Er ikke helt sikker på om det hører herind under, men forsøger mig ad:)
Jeg har en fjordhingst på 2 år som jeg overvejer at slæbe med på Kimbrerskuet i Aars til efteråret. Er der nogen der ved om det er et krav at man skal være medlem af Fjordhesten DK? Jeg har spurgt hos de der har med kimbrerskuet, men de kan ikke sige andet end hvad der står i reglerne og det er jeg ikke helt sikker på om jeg tyder rigtigt. Der står:
For alle heste gælder, at de skal være godkendt (kåret) af eller - via afstamning - tilknyttet et avlsforbund under Landsudvalget for Heste i Danmark. Der skal foreligge et hestepas eller en stamtavle (registreringsattest eller afstamningsoplysning) udstedt eller godkendt af Landsudvalget for Heste, og som afstamningsmæssigt er godkendt af den pågældende avlsretning