|
|
| Chain of Life xx/Regazzoni/Weltmeyer/Hil |
|
|
Nu er jeg blevet den glade ejer af en halvblodshingst Regina folede i går nat et fint lille hingsteføl. Desværre har han meget stramme sener, så han er i dag blevet sprøjtet med tetracyklin og skal igen i morgen. Han er lidt svær at bedømme, nu han er så "stram i betrækket", men i hvert fald er han ædel og langbenet.   
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke, |
|
|
med den smukke fyr og held og lykke med de stramme sener. Det er helt vildt lækkert hans hoved, og blissen tangerer et kors.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Han ser da i hvert fald smuk ud 
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Stort tillykke, Ann |
|
|
Blis og sokker... Ja, jeg kan jo ikke sige andet, end at jeg er dybt misundelig... På den gode måde  Han ser da bare super smart og lækker ud og du skal have et kæmpe tillykke med ham. Og bentøjet skal du nok få styr på... Det er jeg sikker på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Ann, han ser bare rigtig fin ud, og senerne skal I nok få styr på, og som sædvanlig super billeder  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smuk hoppe |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
20-06-2009 00:42 |
|
du har der  Tillykke med det dejlige hingsteføl; håber det med senerne går i orden.
Mvh Janni
og Musse og Maybe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke med dit dejlige føl, halvblodsføl er jo altid spændende. Benene ville jeg ikke være så bekymret for, de skal nok rette sig bare man er obs på dem fra starten af.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak ale sammen |
|
|
Det er dejligt at få nogle tilbagemeldinger. Jeg er faktisk meget spændt på, hvordan han udvikler sig den bette, for han er jo egentlig et resultat af en panikhandling. Regina var forsøgt ifolet 4 gange uden resultat. Så søgte jeg på hingstelisten på hingste der bedækkede naturligt, var billige og ikke stod for langt væk. Valget faldt på Chain of Life  Kåret den: 20.04.05. Stangmål: 165. Født den: 01.01.1989. KÅRING: Passende stor, markeret hingst af god type. Kønt hoved. Velformet, velansat hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, høj manke. Vigende overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Forlemmerne føre, tørre, lange koder, flade hove. Baglemmerne passende føre, flade hove. Understillet. Bevægelsen god i skridt. Særdeles god trav. God galop. Type: 8, hoved/hals: 8, skul/mank: 8, ol./bagp: 7, forl: 7, bagl: 7, skridt: 7, trav: 8, galop: 7, helhed: 8.
MATERIALPRØVE: Aflagt 14- dages observationstest på Vilhelmsborg i 2005 med følgende beskrivelse: Hingsten er meget rar og omgængelig i stalden og under arbejde. Hingsten har været arbejdet med i 14 dage. Der er ikke observeret noget unormalt. Selv om jeg ikke ville ha' valgt fuldblod som første valg, synes jeg egentlig at han matcher fint til Regina.
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Synes nu også resultatet er ganske fremragende i lyset af, at det ikke var din 1. prioritet. Flot føl. Og sikke en skøn hoppe også!! VH Lone
www.lonerytter.dk Romanov/Schufro føl 13. marts 2009 - helsøster udtaget til eliteskuet 2009 welshføl født 5. maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere billeder |
|
|
Lone: Tusind tak  Tetracyklin behandlingen har virket helt fantastisk. Hvor var det bare dejligt at se et føl, der dagen før gik rundt på ømme ben, i dag bare spurte af sted og lave bukspring. Dog vil jeg sige, at det er lige før det har virket FOR godt. Han er blevet helt kalveknæet og lidt slasket i benene. Men det regner jeg med fortager sig igen. Prøv lige at se, hvordan han står på de billederne fra i morges.   
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tillykke.. |
|
|
Tillykke med dit dejlige føl.Godt der blev sat tidlig ind med behandlingen,det betyder bare alt..Hoppen er forøvrigt også dejlig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Hjertelig tillykke. Sikke en dejlig dreng.  Fantatisk at se hvordan behandlingen har hjulpet.  Jeg har lige lært at mange dyrlæge kommer smertestillende sammen med tetracyklinen. Men bare det virker. Er der restriktioner på hvor meget han må være ude ? MVH Hanne, der har fået 4 hoppeføl i år. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er fantastisk |
|
|
men det er jo noget forbandet giftigt stads ellers. Men føllene tåer det åbenbart godt. Ved det kan være rigtig farligt at behandle voksne heste med det, da det bl.a. kan slå maven helt i stykker. Behandlingen med tetracyklin til føl er ikke dokumenteret endnu, men bare det virker. Der blev også blandet smertestillende i til mit føl. Vi snakkede ikke om foldtid, men han går ude hele dagen og kommer ind aften og nat. Jeg ved faktisk ikke, hvad man plejer at anbefale? Ja Hanne tillykke med dine dejlige hoppeføl Ham her skulle jo også ha' været en hoppe, men når bare der kommer føl, skal jeg sørme ikke klage. Jeg overvejer at ifole hende med fuldblod igen i år, da jeg synes det ser ud til at slå godt igennem rent ædelhedsmæssigt. Og så fordi jeg næsten ikke tør begi' mig ud i inseminering igen i år, da hun jo løb om 4 gange sidste år. Så selv om jeg godt ved, der ikke er ret godt salg i halvblodsafkom, så overvejer jeg at bruge Flyinfact i år. Men nu er der jo lidt tid at gå og tænke i endnu.
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor er han fin! |
|
|
Stort tillykke med ham Ann, han er da smuk! Nu er jeg også til ædelt blod, så synes han er lige i øjet. Benene skal nok blive fine, i gør jo det rigtige fra starten. Pas på med at give hoppen for meget kraftfoder, giv hende dobbelt mineraler og masser af foldtid.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour, Hingsteføl efter Rush Hour, 3-års velgående hoppe efter Londonderry (i proffesionel ridning)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækkert føl! |
|
|
Ej hvor er han fin, Ann. Spændende! Han ser jo ud til at have et rigtig godt eksteriør, tydelig markering af mankestykket og længde på halsen. Spændende hingstevalg du overvejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nye billeder |
|
|
Nu er Cameron, som han kom til at hedde, 3 måneder. Synes selv han tegner ret godt af en halvblod. Men hvad synes I?   
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han ser ud til |
|
|
at have en velansat hals og en god nakke, men det er lidt lettere at bedømme på et opstilningsbillede. Frem for alt er han udtryksfuld og ædel og ser også ud til at kunne bevæge sig, et dejlig kraftfuldt og smart føl med et bedårende "fjæs". Fantastiske billeder :0). Hilsen Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøn dreng! |
|
|
Han er jo stadig skøn, elsker de ædle modeller 
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Ann |
|
|
Han tegner da til at blive helt super, spændende at se hvordan han udvikler sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halvblods |
|
|
Han ser rigtig lækker ud, synes jeg. Det er sjovt for da Grace (som jo også er halvblod) var ca 4-6 mdr gammel og havde hun også en helt vildt muskuløs hals. Hvor stor tegner han til at blive? Og ender han ud med at blive mørkebrun eller??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han er rigtig |
Aulbjerg |
21-09-2009 11:02 |
|
han ser rigtig fin ud. Er Chain of Life ikke i DK længere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Ann: han er for lækker , Med de smukke føl ser det ud til at "sygdommeheksen" har forladt dig. Dejligt. MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cameron |
|
|
Tak for jeres fine kommetarer. Cameron er jo mit panik føl så jeg har aldrig sat de store forhåbninger til ham. Men jeg synes faktisk selv han er faldet rigtig heldigt ud. Han er, at et halvblodsføl, særdeles velgående, og det er jeg meget glad for, for det lover godt for at hans mor, trods halvdårlige gangarts karakterer, trods alt avler stammens gode gangarter videre.
Margrethe: Mit gæt er at han ender omkring 168-170. Han virker ikke voldsomt stor og vokser dejligt behersket. Jeg går jo stadig og håber han får sin mors sortbrune farve, men han bliver nu nok mere lig sin fars farve.
Aulbjerg: Nej Chain of Life er ikke i DK længere. Det var Boy der havde lejet ham sidste år. Det kunne være spændende at se, de andre føl han har lavet i år. Jeg tror kun det var en 4-5 stykker. Bl.a. skulle stutteri Nexen ha' fået et.
Hanne: Jeg håber ved Gud at hestedæmonen har forladt matriklen og at jeg får lov at beholde de sidste 3 føl sunde og raske  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Han er FANTASTISK Ann  Mit bud på ham gælder stadig  Håber Ib og Pride har det godt, og at hun ikke er for meget "mokke"  Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Helle |
|
|
Hyggeligt at møde dig herinde Tusind tak for rosen til lille Cameron. Ja det kunne være fantastisk at sælge ham til dig . Nu er han også kommet på hjemmesiden langt om længe: www.kuhlmannhorses.dk/Opdraet/ cameron.htm Pride mokken har det godt sammen med alle de andre mokker. De konkurrerer jo bare lidt om, hvem der skal være overmokken 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De skal jo også have tiden til at gå med noget indtil det er "baby-tid" igen de kære hopper  Suser lige ind og ser på din hp med det samme er jo temmelig vild med den lille fyr!! Og ja, hyggeligt lige at mødes herinde - har fulgt lidt med på sidelinien længe  Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fin følle |
Aulbjerg |
24-09-2009 14:17 |
|
Han ser bare så fin ud jeg glæder mig til at få to stks halvblods føl 2010. Jeg har to gange FLyinfact i maven på henholdsvis min Silvermoon/Mago xx hoppe og på min Nicolars/Dux hoppe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|