Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Katalog til følskuer
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 16:46

Senil demensen har ramt (IGEN! )!!!


Men kan man SLET ikke finde noget katalog på nettet føllene der er tilmeldt årets følskuer? Det var jo rart at man kunne planlægge dagen(e) lidt på forhånd...


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regionerne
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:00

Det er jo regionerne der arrangerer følskuerne i modsætning til kåringer, forbesigtigelser mm hvor det er hovedforbundet der er arrangør.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan ikke
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:00

kan heller ikke finde noget, så det er ikke kun dig...



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 I denne uge
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:43

Hejsa

Jeg har lige snakket med Charlotte fra reg. 6 og hun siger at kataloget der til bliver oploaded i denne uge og vi modtager snarest et katalog og kvittering.


Hilsner Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er ...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 20:51

...for reg 3. Det har ligget online siden weekenden


www.varmblod.dk/regioner/region3/ pdf-filer/foelskuekatalog-2009






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katalog reg. 4
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 21:23

Vi skal have en annonce med i kataloget for reg. 4 og fik at vide, den skulle afleveres senest i går, da kataloget skulle i trykken i dag.

Så det er nok lige på trapperne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 20:39

...for info - nogen der kan hitte katalog til region 5 og 7? Muligvis tager jeg også til reg. 6 - kommer lidt an på om jeg skal arbejde...


Jeg ved godt det ikke er DV der står for afholdelsen af følskuerne - men det kunne være rart om regionerne brugte deres katalogservice på nettet...tror mange flere ville komme og kigge hvis man på forhånd kunne se hvilke afstamninger der gik hvornår.


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 region 4
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 21:11

sætter ikke deres online, 'den kan købes på dagen' var det svar jeg fik :-(



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Region 7
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 12:10

Region 7 sætter heller ikke deres på online. Den kan også købes på dagen i sekretariatet.


Heidi Rasmussen

Stutteri Birkegården

Avl af Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katalog
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 20:57

Undskyld mig ....


Men det er da utroligt at man ikke får fingeren ud og får lavet de kataloger og lagt dem så de er tilgængelig online i ordentlig tid.


Der modtages efterhånden ingen efteranmeldelser nogen steder og tilmeldingen er altid min 4 uger før. Arbejdet med at lave katalogerne må da være det samme om det blive gjort i sidste øjeblik eller lige efter anmeldelsesfristen er udløbet.


Alternativt ville det måske være en ide at flytte anmeldelsesfristen. Da det fortinsvis er hopper der går i avlen kan det ofte være svært at vurdre ved anmeldelsesfristen om de er igang med at blive insimineret lige når der er følskue.


Derudover mener jeg også at det er utroligt at der er nogen regioner der vælger IKKE at publicere online. For publikum er dette en ringe service. Jeg har ihvertfald ikke lyst til at bruge flere søndage samt køre flere 100 km for ikke at vide hvilke føl jeg kan forvente at se.


Dette er en "BØVS" der har ophobet sig over de senere år. Ikke blot prøver man at opdrage sine medlemmer til at bruge hjemmesiderne, men man er også blevet meget "kold og kynisk" mht efteranmeldelser og ingen tilbagebetaling ved framelding uanset årsag. I nogen tilfælde kan man godt savne de gode gamle dage.


Håber dette indlæg vil sætte lidt tanker igang ved de rette DV folk; som jeg ikke er i tvivl om har nok at se til pt; men sådan er det med frivilligt arbejde.


I håb om forbedring




Mange hilsner

Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilbagebetaling
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:14

Vi har nu indtil flere gange fået tilbagebetalt vores gebyr i region 1. En gang form en plag mder var blevet slinger pga smeden, den anden gang for et føl der havde brækket albuen.


Jeg må indrømme at jeg foretrækker at betale for et katalog på pladsen, når alternativet er et hjemmeprint.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:19

HØRT HØRT!!!


Jeg har STOR respekt for de frivilliges arbejde - men deres respekt for os avlere (og vore købere!) kan tilsyneladende ligge på et noget mindre sted


Jeg forstår altså heller ikke den der tilmelding der altid skal ligge mindst 1 måned før - dommerne skal alligevel bestilles, banen ligeledes og boks kan ofte lejes helt frem til "på dagen"... Jeg har dælme svært ved at time bedækning/træning i så god tid at jeg ved om hesten er helt top-ti klar til om en måned - men det er måske bare mig? Jeg mener - et føl kan jo nå at gå RET meget i begge retninger på så lang tid, ligeledes er det især med de 2-års hopper svært at time træningen, de har det jo med at gå i vækst ...og som Charlotte siger, så er det næsten umuligt at få pengene retur.


Jeg vil MEGET gerne køre land og rige rundt og se heste - og mine venner/venninder ligeledes, men vi giiiiider ikke køre til den anden ende af landet bare for at opdage at der slet ikke er noget vi avlsmæssigt er interesseret i at se på! Så bliver vi trods alt hellere hjemme og spare benzinen, det koster jo hver gang man starter bilen


Så - kære frivillige - som MINIMUM sørg for at få lagt katalogerne ud på nettet i god tid, det behøver ikke være noget fancy i stil med Hoppekåringskatalogerne, bare man kan se opdrætter og afstamning, samt en tidsplan.


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider