Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bøgegårdens Laurino sædkvalitet?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 12:47

Hvilke effaringer har i med kølesæds insiminering med Laurino? Jeg har kun 1 forsøg til at få min hoppe drægtig, og min dyrlæge har lige sagt at han har dårlig sædkvalitet! Jeg havde lige besluttet mig for at det skulle være ham, men nu er jeg meget i tvivl..

Af andre hingste jeg evt. kan vælge er der BH Rosoff og Temptation. Her er jeg dog meget i tvivl om Rpsoff avler stort nok, og Temptations temperament... Kommentarer ønskes!

0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 12:49

da jeg var dernede for nogle år siden fortalte Jørgen at Laurino har den den bedste sæd af hans hingste, men meget kan selvfølgelig være ændret.

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145

Sælges:

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Super!!!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 14:24

Vi fik vores hoppe drægtig i først forsøg, dertil skal nævnes at det ikke lykkedes at ins. med en anden hingst fra en anden større hingstestation i DK, da hun var 3 år, i år prøvede i vi igen med en anden hingst end Laurino og vi bøvlede igen, hun blev først drægtig i 4. forsøg.

Til salg for avler:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

for 2 år
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 15:52

siden brugte jeg laurino på begge vores dv hopper og der var sædkvaliteten og service i top. Begge ifol i første forsøg og dyrlægen kommenterede at det var rigtig fin sæd, da den blev tjekket inden ilægning.

Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med Welsh pony og ingen DVér...

Super hø sælges fra Juni 09. Mini wrap og alm. små høballer

Fra loft eller direkte fra marken

0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 16:27

Min hoppe var også ifol efter én inseminering ved Laurino sidste år.

Jeg har en veninde, der har brugt ham på en førstegangs hoppe i år, og også den er kommet i fol i første forsøg.

Mvh. Linea Fogh Pedersen

Stutteri Levita

Opstaldning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

BH Rosoff
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 18:29

skal du nok ikke lige gå over til, såfremt der skal være drøn på de små. Dr. dyr havde en levedygtighed der i procent var mindre end 25. Han prøvede Rosoff x 2 og valgte så en anden hingst!

Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

• hestebokse udlejes 1700,- / 1900,- pr. md.
  • Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd

Top kvalitet
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 09:42

Vi har insermineret vores hoppe med Laurino i år. Hun er drægtig efter 1 forsøg, og det endda med daggammelt sæd. Hun er 17 år, har 5 vandcyster i børen, har gået tom i 3 år, så det må siges at være op ad bakke for sæden. Men hun blev som sagt drægtig efter kun at være insermineret 1 gang...

Så jeg har bestemt ikke noget at sige til hans sædkvalitet, andet en !

Mvh Louise

Sælges: 3 års vallak efter Come Back II/ Prince Mab xx.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 11:34

Det lyder godt.. Jeg vil jo helst bruge ham, da jeg efter 2 måneders overvejelser endelig har bestemt mig for ham.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg venter
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 18:59

på svar om min hopper holder med Laurino denne gang.

Hun gik tom i første forsøg og da jeg også er kommet sent igang, må den meget gerne være hjemme nu.

Det er første gang hoppen forsøges ifolet, så jeg har ingen ide om hun er nem at ifole eller ej.

Jeg ved ikke hvilken dyrlæge du bruger Camilla, men jeg fik også at vide at jeg skulle regne med flere end 1 forsøg når det var Laurino.

/Dina
0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 09:03

Jeg ved at min dyrlæge heller ikke er helt tilfreds med Laurinos sæd, men igen så er der efterhånden mange føl efter ham så helt galt kan det jo ikke være, men kig evt på følprocenterne da de giver et meget godt indtryk af sædkvaliteten.

Hvis du stadig er i tvivl så er Electric og Wilkens hingste med særdeles god sædkvalitet.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 19:05

Jeg brugte Laurino for 2 år siden på min dengang 15 årige hoppe. Hun har aldrig tidligere været drægtig. Hun blev drægtig ved 1. inseminering. Så jeg giver hans sædkvalitet topkarakter

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider