Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Amarone - snævre hove?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:30

Hej,


Jeg har/havde besluttet mig for at bruge den helt igennem smukke og fantastiske hingst Amarone næste sommer! Men så står der i beskrivelsen han har snævre hove - og man behøver vel ikke friste skæbnen og få eet føl med stejle hove hvis man kan undgå det...

Så til jer der har fået føl efter ham, hvordan ser de fusser ud? Jeg kan simpelthen ikke finde een hingst i DK eller udenfor som har det blod han har, uden det koster een bondegaard for de "gyldne dråber"


0
0
Svar på denne tråd
 
 snæver/stejl
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:34

vil jeg bestemt ikke betegne som det samme.


tror lidt snævre hove kan være pga smeden



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snæver/stejl
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:41

Snævre hove kan kun ses bagfra mens stejle hove kan ses fra siden. Snævre hove skyldes ofte fx ubehandlet sur stråle.


Men en hingst som Schwadroneur var også berygtet for sine små OG snævre hove.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:54

lidt mere betryggende - min hoppe har lidt stejle hove/dragter, så det skal helst ikke dyrkes mere.. Vil være ked af at skulle finde een hingst jeg ikke helt kan "falde for"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Amarone
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:00

Synes jeg udvikler til at bleve en mere og mere fantastisk hingst.

De sidste mange gange jeg har set ham, har han bare gået så stabilt under sin rytter, fulstændig upåvirket af, hvad der foregår om ørerne på ham.

Og så er han jo ualmindelig smuk og springer med en kapacitet man skal lede lidt efter.


Jeg ved Inge og Åge har fundet ham i en mudderpøl ude på lars tynds.... mark i Tyskland, så måske er det ikke lige hovene, der har fået den største opmærksomhed som føl...

Bare en tanke....


Og held og lykke med dit kommende føl


Hilsen


Margrethe


Stald-Sortebjerg

www.stald-sortebjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlige nyheder...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 18:29

ja, man skal selvfølglig altid have sin smed med på råd... især når han er een af de bedste. Han mente ikke det var een super god ide at sætte een hingst på een hoppe som havde høje dragter i forvejen, og lidt stejl, da det var at avle kommende hov problemer...


Ved godt man ikke kan finde den Perfekte hingst på alle punkter, men hovene skal være fornuftige, og snævre hove forekommer ikke kun ved dårlig behandling af hovene, det ligeså arveligt som forbenet dragtbrusk!!! Dvs begge hov problemer som hverken kan be- eller afbekræftes om de er arvelige eller forekommer via andre faktorer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Men der er...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 18:40

Bare ingen med den kapacitet og udstråling som Amarone... har ledt i DK og udland... han har noget blod som ikke kan findes let, og vil helst prøve noget som ikke er brugt til ukendelighed, som f.eks de super C holstenere, der er lidt for meget linie avl.

Balou de rouet var i tankerne, men for at sige det pænt springer Amarone med een helt fabelagtig teknik og har også 3 ret gode gangarter ved siden af, som jeg ikke ser ved Balou...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Cornet´s Stern
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 20:28

En hingst jeg altid har set langt efter er Cornet´s Stern fra Schockemöhle.


Han har Cornet Obolensky til far og Pilot til morfar og er også en særdeles dejlig hingst.


Men det er rigtigt at der ikke er nogle hingste herhjemme, med blod der matcher Amarones.

En bekendt overvejede seriøst at bruge Amarones far Arpeggio..

Han fåes på køle/transportsæd.



Hilsen


Margrethe


Stald-Sortebjerg

www.stald-sortebjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Arpeggio...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 21:50

Ja, man kan godt se hvor Amarone har sit smukke udseende fra



Men kombinationen med polydor på Amarones morside... ja den mangler desværre - men helt sikkert noget der skal overvejes.. Selvom det først er næste sommer min hoppe skal ifoles, tror jeg næppe der dukker noget så interressant i herning i marts 2010 som kan toppe Amarone.


Jeg ved der er nogle der har fået føl efter ham her på HN og vil så gerne høre hvordan deres hove er....


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 17:23

lavet et dejligt afkom efter Amarone, Barolo Esba, som har særdeles gode hove - ingen problemer overhovedet, kun gode ord fra smeden.


Kan bestemt kun anbefale Amarone, vil meget gerne benytte ham igen hvis det skulle blive aktuelt.




- Maria Esberg Kjær



Lækker 2-års vallak,

e.Amarone/A'khan Z/Helenikos xx.

Solgt




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider