... det er et føl (fra i år, altså) og den skal til følskue.
Så kan jeg godt forstå, at du er lidt træt af pelsen - for så ER det jo netop den vamsede størrelse, der skal bedømmes.
Hvis det var min, ville jeg nok tage alt det jeg kunne med en lavasten (røgtesten) - den kan faktisk tage en del af den lange pels, og så ville jeg stole på, at dommmerne er i stand til at "se igennem" håret og bedømme den på trods af pelsen. De KAN faktisk godt se på heste, de dommere 
At klippe er en halvfarlig ting at begynde på, synes jeg. Det kan lægge grunden til alt, lige fra forkølelse til lungebetændelse, når vejret sådan skifter (som det jo oftest gør i DK) og at tvinge den til at stå i stalden ville da være synd.
Hilsen Sif