Hvor meget hvidt skal en hest/pony have for at gå som en pinto?
Jeg har alletiders hoppe, med lange hvide sokker, stor hvid blis og en stor hvid plet under maven, samt lidt små hvide pletter rundt omkring. Tror personligt ikke det er nok til at gå som pinto. Er der nogen der ved lidt mere om det?
Ligger lige et par billeder af skønheden ind.
Lige et til, kunne ikke finde et hvor man kan se hele pletten, den er nemlig betydelig større end det ses på billederne.
Venlig hilsen
Kathrine
27/5-09 kl 22.15, fik Chess et dejligt rødt hoppeføl efter Saxo Højgård PIH 82.
"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells
En hest med ukendt afstamning eller hvor begge forældre er ensfarvede, skal hesten, her medregnes ikke eventuelle sokker og blis, have min. 2 hvide ikke sammenhængende usymetriske pletter på min. 100 mm . i diameter pr stk. på kropspartierne.
Rigtig mange gange tak Tina og Metjen for de hurtige og gode svar. Jeg tror jeg vil tage nogle gode billeder af hendes pletter og så sende dem ind til dansk pinto forening, så de måske kan afgøre om hun har nok hvidt.
Venlig hilsen
Kathrine
27/5-09 kl 22.15, fik Chess et dejligt rødt hoppeføl efter Saxo Højgård PIH 82.
"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells