Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Farve nuance
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 22:05

Hvor mørk tror i ham her bliver ???


Hvis det ikke var pga forældrene ville jeg næsten skyde ham til at være sort, men det kan vel ikke være muligt. Far er mørk brun, mor rød, FF dun/buckskin FM formentligt rød.

Og så er jeg da overbevist om at han er født brun.


Som føl:


Nu:

Og:


Faderen kan findes på www.fhf.dk under hingstelisten - Palnatoke Vejvad

portal.fhf.dk/frh-vis- hingst.php?hingst=frh766-palnatoke- vejvad




Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 22:30

Jeg vil mene den er lige så mørk som min plag er om sommeren og hun er sort. Så jeg synes også din ser sort ud.


Rigtig søde aftegn


Lige et billede af min med den afblæget sorte pels

(ik så tydeligt på billeder)



M.V.H Stine.... Gribaldi føl tilsalg

www.heste-nettet.dk/forum/14/854560/ 854560/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 08:52

Sort er den ikke da den er født brun. En sort hest er født musegrå.

Den bliver mørkebrun. Du kan se farven i hovedet på den.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*


Super lækkert knabstrupperføl sælges!

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek


0
0
Svar på denne tråd
 
 plethesten
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 09:13

vil jo også mene den er født brun.


Nogen der måske ligge inde med et billede af hans kommende farve - er det den man vil kalde sortbrun, hvor han vil se sort ud, men med lysere hår ved bla flanke mule mm ??



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ham her
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 09:30

er sortbrun idag

helt ny

og nu tre år gammel (han er dog kun 2 år på billedet)

håber det hjælper lidt..



- Super lækkert enghø i minibig sælges -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min.....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 09:36

Min så sådan ud den dag, hun blev født




Og som 3års i slutningen af maj (dvs ikke som nu bleget af solen)


Jeg vil kalde hende mørkebrun. Hendes mor er sortbrun, men Sille er som mørk chokolade. Altså så mørkebrun, man kan blive uden at være sortbrun. Superflot farve, når jeg selv skal sige det Der er flere billeder på min præsentation, dog ikke nogen fra i år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 09:43

Tror ikke den bliver sortbrun, men bare mørkebrun.

Den vil komme til at syne sort, så mørk tror jeg den bliver.


Ham her er sortbrun:





Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*


Super lækkert knabstrupperføl sælges!

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 10:37

Hvad med øjet - det ville jeg måske være meget opmæksom på. Kan den se på det øje, der ser helt mælkeagtigt ud?


Mvh



Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/


Den der står udenfor på egne ben, kan virkelig vise sin styrke, hvorimod den som er indenfor må af og til tage det hensyn kun tavshed kan vise.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjet.....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 12:16

Er det ikke bare nogle lange hvide øjenvipper, dvs en fortsættelse af aftegnet under øjet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 farven
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 12:48

Jeg tror han den er det vi kalder sommersort. Brun om vinteren, sort om sommeren.


Tror da bare det er aftegningen der fortsætter op i øjenvipperne


Hilsner


Anja


Med blandet besætning af Islænder, Pinto, Fjordhest og New Forest


Når mine heste kan holde i 36 år kan jeg vel næppe forlange mere?



0
0
Svar på denne tråd
 
 sorte heste
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 13:44

Ingen af mine er født grå og de er altså sorte og også født sorte.


M.V.H Stine.... Gribaldi føl tilsalg

www.heste-nettet.dk/forum/14/854560/ 854560/

0
0
Svar på denne tråd
 
 sommersort??
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 14:16

Den har jeg godtnok ikke hørt før , og det er da nærmere omvendt. At mange er sorte om vinteren, og så bliver brune om sommeren pga solen bleger pelsen. Men jeg holder på, at farven kommer til at ligne Silles. Dvs Mørk Chokolade Jeg synes hans fødselsfarve ligner Silles mere end den ligner Lenes sortbrune føls. Men billederne kan selvfølgelig snyde lidt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det med øjet
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 14:56

han har hvide vipper, men et helt alm brunt øje, det snyder lidt på billedet da han kigger bagud, og han ser bestemt ganske fint med det øje også ;-)


Mange gode bud og billeder, hans føl farve passer jo godt nok med de sortbrune der er vist her i tråden, så en utrænet vil jo så kalde ham sort ;-)



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørkebrun....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 16:14

Jeg holder stadig på mørkebrun, ikke sortbrun . Men jeg har så kun min egen at sammenligne med, da jeg ellers ikke har fulgt så mange fra fødslen og til voksenfarven kommer frem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 DitteH
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 19:15

det er nok øjet der ser, for ud fra billedet vil jeg kalde din for sortbrun ;-)



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 20:34

Hendes mor er sortbrun, altså sort på kroppen og brun ved mule osv. Mens Sille som sagt er chokoladefarvet. Men muligvis snyder billederne, og jeg ser brun, hvor du ser sort, fordi jeg ved, hun er brun. Du må simpelthen komme og se hende i virkeligheden . Dog er hun noget afbleget pt. Jeg kæmper en kamp for at komme i tanker om en "kendt" hest med samme farve, men hver gang, jeg synes, jeg har et bud, er den alt for lys på billederne. Og jeg har gennemset billederne, jeg har af hende, men uden at finde noget, der ser meget anderledes ud. Og ih hvor er hun dog tyk på mange af billederne. Ikke noget, jeg syntes var slemt dengang, men når jeg så sammenligner med nu, hvor hun dog også gerne måtte tabe sig lidt, ja så kan jeg godt se det. Nå men et enkelt billede fandt jeg da, måske det kan overbevise dig. Med jord på rumpen og det hele. Om ikke andet får jeg hende da vist lidt frem

0
0
Svar på denne tråd
 
 DitteH
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 20:43

Jo, her kan jeg godt fornemme farven, især på maven (eller er det bare fordi den er helt strukket ud at farven bliver 'tyndere' :-D)



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afblegning....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 21:59

Eller også er det lidt "tisafblegning", selvom jeg nu synes, det er yderst sjældent, det ser ud som om, hun har ligget vådt. Der er heller ikke så store farveforskelle i hovedet som på hendes sortbrune mor, hvor mulen er meget lysere ifht resten, dog vist ikke helt så meget, som på den Nina viser billeder af. Mulen er lidt lysere men ikke så meget. Ihvertfald synes jeg, det er en utrolig flot farve i forhold til hendes lillebror, der er alm "kedelig" brun og også blev snydt mht aftegn. Ja lidt har han da, men ikke meget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sort vs. brun
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 09:49

Den kan sagtens blive sort med en brun far og en rød mor. Under fars brune farve ligger nemlig genet for sort, og hvis han giver det videre uden at give agouti allelen videre, så bliver føllet sort isetdet for brunt. Udover det er føllet bærer af rød, idet den vil have arvet en rød allel fra moderen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 12:35

fra i år, bliver også sort på nær omkring øjne og mule som det ser ud lige nu, han er ikke helt færdig med at skifte. Jeg betegner ham som sortbrun



mvh Hanne



mvh Hanne



Hold da ferie - vi passer dit dyr


http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider