Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Frustreret...hun vil ikke i brunst
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 18:53

Har lige brug for at komme af med min frustration...har den her dejlige palomino ponyhoppe som er af alletiders sind og en god ridetype...vi vil bare så gerne have føl fra hende og da hun stadig er ung, ja så virkede det jo som alletiders idé, men så viser hun sig at hun ikke vil komme i brunst (skal lige siges at hun stadig kan nå at vise noget i morgen.) hun har nu fået Regimate behandling og er nu sprøjtet, men som sagt er der ingen reaktion på noget af det endnu og derfor er jeg ved at være godt frustreret og kunne finde på at sælge hende til højestbydende, men det gør jeg selvfølgelig ikke, min søn ville blive mega ked af det.


Har overvejet om jeg skal få hende insimineret, men der skal hun vel stadig kunne komme i brunst...sikke noget rod.


Andre der er frustreret over deres hopper?


Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 inseminering
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 20:17

eller naturlig.


Men tag da at få hende scannet jævnligt over den næste månede indtil i forhåbentligt finder en brunst, eller en årsag til manglende.


Er der taget en biopsi, mindes at have hørt at hvis de står med en infektion så er det ikke sikkert at de viser brunst.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og ellers
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 20:20

....så må du igang med en fornuftig fodring hele vintteren, så hun kommer i god brunst til foråret.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Metjen og Charlotte
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 20:53

Nej, dyrlægen har kun scannet ikke taget nogen prøver. Det har han ikke nævnt noget om.



Kan en anden fodring bringe en bedre brunst....det har jeg aldrig hørt om. Hun får nu müsli med alt hvad hun behøver i vitaminer mv. og valset havre.


Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Absolut
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 20:57

Når vi har en problem-/goldhoppe bliver den fodret med beta-caroten og lucerne hele vinteren. Vores hoppe der KAN drille blev forrige år drægtig med trillinger og i år i første forsøg uden problemer overhvoedet.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har altså
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 22:58

een som ALDRIG har vist brunst af sig selv, hun er nu 7 år og har været brugt som hingsteselskab da hun er en skrap madamme som sandelig ikke lader nogen hoppe på sig......


Hun blev sprøjtet som tre-års og kom i fol på naturlig bedækning i første hug.


Så gik der ged i tingene det år pga en fjollet dyrlæge (en af de meget store insemineringsstationer som ikke opdagede et meget sygt føl, så vi måtte tage dem hjem og pleje føllet istf at sætte mor ifol) og hun sprang derfor over.


Som 5 års måtte vi ud i tre omgange sprøjtning (hun stod hos dyrlægen, en anden)og den første portion sæd duede ikke, så vi måtte skifte hingst, hun holdt lidt længe på ægget - men det lykkedes igen.

Tredje gang, som 6 års, kendte vi jo rumlen og hun blev drægtig igen.


Karen Lund fra Hestedoktoren har haft en helt fremragende indføling med den lille tøs og det er altså lykkedes uden problemer med hendes styring, de sidste to gange.


Men ellers ja, super fodring en hel vinter som Charlotte skriver - det har bare ingen indflydelse på vores - men hun kommer altså ifol alligevel, med lidt hiv og sving.


Eva


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder bare super....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 05:01

Håber nogen læser dette her til morgen....hingstebassen stod lidt tæt på hende til mogen og flæbede rimeligt meget, men han forsøgte ikke på noget...kan det mon være tegn på en brunst og ville i køre hende til en anden hingst...er meget i tvivl, men flæbe over hende..det har han ikke gjort før. Idag virker det lidt spændende...når den lille flæber ja, så kunne der måske være noget vi andre ikke kan se på hende.


Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har taget beslutning
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 08:36

Milana bliver kørt til hingst her kl. 9.00 idag, tror der er brunst tegn, så nu håber vi hingstebassen har vist og vejen.


Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad så...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 12:03

er hun bedækket? Håber det gik godt...


Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med Welsh pony og ingen DVér...


Super hø sælges fra Juni 09. Mini wrap og alm. små høballer

Fra loft eller direkte fra marken

0
0
Svar på denne tråd
 
 Milana er
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:06

nu bedækket 2 gange, hun viser ingen brunst og står og hopper med bagbenene samlet lige før hingsten kommer, men så tager hun villigt imod. Hingsteholderen siger at hun er mærkelig, men nu er han ved at lære hende at kende, så jeg tænker at jeg bruger samme hingst til næste år. Om der er bonus ved jeg først om ca. 4 uger, men det håber jeg så sandelig der er....det ville være super.


Vi er allerede begyndt at snakke om navne til føllet, og har fået lov af hingsteholder at kalde føllet "højvang" til fornavn så føllet kommer til at hedde noget lignende hingsteholders egne føl. Bare dejligt.


Men vi er bare helt vildt glade at hun overhovedet har ville tage mod hingsten, det er jo alfa omega, så er der ihvertfald en chance.


Hun bliver bedækket 3 gang idag.


Berit Jensen


Fantastisk hestetrailer sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Færdig bedækket
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 07:28

Ja, det blev til 2 gange bedækning, nu har hun sagt fra og vi henter hende hjem idag. Så det bliver dejligt at få hende hjem igen.


Berit Jensen


Fantastisk hestetrailer sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 super godt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 09:57

jeg krydser fingre. Men hvorfor bruge hingsteholders navn? det er jo dit avl og ikke hans...... jeg er da stolt over at kalde mit føl Daugaards Magnifique.... Daugaard er mit efternavn..... måske skulle du selv finde et "stutterinavn" hvis det er meningen du vil avle fremover....


Ejer af: (Tryk)

Islænder: Jarpur fra Damgård

Welsh Sek. F/DSP: Regina SDH 366


Nu med (welsh partbred) Buckskin hingsteføl efter Klepholms Guldfax (sælges ved fravænnning)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jarpur
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 10:51

Det bliver kun avl på hobbybasis, så syntes meget godt om hingsteholders navn. Jeg hedder bare "Jensen" og det er næsten synd at kalde en hest det :)




Berit Jensen


Fantastisk hestetrailer sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider