Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 BH Rush Hour - benstilling?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 10:44

Syntes jeg kan fornemme en del der har problemer med benstillingen på deres afkom efter BH RH?


Ja? Vis dit BH RH afkom herinde og fortæl fortæl...



Hilsen Jannie


Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar


Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website



0
0
Svar på denne tråd
 
 2. års Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 09:00

Jeg har en af de 10 Rush Hour af den første årgang.


Dvs den er 2 år i år


Den har et helt og aldeles korrekt fundament


Jeg har faktisk ikke hørt om nogen med problemer med benstillingen ?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Benstilling
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 11:09

Jeg har en 1 års efter Rush Hour.


Jeg syntes den står ok på benene.


Har da heller ikke hørt at der skulle være problemer.


Lundebakken's Vanessa efter BH Rush Hour sælges

Lundebakken's Gabriella efter Friendship sælges
Lundebakken's Felix efter Gagarin sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da kun dejligt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 11:11

- måske det bare har været en and


I må da gerne smide billeder ind af jeres Rush Hour afkom



Hilsen Jannie


Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar


Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har et fra i år
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 11:45

Har en hingst fra i år, helt uden ben problemer. Kan desværre ikke sætte billeder ind, pga min computer ville ikke kendes ved kameraet.


Sammen hoppe fik også et Rush hour hingste føl, sidste år, uden problemer.


mvh christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Benstilling
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 12:04

Der ligger en tråd herinde ang. valg af hingst (søg evt. på Rush Hour). Der er flere der fortæller om dårlig benstilling hos føl. Jeg tror bestemt ikke at det er en and, da jeg har hørt det flere forskellige steder, og også set en enkelt der ikke havde så pæne forben.


Hilsner


Anja


Nu med alle 5 heste på sultefold!


Nogen der mangler godt sommergræs og evt. efterfølgende opstaldning ved Viborg?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Anja
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 12:12

Så var det ikke bare en and!



Hilsen Jannie


Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar


Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 13:27

Jeg har skrevet i den tråd, Anja nok henviser til. (Og har også hørt om flere med føl, der krævede korrektion)


Jeg fik et Rush Hour føl sidste år, som var født med meget stramme sener på særligt det ene forben (senestyltefod) og samtidigt lidt skæve ben. Dette blev rettet, så han kom til at stå korrekt på benene. Han fik da også 8 i fundament til følskuet...


Alligevel har jeg valgt at ifole min hoppe med ham igen. Så håber jeg, at det ikke bliver nødvendigt med korrektion mv. denne gang - men ellers er det da heldigvis til at se en ende på.


Billede af ham hér:


Der er flere billeder på min præsentation.


Venlig hilsen

Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Har to afkom....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 11:57

Jeg har i 2008 og igen i år fået et par hingsteføl efter Rush Hour. Begge stod helt perfekt ved fødslen, men de vokser begge så stærkt at man skal være efter dem med korrekt beskæring for at de ikke bliver stejle. I år har det slet ikke været et problem for han står helt korrekt, men sidste år fik føllet en såleknusning og trådte derfor ikke igennem på benet, og i løbet af en lille uge var han meget stejl. Vi satte limsko på og gav smertestillende, men det var ikke nok og til sidst måtte vi operere. Idag står han helt perfekt, og er bare supersmart i typen!


Jeg synes ikke jeg kan konkludere at han avler skæv benstilling, men han avler store føl der vokser stærkt og det kan i sig selv give problemer. Især hvis man ovenikøbet har en hoppe der malker godt, så det gælder om at tildele korrekt med mineraler og så spare på kraftfoderet til hoppen.



Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour, Hingsteføl efter Rush Hour, 3-års velgående hoppe efter Londonderry (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider