|
|
| Hvor vigtigt er ejercertificatet? |
| Forfatter:  |
Fru Dolmer |
| Dato:  |
06-07-2009 13:56 |
|
Hvor vigtigt er det at have ejercertifikatet på sin hest? Er en kontrakt på, at man har købt hesten gyldig, og ejer man så reelt hesten? Skal man i forbindelse med avl og reg. af føl bruge ejercertifikatet på hoppen eller er det ok blot at have hestepasset? Håber i kan hjælpe.
Hilsen Maria The greatest thing you will ever learn is just to love and be loved in return...
*******
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejercertifikatet |
|
|
følger ejeren, og har man den ikke kan man komme i problemer. Så den er da ret vigtig Forstår ikke lige dit sidste spørgsmål omkring avl
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget vigtigt |
|
|
Hvis ikke du har ejercertifikatet, så kan du ikke få registreret hesten i dit navn. Hvis du avler vil det sige at alle papirer fra Landskontoret bliver tilsendt den registrerede ejer og IKKE dig. Så hvis man køber en hest hvor ejercertifikatet mangler, så skal man have kontaktet den registrerede ejer og have en tro-og-love-erklæring på at certifikatet er bortkommet. Derefter kan der udstedes et nyt, det koster ca 1000 kroner. Vi ar hele turen igennem for 3 år siden da vi købte Rose.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I gamle dage.. |
|
|
Der er nu stadig heste som ikke har ejercertifikater - feks. importerede heste af en hvis alder, fra dengang man ikke udstedte ejercertifikater på disse.. Dem har jeg 2 af - og de ER jo altså registrerede "til mig" på landskontoret.
* PONYER TIL SALG FB Gangster Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gamle heste |
|
|
Hvis man har en hest fra før ejercertifikatet/hestepas, så skal stamtavlen sendes over så der kan laves ejerskifte. Hvis man har en gammel DANSK stamtavle så udstedes der en ny ved ejerskifte fuldstændigt tilsvarende det nye ejercertifikat.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihændehaveobligationer |
|
|
I yderste konsekvens er det den som står på ejercertifikatet som er hestens retmæssige ejer. Har du købt og betalt for hesten, men hverken har eller står på ejercertifikatet, kan vedkommende kræve ejerskabet over hesten. Heste fra Holland er ejercertifikatet lig med passet. De fleste forbund i Tyskland udsteder i dag ejercertifikat på forlangende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejercertifikat |
|
|
Hej Sidder den normalt i stamtavlen eller er det et stykke løst papir?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hejsa.... |
|
|
Hvad så hvis der hverken er stamtavle eller nogen form for papir på hesten?
Annemarie Laura og Emma- 20-07-06. Nu med termin d. 3/8-09 www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev
"If you can dream it, you can do it" "Medlem af Bullerklubben"
Shetterhoppe søges. Skriv for mere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Ja det er så vigtigt. Jeg mistede engang en hest, som jeg ellers havde købt / betalt og kontrakt på, men de rets mæssige papir havde jeg ikke. Så efter 9 mdr, gik sagen over til politi og jurist og jeg mistede hesten trods jeg havde købt/betalt den.
Stald Østergård oestergaard.upfront.it/Forside
Bedækning Tilbydes V/ OX Hingsten Falkhan Expresso.
Mvh Christina.
Clip on hair extension sælges. / pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er fuldstændig |
|
|
som med en bil.. har du ikke registreringsattesten har du ingen bil... sådan er det også med ejercertifikatet.. dog har den så heldigvis en linie man kan skrive under på ved salg.. så kan køber selv bestemme hvornår man vil ændre ejerforholdene.. men jeg vil så aldrig købe en hest uden ejercertifikatet og underskrift.. en papirsløs hest er en anden sag.. der findes jo ikke noget ejercertifikat.. men heste med konkurrencepas ved jeg så ikke om der er et certifikat med???
- Super lækkert enghø i minibig sælges -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene... |
|
|
men heste med konkurrencepas ved jeg så ikke om der er et certifikat med??? Lene, det er der. Det kommer sammen med konkurrencepasset 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål.... |
|
|
tillader mig at bruge tråden, jeg har fået det ejercertifikat på min nye hoppe, skal det sendes til landscentret for heste? eller er det bare noget vi har i skuffen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| connie 2 |
|
|
det sender du til LR korrekt udfyldt på bagsiden 
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sinne.. |
|
|
jeg takker for oplysningen og er blevet klogere.. kunne da næsten heller ikke forstå andet..
- Super lækkert enghø i minibig sælges -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie 2... |
|
|
... du skal sikre dig, at sælger på bagsiden har underskrevet, at hesten er solgt til dig. Derefter vælger du selv, om du blot vil opbevare certifikatet (og lade forrige ejer stå som ejer i Hestedata), eller om du vil betale 135 kr. for et ejerskifte (og selv komme til at figurere som ejer af hesten i Hestedata). Jeg ville aldrig lade MIN hest stå i andres navn - men det er der meget forskel på. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulovligt |
|
|
Jeg tror lige så godt at man kan vænne sig til at det bliver ulovligt ikke at lave ejerskifte når man køber en hest. Jeg har læst lidt om at når nu det bliver så alle heste skal have pas, så skulle det kobles sammen med ansvarsforsikringen, og det kræver jo at den rette person er registreret som ejer.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejercertifikat |
|
|
Jeg har to ældre shetlandsponyer, som ikke har ejercertifikat, men en stamtavle. Da jeg sendte ind til ejerskifte, fik jeg ikke et ejercertifikat med tilbage, i stedet var ejerens navn ændret på selve stamtavlen. Så det findes åbenbart ikke altid. Her skriver køber og sælger så under på et andet stykke papir, som man får fra landscentret, som så fungerer i stedet for ejercertifikatet.
mvh Stine
Araber og pinto araber http://www.sk-farm.dk - nu også med shettere!
Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stamtavlen |
|
|
....er jo en form for ejercertifikat. På de helt gamle grønne stamtavler er der felter på bagsiden til at notere ejerskifter, med de blå stamtavler er man nødt til at skrive en sælgererklæring ud, udfylde og sende ind sammen med stamtavlen. Man får så en ny, lige som man får et nyt ejercertifikat. Med passene og ejercertifikatet er det bare blevet delt op i 2.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sif........ |
|
|
hun har skrevet under sammen med mig så det skulle være i orden, så vil jeg da sende det ind, så vi kan få styr på papirene. Det er jo ret væsentlig når vi skal til kåring osv at der er styr på tingene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie2.... |
|
|
... det har du nemlig ret i - det ville jo være dumt, hvis passet blev returneret til den gamle ejer efter kåringen, når Landscentret har sat labels i  Ligeledes kan man risikere, at bedækningskvitteringer og følanmeldelse sendes til gammel ejer, når der ikke er lavet ejerskifte. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Send det ind |
|
|
Jeg ville klart også sende det ind, så ejer også blev ændret i Landscentrets database. Tænk hvis dit ejercertifikat blev væk, og det var den gamle ejer, som stadig stod registreret i databasen. Der kan jo ske så meget, brand, tyveri, smidt ud ved en fejl osv. Så har du intet bevis på, at hesten er din.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vigtigt |
|
|
Naturligvis er et ejercertifikat vigtigt, og beviser ejerskab af hesten. Men det er ikke rigtigt, at alle papirer fra Landscentret sendes til hestens ejer- man kan oprettes som bruger af en hest- uden ejers samtykke. Så får man også alle papirer tilsendt. Det var nemlig tilfældet med min DV hoppe, som avler stadig stod som ejer af- trods det at hun havde avlet adskillige føl hos ny ejer.
Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament WM hoppe med super temperament sælges Velrejst sec. A føl sælges Welsh-stutteri Cashella
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|