HØRT HØRT!!! 
Jeg har STOR respekt for de frivilliges arbejde - men deres respekt for os avlere (og vore købere!) kan tilsyneladende ligge på et noget mindre sted 
Jeg forstår altså heller ikke den der tilmelding der altid skal ligge mindst 1 måned før - dommerne skal alligevel bestilles, banen ligeledes og boks kan ofte lejes helt frem til "på dagen"... Jeg har dælme svært ved at time bedækning/træning i så god tid at jeg ved om hesten er helt top-ti klar til om en måned - men det er måske bare mig? Jeg mener - et føl kan jo nå at gå RET meget i begge retninger på så lang tid, ligeledes er det især med de 2-års hopper svært at time træningen, de har det jo med at gå i vækst
...og som Charlotte siger, så er det næsten umuligt at få pengene retur.
Jeg vil MEGET gerne køre land og rige rundt og se heste - og mine venner/venninder ligeledes, men vi giiiiider ikke køre til den anden ende af landet bare for at opdage at der slet ikke er noget vi avlsmæssigt er interesseret i at se på! Så bliver vi trods alt hellere hjemme og spare benzinen, det koster jo hver gang man starter bilen 
Så - kære frivillige - som MINIMUM sørg for at få lagt katalogerne ud på nettet i god tid, det behøver ikke være noget fancy i stil med Hoppekåringskatalogerne, bare man kan se opdrætter og afstamning, samt en tidsplan.
Trine (Faxa)