Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 VM for ungheste pt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 13:35

Jeg ved godt klassen ikke er færdig endnu, men holdda op det er en fornøjelse at være dansker og side og kigge på den forløblige resultatliste i indledende runde for 5 års heste.



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:28

.. hvor ser du resultatlisten??


Mvh

Lene


Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

Vidunderlig smuk velgående palominofarvet Welsh mountain hoppe sælges.

Stutteri Englykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Verden
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:35

Link


eventcontent.hippoonline.de/417/ sta_erg/01_ergDEU.htm?style=verden



PS : Tillykke Kirsten, håber I nyder ferien endnu mere nu :-)

Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er jo også web-tv
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:37

gå ind på stævnets hjemmeside - der er masser af link og online-info.

www.verden-turnier.de


Hvis du ikke har den nyeste media-player, så vær opmærksom på, at linket til opdatering er til den tyske version - og den duer ikke sammen med den danske - har jeg lige lært!!


Men hold da op hvor er hestene blevet gode .-)


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 15:22

Uha skal da lige love for vi er kommet med i toppen.



Til salg for avler:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro


Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot resultat
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 16:04

Sikke dog flotte resultater af de danske heste ( og ryttere).


Jeg kan se de sender LIVE derfra, men jeg kan ikke rigtigt gennemskue programmet........ Er der nogen der kan se hvornår der er 5 års finale, samt hvornår 6 års hestene skal i ilden?


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dk...............
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 16:07

Ej hvor dejlig læsning Men synes også det er nogle fantastiske ekvipager vi har afsted så selvfølgelig fortjener de det bedste !!








Dejlig rolig vallak sælges - perfekt til rytteren der søger en ny bedste ven til skovture og hyggedressur !


! PB for mere info !

0
0
Svar på denne tråd
 
 til Britt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 16:53

inde på stævnets hjemmeside er der øverst i højre side en "knap" hvor der står Ergebnisse (resultater). Her er der en meget fin oversigt over samtlige arenaer med angivelse af starttidspunkt. Live-senderen står på WM-Arenaen.

Der er startlister, baneskitser og on-line resultater. Det eneste jeg savner er starterlister lidt længere frem....

Hvor må det være fedt at være dansker dernede i år :-)


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅDAN!! :oD
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 18:43

Wau, - hvor flot!!


*
PONYER TIL SALG

FB Gangster
Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stiller
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 18:58

Anna Blomgren og hende der ridder Karina Lihmskov ikke op for DK, eller er det ikke nationalt hold eller hvordan er det lige?? Der er nemlig svenske flag ud for de to heste( og hestene er da danske)


Køb dansk, hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


Molly sælges, se link
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208325/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhhh..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 19:12

Karina Lihmskov er jo en hest og rides af Maria Andersen fra Blue Hors.. og jo de skulle være på startlisten..


Men spændende om Dk går helt til tops..



MVH Diana



Til salg:

Hoppeføl efter B.H Doolittle-Crelido-Limaro)

født d. 3/3-2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk/svensk
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 20:20

Det er en fejl, at Maria Andersen på Karina Lihmskov står med svensk flag.


Anna Blomgren er derimod svensk og repræsenterer Sverige


Venlig hilsen

Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Blomgren
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 22:25

Troede da hun startede for DV/DK da hun rider Helgstrands nye hingst som jo er kåret i DV... Men må indrømme jeg ikke kender reglerne.



Til salg for avler:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro


Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglerne
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 23:50

Ja, de regler unghestene bliver udvalgt efter i Dk er ikke de samme, som de øvrige landes udvælgelsesregler.


Nogle af mine bekendte har avlet en DV, som er solgt til Norge og starter for Norge med en norsk rytter, som bor i DK.


Anna Blomgren er svensk og har fået et svensk wildcard til at starte Laetaere, som jo godt nok er kåret i DV, men født i Tyskland.


Så i Norge og Sverige udvælger man efter rytternes nationalitet i stedet for hestenes, som man gør i DK.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en rettelse
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 00:00

til Laetare og Anna Blomgren.

Det er rigtigt, at de har fået et wildcard, men det er fra Rheinland, altså det tyske forbund, hvor Laetare er stambogsført. De havde vel håbet på en topplacering, da han trods alt vandt Bundeschampionatet som 3-års :-)

Det er op til de enkelte forbund, der er medlem i WBFS (?) at udvælge deres repræsentanter. Her i DK er det kun DV, som er medlem.... trakehnerne bliver nok udvalgt sammen med de tyske heste. DV har en meget streng regel med, at hestene SKAL have DV-pas. For et par år siden blev Rosevelt jo også startet for Sverige af samme grund.


Hold op hvor er de bare gode i år :-)


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen ud
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 07:52

for Anna B. Og rytteren der red Karina Lihmskov var der svenske flag. Det er det jeg spør om ikke de rider for DK??


Køb dansk, hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


Molly sælges, se link
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208325/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Live TV
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 08:07

Kan det passe at der ikke bliver sendt live TV fra den klasse der går her kl. 8 00?

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Verden live
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 08:24

Jeg kan heller ikke se 6 års klassen der skulle starte her kl. 08 Nogen der kan?


HF student 09 :)


Med den unge trakehnerherre Luxus


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 09:20

Nu kører det igen.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uno Don Diego
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 09:32

Nogen der ved hvorfor han ikke står på startlisten?

Han blev jo udtaget.



Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det at læse...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 09:53

Well,


Jeg skal bare lære at læse. Don Diego står som nr. 13 på startlisten...



Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lone Madsen
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 11:10

og Heslegårds Rolex fik 8.06 og ligger pt nr. 3.


Udemærket.



Lillemyr


0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha uha
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 12:21

Godt gået Fie :)


Hilsen


Margrethe


Stald-Sortebjerg

www.stald-sortebjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 12:29

at der pt er 2 danske heste og 3 danske ryttere i top 5.


Spændende.


Lillemyr


0
0
Svar på denne tråd
 
 Resultat
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 13:54

indledende 6 års:


Nr. 5, Fie Skarsøe på Rush

Nr. 8, Lone Madsen på Heslegård's Rolex

Nr. 9, Thomas Lassen på Uno Don Diego


og dem der ikke gik videre til finalen:


Nr. 22, Lars Bækgaard på Spirit Lotus

Nr. 26, Michael Søgaard på Dybendalgård's Margerit.


Flot gået.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 13:58

Det er kun de 8 bedste der går videre (???)



Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 15:25

Lillemyr er det noget du tror eller noget du ved ? Ærgeligt for Diego hvis han ikke kommer med i finalen!

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:09

Første rytter der blev råbt op til præmieoverrækkelse var rytter nr. 8. Pudsigt.


Når man så kigger på resultatlisten, ser det ud som om at der er 12 der går videre, inkluderet Uno Don Diego, eventcontent.hippoonline.de/417/ sta_erg/04_ergDEU.htm?style=hippo



Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Finale
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 22:26

Jeg har været i sms kontakt med Uno Don Diegos hestepasser i Verden, og han er videre i finalen.


Men Michael Søgaard er så til gengæld diskvalificeret. I kan læse om det på Ridehestens hjemmeside.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøstfinale
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 22:28

Og så går de 2 eller 3 bedste fra trøstfinalen lørdag videre til finalen, så jeg mener der er 15 deltagere i finalen.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Andreas
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 16:21

Har lagt godt fra start af her i finalen for fem års, må man sige :-)


Tror ikke der er mange der kan slå det, det skulle da lige være Hønnerups Driver, som i mine øjne er endnu mere overlegen hest end Uno Donna Unique, i alle fald i mine øjne, de gange jeg har set dem. Selvom jeg jo også synes hun er i en klasse for sig selv. To rigtig gode ungheste han har fået i sin stald



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:22

Hold da op nogle ridt Andreas har præsteret i dag!! 9.08 på Uno Donna Unique og 9.46 på Hønnerups Driver!!!

Fantastiske heste han har fået at ride..


Det er en fornøjelse at være dansker i dag


Nuuni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Yep!!!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:24

Det var næsten synd for Lotte og Skovens Rafael at de ikke kunne få ro til at starte. Spændende hvordan det går dem.


Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor glaede herfra!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:25

Jeg er simpelthen saa boblende glad! Haaber begge stjerner faar lov at blive paa danske haender! Hvor ser I resultaterne? - og hvordan ligger de i klassementet? Har Rafael vaeret paa banen endnu?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pt resultat
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:32

Nr. 1 Hønnerups Driver

Nr. 2 UNO Donna Unique

Nr. 6 Skovens Rafael

Nr. 11 Karina Limskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Resultater
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:32
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bare stort
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:45

En rytter retur, stadig nummer et og to. Så han er sikker på placering på dem begge, og han har jo lagt god afstand :-)


Tror også diskutionen om Årets Hingst 2010 i DV må være næsten på plads, nemlig Romanov, hvilket var mit bud i forvejen, men det her må da være "det der slår sømmet i"



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Resultat
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:51

Ja, det kunne jo næsten ikke være bedre.


Tror dog publikum var lidt utilfredse med Blickpunkts resultat.


Godt gået af alle de danske equipager. Nu vender vi blikket mod 6 års finalen imorgen.



Lillemyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bare så
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:53

STORT det her :-)


Kæmpe tillykke til Andreas og team, samt og mest af alt avlerne.



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:56

Hold da op jeg ville gerne give min højre arm for at være i Verden nu. Der må være en stemning uden lige i den danske lejr.


Et KÆMPE TILLYKKE herfra til både ryttere, ejere og avlere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wow....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:07

Jeg har ikke kunne få min pc'er til at vise det ordentligt, men jeg fandt en anden pc'er der kunne, lige som Andreas red på banen på Hønerups Driver - og HOLD OP et ridt

Håber det bliver til at se på Youtube snart - det kan godt tåle et gensyn!!

Synd at Skovens Rafael kiksede så meget i kontraen, han er ellers super galoperende.


Tillykke til Helgstrand dressage, det kan jo bare ikke gøres bedre.



Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

Vidunderlig smuk velgående palominofarvet Welsh mountain hoppe sælges.

Stutteri Englykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Denmark rules!!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:27

Grattis Danmark och alla inblandade i Andreas Helgstrands dubbelseger i 5 åringarnas klass.

Har det någonsin hänt tidigare att en ryttare tagit både 1:a och 2:a platsen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jipiiiii jubiiii hurra hurra!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 19:00

Det er da bare for fantastisk det her! Haaber samme hold kan stille til 6 aars naeste aar - saa skal jeg helt sikkert ned at heppe!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 wuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuu
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 19:35

Hold da fast... Så kunne det vist ikke slåes bedre fast...


DANSK VARMBLOD... Det er da helt vildt... vores avlsforbund!!! Er så stolt af at være dansker, avle DV heste..... IIIIHHHHH...


Må virkelig tage hatten af for Andreas Helgstrand,... at få de fantastiske heste til at toppe liiiige på det rigtige tidspunkt,... og ikke mindst, må jeg også bøje mig i støvet for de dygtige avlere, der har lavet de yderst smukke, usandsynligt velgående og skønne heste... Det er bare skønt at være dansker lige nu...


Stort hurraaaaaaa og "løben rundt med armene over hovedet" skal lyde herfra...


Det er **** stort det her!!!


(havde nogen nogensinde forudset dilemmaet med hvad man gør, når man både skal ha' guld og sølv... synes bestemt ikke Donna Unique fik den hæder, hun havde fortjent... Men det er jo godtnok svært at være Andreas, og være på to heste på en gang...) Synes bare den smukke smukke hoppe havde fortjent en æresrunde, hvor vi alle sammen kunne føle endnu mere national stolthed


"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se det her
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 19:46

Så kan man se vinderridtet på Youtube - ikke den bedste kvalitet, men dejligt med et gensyn:

www.youtube.com/watch?v=keQA84jAzrg




Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

Vidunderlig smuk velgående palominofarvet Welsh mountain hoppe sælges.

Stutteri Englykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Haløjsa
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 21:45

Ser I gallashow fra Verden? Der har lige været nogle fantastiske føl og Andreas kommer og rider på Polka senere.


Anne Sophie jeg har slet ikke fået sagt tillykke med den røde sløjfe og den flotte beskrivelse til følskuet, så det hermed gjort.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krone og bølge
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 22:32

er en selvfølge


Sidder og ser gallashowet, Driver og Unique har lige været inde til ekstra hæder og ære. Hvor Unique var under rytter.


Det er en dejlig dag at være dansker, specielt når man er på hestekursus med andre fra det meste af europa (både hollændere og tyskere). Idag kan man vist godt blære sig lidt


/Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod


Hjemmeside: anne-sj.dk


Værelse til leje i Århus N (tæt ved skøjtehallen), skriv PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kanon godt gået
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 23:14

Af Andreas, man kan vist kun uddele roser til denne mand for han forstår at lave kanone rideheste, som virkelig ser ud til at nyde turen... lad os håbe han får lov at beholde disse lovende heste, for så bliver det godt nok spændene af følge ham i fremtiden.....


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 23:29

Til danskerne specielt Andreas, til auktionsføllene og de Hollandske køreheste, ellers en "tynd" kop te.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja Karen
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 23:57

Ingen tvivl, Danskerne har været de bedste - hele dagen

Flot indslag de havde i gallashowet.


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod


Hjemmeside: anne-sj.dk


Værelse til leje i Århus N (tæt ved skøjtehallen), skriv PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 09:42

Kommer der slet ikke noget live-tv i dag??? Regnede med at det ville starte 9.30 men nej...






Nu mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er simpelt hen stort :-)
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 23:24

Der er en længere oppe i tråden som spørger til om det er hændt tidligere at en rytter har vundet både Guld OG Sølv i samme alders kategori. NEJ - så det er heeeeeeeeeeeeeelt vildt :-)


Jeg er så glad på Dansk Varmblods vegne, avlernes, ejernes, danskernes i helhed og sidst men ikke mindst ANDREAS HELGSTRAND og hans fantastiske team :-)


Og når nu vi idag glæder os over hans sejre håber jeg ikke det pludseligt bliver vendt til noget negativt når folk pludseligt igen begynder at debatere ridning og at han er en ussel rytter med hårhændet metoder med videre. Her fik han netop bevist at det er letgående heste som er redet super perfekt med LETTE og næsten helt igennem usynlige hjælpere. Ingen heste går bag lod, får trukket gevaldigt i biddet med mere. Håber virkeligt næste gang Andreas bliver diskuteret i et forum at man også på det tidspunkt husker at man netop nu var yderst stolt. Og hvor flot ridning han fik vist :-))))


Med venlig hilsen


Michael Tolstrup


MT DRESSAGE Agency & Consulting

"Formidling af Dressurheste"

http://www.michael-tolstrup.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige et ps - spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 23:26

Hvis nu man har en hest som er avlet, kåret og brændemærket i det tyske Hannoveraner forbund, men at den er dansk avlet og dansk ejet og dansk redet - vil den så ikke have muligheden for at blive udtaget for Danmark såfremt den ellers er gående til det?


Med venlig hilsen


Michael Tolstrup


MT DRESSAGE Agency & Consulting

"Formidling af Dressurheste"

http://www.michael-tolstrup.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 07:09

Jeg tror heldigvis os på avl ikke er så slemme til at sable al mulig ridning ned. Det lader vi de andre fora om!!


Men virkelig super flot!!


Mht. dit hannoveraner-spørgsmål, så vil jeg ikke mene, at den vil kunne blive udtaget for Danmark.


Herhjemme er det kun DV, TAF og GHH, der er medlem af WBFSH. Hannoveranerne vil vel så skulle udtages for det tyske Hannoveranerforbund. Men det kan jo være, de kommer til at repræsentere den danske afdeling særskilt på et tidspunkt?


Venlig hilsen

Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 11:11

....til Andreas & co. - og ikke et ord om ridning.


Jeg undrer mig bare over at en hest, der fejltakter i traven og som nærmest går sidelæns i galoppen kan være den bedste i verden


Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 bkjhlkjlæl
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 13:17

undskyld Lene men hvad pokker snakker du om? men du må jo være en bedre dommer end panelet i verden så.. utroligt de bedste dommere og ryttere alle findes på HN!




Carina og hestedyrene!

Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown

Gør-det-selv bokse udlejes billigt i augustenborg!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Lene
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 15:38

Jeg er enig med Lene. Det er dybt bekymrende at en unghest, der ikke rundes i hjoernerne og som ikke formaar at gaa taktfast paa lige straekninger, skal beloennes med et verdensmesterskab.

Personligt synes jeg at Blickpunkt var en vaerdig vinder; jeg kan ikke se hvordan Driver's skulder-laaste trav skulle vaere at foretraekke frem for dette Belissimo-Weltmeyer afkoms bevaegelse. Desuden blev den redet mere sympatisk end guld og soelv vinderne.

Carinajørgensen har desvaerre ret: mange dommere kan ikke laengere skelne mellem en korrekt uddannet UNG-hest og en spjaet-maskine med publikums-taekke; paa det punkt er flere mennesker her paa HN faktisk bedre dommere af en fornuftigt redet hest end det panel der deler karaterer ud i Verden.


Og saa kan jeg ikke forstaa hvorfor, man inkluderer oevelser i programmerne hvis dommere ikke lader til at forstaa hvad de skal vise! At en hest ikke vil udfoere en tilbagetraedning, at den ikke kan lave en parade, at den ikke kan skridte rent, at den galoperer paa to spor er ikke blot irriterende for rytteren: det er et skaerende bevis for rytterens - og ikke hestens - mangler. Alle pejer de paa en 'forfra'-ridning og en hest der dermed ikke er opbygget ordentligt over ryggen. Disse fejl udloeste en soelv-medalje til Unique; de burde snarere have dannet stof til eftertanke.




Portrætter males efter foto.


Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)


"Riding is - and remains - an education in Humanity."

Xenofon Classical Riding

www.xenophon-classical-riding.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 17:15

Aleksandra og Lene, Andreas blev verdensmester fordi han var bedre end de andre. Der er ingen der påstår at hans ridt var perfekt og dommeren havde også bemærkninger, bla til galloppen.


Når det så er sagt så synes jeg ikke I kan være bekendt at infiltrere Avlsforummet, med jeres bedrevidende holdninger. Der er massevis af andre tråde, hvor I kan prøve at overbevise læserne om Jeres store fortræffelighed og viden, vi er nogle stykker der har valgt disse tråde fra da de intet fører med sig, men søg på Træning og skriv Andreas, Anky eller bag lod/ taktfejl så er jeg sikker på at I får Jeres lyst styret
.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:23

Karen






Nu mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:23

Zavannah har været i gang med at disekere Andreas guld ridt på Driver, ved hjælp af start og stop knap Aleksandra, i en tråd der er på træning (den hedder noget med: nu kan der måles). Jeg tror du har et mere taknemligt publikum der.

Karen


DV avler

som tilsyneladende er så "hjernevasket" af at se på DV føl der laver taktfejl at hun nyder at se Andreas ride Driver.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 20:39

Nu er Andreas' 2 ridt i øvrigt lagt på hans hjemmeside, så nu vil jeg gå ind og NYDE hans fanstastiske ridning






Nu mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 1212121212
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 00:17

Stine

Dejligt at høre fra en der deler min interesse og beundring for "taktfejl" og "spjættende" forben.


Dicte eft. Diablo slægter tilsyneladende sin faster Uno Donna Unique på, hvad taktfejl angår. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun risikerer at fremtiden byder på et langt liv med redressur og dræbende kedsommeligt remonteridning og at hun såfremt hun ikke retter ind, ikke får mulighed for at deltage i ungheste VM. Når/hvis hun trods en belastende opvækst med omfattende taktfejl, opnår at blive gammel nok til at blive ridehest, så foregår klasserne sansynligvis med taktmålere på benene. Dommerne er afskaffet da ekvipagerne bliver filmet og det er derefter computere der afgør om der skal gives strafpoint for taktfejl, bag lod ridning, forkert knæk på halsen, heilende forben, tøjlekontakt og andre uhyrligheder.

Så Dicte tag dig nu sammen.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 At man idag
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 07:12

avler heste der fra naturens hånd har mere tendens til at fejltakte gør jo bare at man i tilridningen af den unge hest skal være endnu mere obs på den korrekte takt.


Ellers skulle træningsskalaen måske revideres så takt helt fjernes fra den....


Fint føl ellers


- Matilde og Shalu :-D-

Den store blågrønne elefant i rummet - næh den kan jeg ikke se!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til alle
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 08:15

Jeg som mener vi ikke kan avle, Andreas ikke kan ride, og dommerne ikke kan se, er I ikke søde at læse Michael´s indlæg igen, eller I kan måske ikke læse ??


Hold alt det der bævl på træning, det er derfor vi andre holder os derfra, og lad os holde os til avl her inde, det har vi vist lidt mere styr på.


I er jo velkommen til at avle Jeres egne taktfaste heste, og lade os om at lave alt det andet skravl, der gør det godt til kåring og stævner, samt deslignende



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan det
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 08:19

tænkes at de taktfejl der rent faktisk ses skyldes hakken på nettet.. jeg lagde da også mærke til at bagbenene ikke taktede ens, men så hakkede puteren en smule og det blev værre.. men pludselig var der ordentlig forbindelse også var der slet ikke noget at se...

måske ville det alt andet end lige være bedst at se ridningen irl.. så kan der ikke have opstået tvivl..

men ellers synes jeg der var en tydelig forskel på hestene og jeg kan da godt se hvorfor Driver vandt.. i forhold til donna Unigue, som ellers også er en rigtig smart hest, der ser ud til at have let ved tingene..

ja de to heste må altså gerne stå i min stald...


- Super lækkert enghø i minibig sælges -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takttakt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 10:12

Mathilde

Ellers skulle træningsskalaen måske revideres så takt helt fjernes fra den....


Eller måske skal den revideres så man tillader en vis grad af taktfejl. De taktfejl den almindelige beskuer ikke ser bla. hvor der er tvivl om hvorvidt de taktfejl der ses, skyldes hakken på nettet .

Hvordan definerer man "den almindelige beskuer"? Tja det er nok nemmere at beskrive dem der ikke er almindelige, dvs de "fejlfindere" der sidder med start og stop knap og så er der selvfølgelig Julie T. og co. der ser taktfejl overalt, det være sig på billeder, video og i.r.l.

Jeg tvivler på at ret mange af "taktsfejlsnørderne" har set VM klasserne live da de ofte beskriver at de føler ubehag ved at se på traditionel dressur. Såfremt man ikke har det, så har man heller ikke hørt de kommentarer som dommerne knyttede til hver enkelt ekvipage og er derfor ikke kompetent til at udtale sig om bedømmelsen. Her fik man en god begrundelse for de enkelte karakterer og meget ofte blev der påpeget fejl som manglende indundergriben, taktfejl, mgl smidighed, snæver vinkel ml. hoved/hals etc. Her gik Andreas heller ikke fri og derfor fik han ikke topkarakterer hele vejen igennem.

Karen


0
0
Svar på denne tråd
 
 hip hop....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 12:46

meget morsom trykfejl Anette ;) eller med tonen i den resterende del af dit indlæg så antager jeg da at det er en trykfejl ;)


Jeg som mener vi ikke kan avle, Andreas ikke kan ride, og dommerne ikke kan se


Nu skriver jeg intetsteds at I ikke kan avle... ejg synes da der bliver lavet umådeligt mange dejlige heste, ikke at jeg udover det vil påstå at vide ret meget om blodlinier.


Det jeg mener er bare at hvis man vælger at avle efter heste der har så meget afskub at de allerede som føl når de spænder lidt op har svært ved at rentakte, ja så burde man da lade træningen gå efter at få dem afslappede og rentaktede, og ikke nærmest fremelske den utaktede gangart.


Eller også burde man ændre træningsskalaen så man bevidstgjorde at man var ligeglad med om hesten taktede rent.



- Matilde og Shalu :-D-

Den store blågrønne elefant i rummet - næh den kan jeg ikke se!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er da ingen der "bævler"....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 13:36

.....jeg ønsker bare tillykke med sejren - og tilkendegiver min undren over konkurrencen. Jeg er da oprigtigt glad på Andreas' vegne.


Jeg var ikke klar over at hverken MichaelT eller dommerne i Verden var blevet autoriserede som værende indehavere af den eneste gyldige sandhed - eller at man kun må "synes det samme som de andre" her på HN - uanset forum.


Beklager meget at jeg sådan uforvarende kom til at tvinge Jer op af sofaerne.... sæt Jer bare ned igen


Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rentaktet
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 19:54

Jeg har med interesse fulgt med i hvordan denne tråd har udviklet sig til at handle om takt.


Nu var jeg jo en af de heldige der sad på tribune i Verden og så samtlige 5 og 6 års heste, nogle af dem fik vi fornøjelsen af at se hele 3 gange. Vi tog bl.a. derned i forventning om at lære en masse om ridning og fremvisning af ungheste, en af de ting jeg lagde mærke til var netop at dommerne var meget fokuserede på om hestene var rentaktede.


Da jeg endnu betragter mig selv som nybegynder ud i hesteavl har jeg en bøn til de af jer som ikke mener at de unge heste var rentaktede. Kunne en af jer ikke finde en stump video af en hest der går rentaktet f.eks. på YouTube og sætte linket herind - måske jeg kunne lære lidt af det. Under alle omstændigheder er jeg da meget interesseret i at vide hvad evt. købere gerne vil have - vores heste er jo avlet med salg for øje.


Hilsen Kirsten


P.S. Tak for din hilsen Annette, vi havde en fantastisk tur men kunne selvfølgelig godt have tænkt os at endnu en dansk hest havde fået en medalje med hjem .


se vore salgsheste på www.stutteriskoven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:42

intet mindre kan man vel sige om Andreas´ præstation. Og ikke tidligere er der set et så supergodt felt i 5 års!


Jeg bliver bare så skuffet, når man så skal sidde og læse de sure opstød, som et par herinde kommer med - og som helt rigtigt hører til under træning. Så ikke helt overraskende støder man jo på Susan Kjærgårds nye gurus navn i præsentationen: Mc Lean. Disse 2 personager var jo for ikke så lang tid siden årsag til endnu (!) en meget negativ omtale af heste og ridning i TV!

Og det ærgrer mig, at træningsmetoder, som jo egentlig er tænkt for hestens bedste, nu har opnået den helt modsatte virkning: når man hører disses navne, ja så er der allerede negative parader oppe!

Tilhængerne af denne trænings-philosofi burde også have et kursus i positiv markedsføring!! Se f.eks. Monty Roberts, som de fleste jo opfatter positivt?


Og så lige tilslut et kæmpe tillykke til de dygtige avlere, som har fået afkom udtaget til Verden :-)

Og ligesom Kirsten venter jeg da også spændt på et link til en video af en unghest uden taktfejl - men som også ville have kvaliteten til at være nået så langt.... den må jo så ikke være blevet fremstillet de "rigtige" steder...?


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Typisk dansk
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 21:02

Hvor er det typisk dansk...lige så snart det går godt for nogen, så skal de straks sables ned...hurra for janteloven. Genial opfindelse. Hvad skulle vi dog gøre uden den her på HN?


Selvfølgelig har man ret til at have sin egen mening om tingene, men det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at et indlæg herinde, lige meget hvor positivt det bliver lagt ud i starten, ender i en negativ stemning.


Der er tråde nok herinde, der sabler Andreas og andre af de kendte ryttere ned. Hvorfor kan vi ikke bare for den ene gangs skyld prøve at glæde os over den succes, de danske ryttere, heste og Dansk Varmblod har haft i Verden og prøve at være stolte over at være danske? Det er et super flot resultet af Andreas, og i det hele taget flot af alle de danske deltagere at nå så langt.


Henriette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender I ordet "pli"?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:16

ENIG!!


Det er altså så ødelæggende når man ikke kan få lov at glæde sig

I virkeligheden er det lidt taktløst, når man nu ved at avlerne/rytterne også kan læse; man behøver ikke ALTID sige/skrive ALT hvad man tænker!




*
PONYER TIL SALG

FB Gangster
Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vm for ungheste
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 10:07

Mathilde : Det med at læse var sarkastisk ment, men det med at jeg ikke mener diskutionen om Andreas og om vi avler heste med taktfejl hører hjemme i dette fora, var ment alvorligt.


Kirsten : Ja, det havde da været dejlig med en medalje mere, men det er flot bare at være med i finalen i det selvskab, og i den indledende runde gik det jo super. Jeg er da godt gammeldags misundelig på Jer, og glad på Jeres vegne :-) Vi ses vel om nogen uger på Vilhelmsborg ??

Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 19:19

jeg kom til at grine .


Cirkelinemus .

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er lagt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 13:39

en hel billed-serie ind på ridehesten.com

Mange rigtigt flotte fotos - et besøg værd


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil da gerne lige
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 04:24

slå fast at jeg bestemt ikke har patent på den enste sandhed i denne verden - overhovedet ikke :-)


Men jeg synes det er SÅ ærgerlig og enormt trættende og ydermere ødelæggende for ridesporten - og dermed også for hesteavlen, at der specielt her på HN findes 4-5 bestemte personer som uanset hvad - evigt og altid SKAL være negativt stemte. Om det så er over for verdens førende dressurryttere, Danmarks allerbedste dressurryttere, eller vore særdeles dygtige avlere.


Når man ser på at Tyskland i oceaner af genretationer har været yderst dominerende indenfor både dressursporten OG avlen af dressurheste, er det helt uniqt at vi i Danmark som får snart mange år siden havde verdens bedste dressurrytter nu igen kan placere os på verdenskortet både indenfor dressuren men så sandeligt også indenfor avlen. Og ovenikøbet slå både Tyskland OG Holland som pt. må siges at være de mest dominerende på begge felter.

Andreas kom, så og sejrede på dejlige Matiné - en dansk avlet hoppe.

Nathalie, og Anne er hamrende godt ridende pt. Fælles for dem begge er at de er DANSKE ryttere, og rider på Dansk opdrættet heste. Den ene ovenikøbet pt. på 2 heste af eget opdræt og som er uddannet helt fra ungheste til Grand Prix heste på verdenplan - af rytteren selv :-)


Og nu i Verden, Guldmedalje og søvmedelaje vinderne, DANSK opdræt, og DANSK uddannet, og DANSK redet. Tillige var ret så mange heste både i 5 års holdet og 6 års holdet Dansk avlet, dansk redet, og med langt oppe i rækkerne.

Vores pony, junior og ungryttere gør det også særdeles godt pt. Danmark er ved at være en truende natin for den øvrige hesteverden i både dressurridningen og på avlssiden.


Lad os dog glæde os over det, istedet for at skulle ødelægge vor sport med den megen negativitet som ydes af disse få skrupelløse mennesker her på HN som mener de er bedre dommere, ryttere, og avlere end alle andre, ikke kun i Danmark, men i hele verden.


Det er efterhånden ved at være så belastende at man konstant skal læse at ALLE dommere i verden, ALLE ryttere i verden ikke har forstand på det de foretager sig, men derimod kun disse 4-5 yderst negativt og evigt fejlfindende debatører, som iøvrigt aldrig har gjjort sig gældende som hverken dommere, avlere eller ryttere!


Jeg er ikke tit her på AVLSFORUMMET, men trods uoverensstemmelser i ny og næ, er det dog dejligt at man som rytter(jeg) kan komme ind herpå og se hvorledes I ALLE(Jer som er her fast) kan glæde sig på andres vegne OG bakke hinanden op, når det virkeligt gælder :-))))

Dét kunne disse "ryttere" på træning lære af. De kunne også lære af, af alle disse topryttere som de konstant hakker på, at selvom mange af dem sikkert ikke er perlevenner, og faktisk er konkurrenter på godt og ondt når det virkeligt gælder, så bakker de trods alt hinanden op, ude i den store vide verden.


Vi har SÅ MANGE succesfulde avlere, og ryttere så lad os dog glæde os over det istedet for alt andet.


Jeg vil i hvertfald glæde mig over at Danmark er repræsenteret med et forholdsvis godt sammensat hold ved EM i næste uge, og derudover, at byde vore særdeles dygtige pony dressurryttere velkommen til Lansstævnet i dressur som afholdes af Ringsted Sports Rideklub, Team CABE - Ejlstrupvej 120-121, 4100 Ringsted, hvor de Individuelle Danmarksmester skaber også rides. I samme weekend :-) Og I er selvfølgelig velkomne ALLE sammen til at komme og bakke op omkring disse dygtige ryttere. Og de ekstreme negative fejlfindere kan vi faktisk godt undvære - det har disse ryttere ikke brug for :-)


Med venlig hilsen


Michael Tolstrup


MT DRESSAGE Agency & Consulting

"Formidling af Dressurheste"

http://www.michael-tolstrup.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 hørt..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 07:13

Hørt - Michael


Jeg blev selv så ked af at læse disse kommentarer der rakker alt ned. Jeg var selv nærmest helt høj over de fantastiske resultater.

Lad os ignorere dette og fortsat glæde os over alle disse gode oplevelser/resultater.




Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

Vidunderlig smuk velgående palominofarvet Welsh mountain hoppe sælges.

Stutteri Englykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 07:48

Godt indlæg Michael, og godt formuleret :-)


Sussie : Billederne er klart tiden værd at bruge, bare på at side og nyde dem. Synes de er rigtige gode ved Wiegaarden, til at få taget nogen andre billeder end de almindelige traditionelle. Specielt et af de første af Uno Donna Unique, synes jeg er helt fantastisk



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse !!


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!


Safemate folingsalarmer udlejes !!


Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 09:42

Birgit nedenstående var sjovt og samtidig også meget "rammende" og jeg kan kun give Annette, Michael, Sussie, Qualifica, Henriette m. fl. ret i hvad de skriver


I virkeligheden er det lidt taktløst, når man nu ved at avlerne/rytterne også kan læse; man behøver ikke ALTID sige/skrive ALT hvad man tænker!


Vedr. billederne på ridehestens hjemmeside så vil jeg også tillade mig at glæde mig over billede nr. 19 af Diego, en skam han ikke fik vist sit potientiale i finalen for jeg tror der er meget mere i ham.


Karen


0
0
Svar på denne tråd
 
 fhhvgkjhb
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 12:08

mikael


Carina og hestedyrene!

Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown

Gør-det-selv bokse udlejes billigt i augustenborg!


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg glædes
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 13:27

Jeg er også en af dem der bare glædes sådan over de danske resultater både de danske avlere`s og de danske ryttere`s resultater og både indenfor dressur og spring.


Jeg glædes sådan over at se de mange superdygtige og harmoniske ekvipager (og det er uanset om det er på distriktsplan, landsplan eller på verdensplan).


Og jeg synes det er så flot og beundringsværdigt når en sådan superdygtig,harmonisk ekvipage fortjent besegler deres så gode makkerskab ved at opnå så flotte præstationer !



Og så synes jeg, som et tillæg også at det må være en helt speciel dejlig fornemmelse som rytter selv at have avlet sin egen hest og selv have redet den op/ uddannet den, for senere at opnå så flotte/beundringsværdige resultater.






Venlig hilsen Tina F



www.bricksite.com/sebrina






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider