Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til Urprinz hoppe
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 17:54

Nu er der så mange andre der også spørger hvilken hingst til deres old hopper.

Nu er jeg nysgerrig, hvilken hingst I ville vælge hvis hoppen var jeres?

Om hoppen kan jeg fortælle, at hun har et yderst godt temperament, flinkere hoppe tror jeg ikke der findes nord for alperne. Hun har placeringer i LA dressur, spring er uudnyttet selvom hun altid når hun er blevet sprunget af andre, altid har udført sit arbejde. I det hele taget, en hoppe med utrolig mange glæder.

Moderen til hende er 100% oldenborg og faderen var 50%.

Aller helst vil jeg helst have afkommet fra 62½ procent og så opefter. Og det er også det afkommen har været fra og så op til deres mor er, 75%.

Så kom med Jeres bud

Mvh. Lotte

Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk

Opstaldning tilbydes i dejlige omgivelser - ring og høre mere på 22 42 26 39.

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 07:29

Hej lotte

når du ikke skriver hvordan hun er kåret eller har smidt et foto af hende er det lidt mere besværlig at komme med et bud.

men men men nu har jeg jo set hoppen og ja dejlig er hun jo.

Et bud fra min side ville være at prøve Eminenz næste gang. Han avler super lækre,højtstillede føl med et godt udtryk og sind.

Håber der kommer flere bud

Mvh

Fosse.

Kun en tåbe holder orden

et geni behersker kaos.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteliste
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:25

Dansk Oldenborg Avl udgiver hvert år en udførlig hingsteliste over samtlige avlsgodkendte og kårede hingste. Listen er en del af medlemskabet og sendes ud til samtlige medlemmer i Dansk Oldenborg Avl. Den kan også købes hos forbundet. Heri findes hingstens mål, blodprocent, afstamning, kåring med beskrivelse, indextal og afstamning 4 generationer tilbage.

Det er meget interessant læsning og her kan man således sammenligne både hoppens og hingstens fortræffeligheder og sikre sig at fx. slægsskabet mellem de 2 individer ikke er for nært.

I lighed med hingstelisten udgives også en stambog hvert år. I den finder man en fortegnelse over samtlige kårede og avlsgodkende oldenborgere i det år bogen omhandler. Bogen er gratis til de udstillere, som har udstillet i det pågældende år, og kan ellers købes hos forbundet. Her finder man også resultater fra materiale- og brugsprøver for de enkelte individer. Man kan så sætte sig ned og danne sig et indtryk af hvordan hingsten præger sine afkom. Blot skal huske at have for øje, at alle heste jo også har en mor!

Endelig kan man jo også gå ind på Heste databasen, som også er en del af medlemskabet i DOA og søge relevante oplysninger dér.

Held og lykke med projektet!

Venlig hilsen Lena

0
0
Svar på denne tråd

Lena nu du er her !!!!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:59

Hvorfor søren,- er det ikke et krav, at vi får billeder på siden at vores dejlige hingste.... Vi lever i 2009, og uanset om man bryder sig om nettet eller ej, så kommer man ikke udenom i dag, at mange starter sin søgen der.

Som hoppeejer køber man da ikke en bog om DOA-hingste, som det første, hvis man overvejer at lave føl.

Jeg har "kigget" lidt på Ultimo 11. Og jeg skriver "" da det ikke har lykkes mig at finde andet end 3-4 ridebilledee af ham. Og er man ikke Olde-fan i forvejen, så får man da hurtigt surfet videre til andre sider.

Det er selvfølgelig den enkelte hingsteholder, der må promovere sin hingst, men det MÅ da være DOA, der er interesseret i at promovere OLDENBORGHESTEN.

Hvad angår heste databasen, så har jeg godt nok betalt 50 kr ekstra, men har aldrig fået noget for de penge ! Troede man fik tilsendt et login !

Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, men..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 11:59

Kæreste Oxalia!

Vore medlemmer, som skal have adgang til databasen, er indberettet til Landskontoret. De sender så login pr. post til de, der skal have. Er der sket en fejl hos os, på Landskontoret eller i posten er der jo ikke nogen der véd noget som helst om, med mindre vi bliver gjort opmærksom på fejlen!!

Undskyld, jeg siger det, men det mindste man kan forlange af et kreatur, er da et brøl!!

Det hører ingen steder hjemme, at en sådan debat skal foregå på dette forum. Det er altid bedre at gå til hovedet, end til halen.

Venlig hilsen Lena

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:13

Hey Lotte, din pøls

Vores 75% Urprinz-datter ryger til Højvangs Strauss. Så får vi forhåbentlig en rigtig lækker ridehest til mig på 62,5%.. Jeg er stor Stravinsky-fan, ved du jo.

Vi har valgt Strauss fordi jeg længe har sukket efter ham og hans afkom. Jeg syntes at han avler lækre lette afkom, dem jeg har set i hvert fald, med godt temperament og det betyder meget for mig. Derudover har han nogle ting at byde ind med hvor vores Urd halter og omvendt. Så vi håber på et rigtig fint følle i 2011.

Glæder mig til at vi skal ses igen!!

Knus, Helena

Smukke smukke Strauss:

Stump - Det' mig!!

Lykkelig ejer af de smukkeste hoppeduller

-En rigtig hest er en oldenborg ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld Lena
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:25

Har faktisk spurgt pænt på hjemmesiden ! Men der kom ingen svar fra andet end et andet medlem. Jeg har sendt mail som det medlem foreslog, uden respons.

Og nu nævnte du selv Hestedatabasen......

Og skal jeg være et kreatur..... så gerne en dexter tak !

Undskyld lån af din tråd Lotte, regner med du tilgiver mig !

Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

så så....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 16:09

lad os lige få en sober tone.....

0
0
Svar på denne tråd

alt i orden Jette.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 20:10

Men for at lige gør det med DOA kort, så er det rigtigt at vi mangler billeder af Alle hingstene på vores hingstelisten.

Den er lidt mangelfuld på det område.

Jeg har en del henvendelser hver dag via min hjemmeside, hvor der er folk der eks. har afkom efter hingstene og mangler et billed af hvordan hingsten ser ud. Og ja, jeg nævner de kan kontakte hingsteholder, men det er altså ikke der vil udlevere et billed af deres hingst. Så en god reklame må være, at foreningen tilbyder hingsteholderen at kunne sætte et godt billed af sin hingst. Det er jo også god reklame både for foreningen, som det er for hingsteholder .

Til alle I andre, jeg prøver lige at lægge billeder ind af hoppen; jeg kunne det ikke da jeg startede tråden, da jeg var på job

Billede

Billede

Indtil videre syntes jeg har været ret heldig med at eks. bruge Lajos K og Lami Søndervang. Det hoppen halter lidt på, eks. lidt kort hals, nakke, lidt lang lænd, syntes jeg er blevet forbedret på afkommene.

Ham der havde afdøde Lajos K, kunne se forbedring på min Lajos K datter, hvilket jo var rart at han kunne se det.

Tro det eller lad være, jeg har faktisk overvejet at prøve Baccarart. Og det der tiltaler mig lige netop ved denne hingst er at, hingsten faktisk kan køres med for vogn. Samt at dens bevægelser efter sigende skulle være ret så gode.

Men kom endelig med flere bud.

Der er jo ikke andet end at prøve sig frem.

Men kom endelig med flere bud.

Helena; du kan da selv være en pøls, glæder mig oz til at se dig og Thomas igen.

Irina; hej kære ven, dit bud er også oppe og vende.

Jette; Rolig nu, kære ven.

Så tænkte jeg også noget andet, hvad med min Lajos K datter når hun engang skal til at prøve det der føl noget;

Billede

Hun har heldigvis taget lidt mere på. Det var kun 1 uge siden hun var kommet hjem fra en måneds tilridning. Og en ormekur gjorde også underværker, nu er hun har lidt mere sul på kroppen.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 21:29

Det bedste bud har du fået, nemlig Strauss....

Og vi krydser alt, hvad vi har tilbage af fingre, for hans smukke datter, Fabrine A`Teglgård, på søndag.

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Mette, jeg er godt
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 21:54

klar over at dit bud er Strauss, men jeg ved at det ikke bliver ham.

Derfor vil jeg gerne hører andres bud

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 22:15

Det kunne jeg da godt regne ud, det er vist ikke din type hest, men det var ikke mig der bragte ham på banen..

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Mosevangs Marlo
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 09:13

Hej Lotte

Jeg ville bruge Mosevangs Marlo. Han avler højstillet, smart og virkelig godt gående.

Som du jo ved har vi haft stor succes med at bruge ham på vore 50% hopper efter Åge xx. Afkom heraf er 62½ % og er alle kåret med min. 8 point.

Ses vi på søndag??

mvh

Pia Petz

0
0
Svar på denne tråd

Hejsan Pia.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 12:17

fredag er det Eliteskuet du mener, jeg tror ikke jeg kommer.

Hvor er det lige det bliver holdt henne, kan ikke hitte ud af det.

ja ham jeg også tænkt på, men er det til Lajos K datteren eller hendes mor?

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

ja Eliteskue
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 06:47

men det er søndag, på Skanderborg ridecenter.

Ja i første omgang mente jeg til din Urprinz hoppe, men tror faktisk også at han ville være OK til datteren.

Held og lykke med det.

mvh

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Lotte;-)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 13:05

Er du blevet en lille efterligner Spøg til side..

Jeg håber du finder ud af dine hingstevalg til dine hopper, det plejer du jo nok at selv kunne finde ud af.. Jeg ved da at du er ret god til at granske stambøgerne grundigt igennem

Hav det rigtig godt!

0
0
Svar på denne tråd

Naje efterligner
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 00:55

er jeg nu ikke, Louise.

Nu har jeg jo set Barccart før du blev interesseret i ham.

Jeg har bare ikke turde at tage chancen.

Men nu må vi se, om vi vælger at ifole hende mere.

Det kommer an på hvordan hendes foling går til næste år og om jeg i det hele taget har lysten.

Alt det med Sorte går mig på og det har gået voldsomt over min økonomi.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider