een som ALDRIG har vist brunst af sig selv, hun er nu 7 år og har været brugt som hingsteselskab da hun er en skrap madamme som sandelig ikke lader nogen hoppe på sig......
Hun blev sprøjtet som tre-års og kom i fol på naturlig bedækning i første hug.
Så gik der ged i tingene det år pga en fjollet dyrlæge (en af de meget store insemineringsstationer som ikke opdagede et meget sygt føl, så vi måtte tage dem hjem og pleje føllet istf at sætte mor ifol) og hun sprang derfor over.
Som 5 års måtte vi ud i tre omgange sprøjtning (hun stod hos dyrlægen, en anden)og den første portion sæd duede ikke, så vi måtte skifte hingst, hun holdt lidt længe på ægget - men det lykkedes igen.
Tredje gang, som 6 års, kendte vi jo rumlen og hun blev drægtig igen.
Karen Lund fra Hestedoktoren har haft en helt fremragende indføling med den lille tøs og det er altså lykkedes uden problemer med hendes styring, de sidste to gange.
Men ellers ja, super fodring en hel vinter som Charlotte skriver - det har bare ingen indflydelse på vores - men hun kommer altså ifol alligevel, med lidt hiv og sving.
Eva