Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvor højt bliver føllet plagen?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 18:30

Der skulle være en rettesnor for (et trick der viser) hvor høj et føl eller plag bliver når den er færdig, nogen der kender dette?

Nogen der ved hvor mange procent et føl har vokset i % som 1 års ud af færdig højde...?

Nogle der har nogle måle og højde erfaringer


På forhånd tak


Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Højde...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:05

Hej Ninett.


Som hovedregel har hesten ca. nået 90% af sin højde omkring 1 års alderen.


I de mange år jeg har avlet welshponyer, har det nogenlunde holdt stik.



Hilsen

Mette



West Side Welsh Sec. C

&

Quarter hoppen

Timber Ranchs Jessy


mette@ungpro.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 21:23

Vores DV'ere har sjældent opnået mere end 86-87% af sluthøjden som 1-års, men ponyer ofte har nået op til 95% af sluthøjden.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højde:::?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 18:46

Jeg har en fin langbenet dv hoppe på 14 måneder...hun er ca 150...mon så ikke det kan passe at hun skulle blive i slutningen at 60'erne??

Hender far er 174..og moderen 164....men avler stort...


Mvh Susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:19

Er det ikke noget med man måler sit 1 årige føl fra hvor forbenet starter og ned, og så lægger 1 meter til.. Så har man ca. den højde hesten vil ende ud med? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha hvilken højde.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:30

jeg håber ikke min 1 års kun har nået 86 eller 87 % af sin slut højde for så bliver han kæmpe... ham måler i dag 156,5 cm og er 14,5 mdr så jeg håber på han har nået de 90% ;-)


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 12 mdr
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:42

Nu skal man huske at 1 år er 12 mdr, hverken mere eller mindre.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi plejer
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:41

at sige 90% er nået som åring. (så bliver Dublé 160 - nånej Peder lader ham slagte til efteråret - han er låst i knæet)


Der er noget med et sigøjnermål - tag en strik og mål fra albuen til koden hold fast i strikken og sving den rundt med fixpunkt ved albuen så kan du se hvor meget plagen vil vokse endnu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan jeg ikke regne ud
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:50

...men Kanoa var 1.42 cm da han var 16 måneder og er idag som voksen 1.64 cm. Så han er vokset 22 cm.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)



Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og hestene hos mr x.


Vil du på ridelejr i Næstved 2010? www.marding.dk



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider