt yver godt 3 uger før føllet kom og der var vokspropper og det hele og jeg gik og tænkte lige om lidt sker det! Det gjorde der så bare ikke. Op til folingen virkede det som om at hendes yver var faldet igen i størrelsen (mindede lidt om din hoppe) og uden varsel kom følle :0) Men så kom der til gengæld også gang i mælkeproduktionen! Ikke helt den samme situation som du står i, men bare et lille eks. på at lige pludselig sker der ting og sager ;0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg ville nok få tjekket om hun er drægtig hun ligner meget in hoppe sidste år hun var indbildsk drægtig.... og min dyrlæge fortalte o hun havde været ude ved en hoppe der var ved at fole men der kom ingen føl.... så de kan ligesom hund rende rundt og tro at de er i fol....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indbildst drægtighed |
|
|
Nu er jeg lidt forvirret, hvorfor er der to i denne tråd der skriver, at det måske er indbildt drægtighed? Er det på grund af billederne? Det er vel meget normalt, at en førstegangsfødende går et par uger over? Jeg har fået hende scannet flere gange, senest på 70. dagen. Jeg er med på, at føllet så kunne være gået til, men det er der vel ingen tegn på? Kan i ikke lige fortælle mig hvad der skulle indikere, at hun ikke er rigtigt i fol? For nu er jeg helt forvirret. Kh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sommerføl |
|
|
Det er minimalt hvor meget længere en førstegangfolende går end den vil gøre senere. Derimod er det sjældent at sommerføl bliver født ret meget over termin, oftest endda før termin.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hvis du ikke har fået håndprøvet hoppen efter scanning på 70 dagen... kan hun godt ha tabt fosteret der efter uden tegn... min viste ingen tegn på abort og vi måtte sprøjte hende i brunst.... da hun ikke havde vist brunst på noget tidspunkt... hun var også scannet drægtig men havde efterfølgende mistede fosteret.... men i år fik hun et fint hingste føl... og det var næsten 3 uger før tid på en 1. gangs.... så det med at de går længere den tror jeg ikke på... og som charlotte skriver kommer sommerføl oftes før termin... men du skal da ha al held og lykke med at projektet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes godt nok |
|
|
at hoppen ser drægtig ud og mit sommerføl kom også senere......
Ejer af: (Tryk) Islænder: Jarpur fra Damgård Welsh Sek. F/DSP: Regina SDH 366
Nu med (welsh partbred) Buckskin hingsteføl efter Klepholms Guldfax (sælges ved fravænnning)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville vente lidt endnu |
| Forfatter:  |
Henry89 |
| Dato:  |
16-08-2009 16:25 |
|
Hej,
Min familie har en hoppe som er 16 år og var ikke første gangs follende, men hun gik 14 dage over tid.
Jeg har hørt at det er normalt at første gangs follende går over tid, ca. en 14 dage.
Hilsen Henriette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indbildsk |
|
|
her er et billed af pariwiset da hun var indbildsk drægtig i 10. måned  det skal lige siges hun ikke er fodret efter at skulle være i fol da hun er håndprøvet tom i 5.måned så hun har fået 1 kg natur müsli og ½ kg havre samt 8 kg wrap pr dag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huber. |
|
|
Huber Sådan ser min hoppe på 17 år også ud. Hun går på græs og får intet udover det - og hun er helt sikkert ikke i fol. Om vinteren får min 600 g müsli og max 6 kg wrap og ser lige sådan ud, så måske er din hest bare tyk ligesom min  Til sammenligning får mine andre heste mellem 10 og 12 kg wrap om dagen og müsli og havre. Så min tykkeste hest er hende der får mindst at spise, men mest ligner en drægtig hoppe Hun er bare en nøjsom hoppe.
Helena
1 års hingsteplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino Hoppeføl efter BH Don Romantic/Donato/Michellino Venter føl i april 2010 efter Romanov/Leredo/Romancier www.gghorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det ville hjælpe lidt, hvis du prøvede at indsætte et billede, hvor hun ikke står og sover, men hvor alle fire ben er i jorden, da maven tit hængere mere, når de hviler på bagben  Og min førstegangshoppe gik 3 dage over tid, så tror ikke de går ret meget længere end garvede hopper. Her ca 12 timer inden hun foler (efter 24 timers mælkeløb)
SÆLGES: Nyere ponypude Shetlændervallak, 2 år, rød med hvid man, hale, stjerne Shetlænderhoppeføl, rød med hvid man, hale RESERVERET Varmblodshoppeplag, fra 2008, rød, forventet 170cm SE PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foling |
|
|
Rolig nu . Vi har en 4 års WM hoppe, der også har fået sit første føl. Hun havde ikke sat mere yver end din hoppe og var ikke tykkere end din da hun folede. Hun folede dog 5 dage før termin.
Malene, Stald Nørreheden, avl af DV og Welsh
Skønt dressurbetonet og yderst velgående DV hoppeføl sælges . Far: Blue Hors Doolittle Morfar: May Black mmf: Leonardo II
2 WM hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føllebasse |
|
|
Kære jer Jeg prøver at se om jeg kan tage nogle billeder af hende senere i dag. Og i morgen kommer dyrlægen og håndprøver hende, så får vi syn for sagen:-) Jeg er stadig lidt interesseret i dette fænomen med indbilsk drægtighed, ville det ikke være lidt underligt hvis det var det hun var, når der ikke er andre hopper i fol her? Eller er det underordnet? Og hun er slet ikke en fed type, hun plejer aldrig at have græsvom. Og de andre heste på folden er slanke. Jeg håber inderligt at hun er i fol, bedækningen var min morgengave til mit bryllup sidste år og Baqui og jeg blev gravide samme dag og har fulgtes i graviditeten med præcis to måneder mellem vores termin. Jeg har født en vidunderlig datter og går nu bare og venter på, at hun skal få det overstået. Så vil blive rigtigt ked af det hvis det viser sig at der er noget galt. Kh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
held og lykke dr.dyr... det vil da være træls hvis der ikke er føl.... helena det var bare for at der var noget at samligne med og jo hun kan da godt være til den runde side om sommeren men ikke så rund.. højest et par huller.... men heldigvis er hopper jo ikke ens.... og nogen ser bare mere drægtig ud end andre og min er en type der lægger sig meget ud når hun er drægtig..... 5. måned måtte jeg lån en anden gjord da min var blevet for lille og hun fik ikke meget at spise... og kort efter ville hun ikke være ridehest..... og andre kan man ride indtil de foler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baqui..... |
|
|
Her er hun i dag:  Til sammenligning samme periode sidste år:  Puha, jeg er nervøs for dyrlægebesøget i aften. Kh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes heldigvis også at hun ser "rigtig" ud på det nye billede. Så tror på, at du får føl på et eller andet tidspunkt Spørgsmålet er så bare: Hvornår 
SÆLGES: Nyere ponypude Shetlændervallak, 2 år, rød med hvid man, hale, stjerne Shetlænderhoppeføl, rød med hvid man, hale RESERVERET Varmblodshoppeplag, fra 2008, rød, forventet 170cm SE PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes også.. |
|
|
..hun ligner en der har en dejlig føllebølle i maven og til info havde min hoppe altså heller ikke større yver end din indtil lige et par timer før hun folede, hvor det blev vanvittig spændt med vokspropper på. og min hoppe gik 3 uger over tid Så jeg vil glæde mig til snart at se billeder af et lille nyt føl fra din hoppe her på HN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej anne synes nu også hun ser mere drægtig ud på det nye billed af hende.... så held og lykke har set/ mærket føllet bevæge sig....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føllebasse |
|
|
Så har dyrlægen været her, og da da da, der er en lille levende føllebasse derinde. Hurra! Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Følle på vej |
|
|
Hej Anne En gang til: Fantastisk nyhed  Vi glæder os til at møde "A Bit Late"- følle 
- Yuki
Med salathesten Rigola - og nu med føl efter Quaterback
4-værelses andelslejlighed på 93kvm på Amager sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Venter på storken |
|
|
Ja, nu er det bare at vente på, at damen leverer varen. Ihhhh, det bliver så spændende. Håber den bliver lige så fin som sin far Angrib Firfod. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baqui..... |
|
|
Venter stadig. Er der nogen, der har erfaringer med hopper der går så meget over der kan dele lidt erfaringer med mig? Håber snart den lille følle kommer ud. Kh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt normalt |
|
|
Hej
Du skal ikke være nervøs. Da min hoppe sidste år skulle fole, fik jeg at vide at hun nemt kunne gå en mdr over tid når det var første gang. Det gjorde hun også, men jeg vil råde dig til at få sat fødslen i gang. Vi var 3 mand om at trækket føllet ud da veerne begyndte. Så hvis hun skal ifoles igen, og hun går 2-3 uger over tid, så vil jeg have hende sat igang. Det var en for stor omgang for hende, og hun sprækkede i revnen fordi føllet var så stort. Men sund og rask var hun føllet 
Men kort sagt, det er helt normalt at de går en måned over tid.. Det sagde min dyrlæge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt? |
|
|
Nej, beklager det er IKKE normalt at hopper går så længe over,specielt ikke på denne årstid. Hvis dyrlægen siger det, så skift ham ud med en mere vidende model.  Normalt får hopper, der går meget længe, små føl, da der har været en årsag til at de er blevet derinde. Du kan læse flere tråde herinde om det emne.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
ladyhawk |
| Dato:  |
21-08-2009 19:29 |
|
Tillykke med du skal have føl. Vores den ene hoppe var også førstegangs,og hun lignede din som hun står nu. Hun gik 14 dage over tid og leverede en dejlig broget dreng,og alt var/er som det skal være. Den anden har folet før,hun gik 3 uger over,hun leverede en kæmpe dreng,hun blev syg da folingen var meget hård,men de har det alle godt idag. Hingsten er den samme vi har brugt på begge hopper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Parametre |
|
|
....der afgør hvor længe en hoppe går, er hoppestamme, foder og årstid. Hopper går kortere om sommeren end først på foråret. Velfodrede hopper går kortere end dårligt fodrede hopper. Og så har hoppestammen en del at sige, visse hopper ernærer deres fostre ringere.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel... |
|
|
Jeg tror nu ikke Baqui er dårligt fodret, Brogaarden har bestemt hendes foderplan som hun får dagligt, og så går hun på højt græs. Solvej, få sat fødslen igang? Så vidt jeg har læst mig til, kan det give en del komplikationer? Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
ladyhawk |
| Dato:  |
22-08-2009 09:54 |
|
Min der gik 3 uger over var mere end velfodret. Hun var så velfodret at dr.dyr sagde der ikke var føl i hende,hun skulle bare på slank. Føl de kommer når de kommer,jeg tror ikke på alt det andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A bit late |
|
|
STORT TILLYKKE med føllebassen 
- Yuki
Med salathesten Rigola - og nu med føl efter Quaterback
4-værelses andelslejlighed på 93kvm på Amager sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der var bid.... |
|
|
Ja, her er så den lille pige:    Her er hun kun et par timer gammel, jeg må have taget billeder på folden i dag:-) Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Dejligt at der er kommet et sundt og smukt hoppeføl ud af ventetiden. @Ladyhawk: Velfodret og fed er IKKE det samme. Velfodret har især noget med vitaminer/mineraler at gøre. En fed hoppe kan faktisk være tegn på at den fodrer sit foster for dårligt.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort tillykke |
|
|
med den længeventet pige, hvor er hun køn.
Hilsen Mig Hvorfor ikke handle med Hjertet???? Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lille føl... |
|
|
Så har jeg fået taget et par bedre billeder. Synes hun er så fin.    Hun skal hedde Augusta 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte ♣Stutteri Lund♣ |
| Forfatter:  |
ladyhawk |
| Dato:  |
24-08-2009 20:26 |
|
Nu var min velfodret med alt hvad der høre sig til så. Men nok om det. Tillykke med den dejlige pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
med den fine lille pige. Det må da være dejligt at det blev en hoppe nu du/I skulle vente SÅ længe 
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145
Sælges:
'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TILLYKKE |
|
|
et stort tillykke med din længe ventede morgengave hun ser fin og med flap øre.... hehe det havde in også
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg tror... |
|
|
at der er føl på vej...  STORT tillykke med hende... Hvad skal hun hedde den skjønne? Mvh. Lone
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Augusta |
|
|
Tak tak, hun skal hedde Augusta. Hun er bare så sød. Og ja, fedt det blev en hoppe. Kh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Hjertelig tillykke med den smukke pige  Sejt navn. Hvem er hun efter ? MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Augusta |
|
|
Hun er efter Angrib Firfod. Og ja, er ret glad for navnet. Der er nok ikke så mange DVere, der bliver født i August:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Min førstegangs hoppe gik sidste år 28 dage over termin. Og eftersom hun kun var bedækket i 5 dage, så var terminen rimelig sikker.. I år gik hun kun 5 dage over.. Tillykke med den store smukke pige.. Kan faktisk godt huske din tråd fra sidste år, hvor du fik en bedækning med Angrib.. Hun ligner en schæferhvalp med det hængeører.. Hihi.. Hun er bare bedårende.. Hvem er hoppen efter?
Hilsen Stine
Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|