Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan hun kåres som pinto?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 00:27

Hej

Hvor meget hvidt skal en hest/pony have for at gå som en pinto?

Jeg har alletiders hoppe, med lange hvide sokker, stor hvid blis og en stor hvid plet under maven, samt lidt små hvide pletter rundt omkring. Tror personligt ikke det er nok til at gå som pinto. Er der nogen der ved lidt mere om det?

Ligger lige et par billeder af skønheden ind.

Lige et til, kunne ikke finde et hvor man kan se hele pletten, den er nemlig betydelig større end det ses på billederne.

Venlig hilsen

Kathrine

27/5-09 kl 22.15, fik Chess et dejligt rødt hoppeføl efter Saxo Højgård PIH 82.

"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke så
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 00:30

meget forstand på det. hvor store er pletterne?

fandt dette på deres hjemmeside:

En hest med ukendt afstamning eller hvor begge forældre er ensfarvede, skal hesten, her medregnes ikke eventuelle sokker og blis, have min. 2 hvide ikke sammenhængende usymetriske pletter på min. 100 mm . i diameter pr stk. på kropspartierne.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

pinto...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 07:24

jeg vil tro hun kan, for godt nok regnes sokker ikke, men mener kun det er til knæene og at det over regnes.

Jeg har avlet en frede med store aftegn, men ud over en på maven havde han også 'resten' via sokkerne.

evt så send billeder af hoppen fra begge sider til foreningen og hør, det gjorde nuværende ejer at 'min' pletfrede

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 12:41

Rigtig mange gange tak Tina og Metjen for de hurtige og gode svar. Jeg tror jeg vil tage nogle gode billeder af hendes pletter og så sende dem ind til dansk pinto forening, så de måske kan afgøre om hun har nok hvidt.

Venlig hilsen

Kathrine

27/5-09 kl 22.15, fik Chess et dejligt rødt hoppeføl efter Saxo Højgård PIH 82.

"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells

0
0
Svar på denne tråd

Pinto...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 17:10

Jeg vil tage billeder af hesten fra begge sider og sende til formanden for pinto foreningen.

Hvis hun kan kåres, er der jo sidste tilmelding frist d. 30 juni, og så kan du jo evt. melde til følskue samtidig.

Mvh Rikke

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

Klubben uden grænser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider