Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DSP DSP
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:39

Er der nogen, der kan fortælle mig kåringsklassen for en hoppe, hvis mor er f1, når hoppen får flg. karakterer 6666666766?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:54

....om faderhingsten er godkendt af DSP? Hvis hingsten er godkendt så kommer hoppen i F2.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:59

SDS!?!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karakter til SDS
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 23:27

Det vil sige at hun har afstamning til enten F1 eller F2 alt afhæning af far, som Charlotte skriver. Men hun til kåring opnået karakter til SDS, det vil sige at hendes udensene og gangarter vil give hende en kaåring i sds hvis hun havde afstamning til det.


Håber at det er forståligt?


MVH


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

Pony hoppeplag tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke rigtigt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 23:54

Den 18.06.2009 har DSP kåret en hoppe,Spotlights Kaprifolie, hvis mor er F1, i SDS med nr 477 !

Far Røgilds Kidogo.

Mor Broomels Malteser kåret i F1 i DSP i 2006!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:02

fordi morfaren ikke er godkendt af DSP og defor er moderen kåret i F1 - jeg har faktisk spurgt DSP hvordan det kan lade sig gøre at føl efter sådan hoppe kan opnå DH evt. medalje status og udtagelse til eliteskue.

Jeg fik en vandet forklaring om en F4 hoppe som jeg egentlig ikke forstod.

Meeen - det korte af det lange er, at DSP godtager afkom efter hopper hvis far ikke er godkendt af DSP - og så fatter jeg overhovedet ikke hvorfor de så har lavet avlsplan 2013 , hvis allerede i anden generation man kan opnå fuldstammet rødt pas.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kunne jo tænkes
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 21:10

at selv DSP har indset, at de er nødt til at anerkende rødt pas fra andre statsanerkendte forbund i EU uanset om disse forbund stiller de samme krav til deres hingste om kåring/materialprøve m.m.


0
0
Svar på denne tråd
 
 eller også er det fordi
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 21:36

at Broomels Malteser i sin tid blev kåret i F1 med det forbehold at så fremt at der kunne skaffes bevis for kåring af hopperne i morder linie så kunne den komme i hoved afsnittet. Sp denne dokumnention er nok frem skaffet. Hvilket jeg er helt sikker på Christina har haft god mulighed for at få.


Men hensyn til EU krav er så det her med F1, F2 med mere, jo del af Eu reglerne så der skulle ikke være nogen problemer uanset hvilket forbund ponyerne kommer fra.


MVH


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

Pony hoppeplag tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 ps. Du har helt ret Acc Futte
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 21:51

...


Heidi Haabendal, Stald Tai





Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

Pony hoppeplag tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon mon
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 23:49

der er nogle medlemmer der husker at spørge om det forholder sig således, at der er fremskaffet dokumentation for forældredyrenes kåringer?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis dokumentationen
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 15:36

er fremskaffet ... burde hoppen så ikke få en anden kåringsgrad end F1 ? Hvor længe er det siden hun blev kåret ?


Jeg mener bare - det er ret forvirrende at have fx en avlshingst hvis moder er kåret i F1, hvis hun burde være i DS eller DH.


Og hvis ikke hoppen kan opnå en anden kåring grundet manglende dokuumentation - burde afkommet så ikke helt automatisk være F2´er.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider