Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hoppe hos hingst!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 10:35

når man nu køre en hoppe til hingst og den skal stå der nogle dage hvad gøre de så med hoppe og hingsten, går de sammen hele dagen unde for og hver for sig on natten inde for eller kommer de kun sammen når de skal bedække?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 10:50

det er meget forskellig fra folk til folk..

stod der ikke i annoncen om de bedækker i hånd eller naturligt??

hvis det er naturligt er det igen forskelligt fra sted til sted, nogle lader dem gå sammen hele tiden, andre skiller dem ad engang imellem..

men det er du nok nød til at snakke med hingste-ejeren om, hvordan de gør..

Naja Zehlmann

Billig Træning/Kommission/Undervisning/Bedækning og Opstaldning

www.heste-hjemmet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ubegribeligt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 11:54

at det skal diskuteres HER. Hvorfor ikke spørge hingsteholder direkte, når hoppen afleveres?? (Med mindre selvfølgelig at hoppen selv kan finde vej uden din hjælp til hingsten?)

Spøg til side - her er lidt fakta:

Når en hingst bedækker naturligt er hoppe og hingst i fysisk kontakt med hinanden: Hoppen bliver holdt af en person, eller bundet op og hingsten bliver ledt til hoppen af en person. Dvs. at bedække ved hånd og naturligt er altså det samme.

Hvis hingsten går sammen med én eller flere hopper på fold døgnet rundt og selv klarer paragrafferne, kaldes det at de går i stod. Stor forskel.

Mvh.Lena

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 12:04

sorry.. jeg skrev forkert.. mente selvfølgelig stod. tænkte bare at nu når trådstarter skrev om det på den måde herinde, så vidste hun måske ikke hvad stod var, derfor skrev jeg det som naturligt..

Naja Zehlmann

www.heste-hjemmet.dk

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 22:00

tak for jeres svar, men har lige noget andet og spørge om så?

hvis jeg måske køber min ejen hingst hvad er så den beste måde at de går sammen på fold hele tiden eller de kun er sammen når det skal ske. altså når man binder hende op og kommer med ham, for hved ikke hvad der er best og hvad der er det beste for dem altså hestene.

og kan ikke alle de udtryk så er rat i skriver så man kan forstå det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 22:57

phu ha, vil nok ikke anbefale dig at købe en hingst. før du har sat dig mere ind i tingene og evt har prøvet at holde en hingst selv ved bedækning.. det kan godt gå ret vild for sig.. at have hingst og bruge den til bedækning er bestemt ikke for nybegyndere indenfor det område.. det kræver en del erfaring, da det ellers kan blive temmelig farligt for dig..

ang svar på dit spørgsmål, så er det meget forskelligt hvad folk synes bedst om.. har du hingsten i hånden når det sker, kan du bedre have en føling med håndteringen af ham.. det er selvfølgelig nemmest bare at sætte dem sammen og lade dem gøre arbejdet.. men jeg vil altid i første omgang foretrække at gøre det i hånden, for kan du styre hingsten der, kan du stort set styre ham på alle områder.. (kort fortalt)

Naja Zehlmann

www.heste-hjemmet.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak igen
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 21:16

tak igen, har haft en del med hingste og gør bare ikke når de skulle bedække, så skulle kunne klare det men ja skulle være jeg skulle tage et andet sted hen os se det og måske være med at holde ham.

tak mange gange..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider