Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Holstenerforbundets stammer/linier
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 14:30

Jeg er ved at se om jeg kan finde ud af at hitte rede i holstenerforbundets stammer og linier, men jeg synes ikke det er særligt overskueligt når jeg kigger på dette link på deres hjemmeside :

www.horse-flirt.de/stutenstaemme/en/ index.html

Hvor finder jeg f.eks. R-linien ( stammende fra hoppen Jordi som har grundlagt R-linien med bla. Ramses-Raimond-Ramiro-Ronald )

Hvor finder jeg f.eks. Lorbeer`s linie eller stamme ?

Hvad betyder linie og hvad betyder stamme og er de benævnt ens ( samme tal eller bogstav ) ?

Og findes der en "karakteristik" eller beskrivelse af de forskellige linier/stammer ?

Venlig hilsen Tina F

www.bricksite.com/sebrina

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål til stamhoppelinier
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 09:32

Der står jo det er hoppestammelinier ( = broodmarelines ) Men de heste der er nævnt i de forskellige hoppestammelinier er det hopper eller hingste ? Hvor står stamhoppen til linien ? F.eks i linie 4, hvem er stamhoppe til den ? og hvad betyder u og v ?

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

holstener
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 19:02

prøv at spørge Egon Jessen fra GHH. Han var meget behjælpelig med de spørgsmål jeg havde vedr. en holstenerhoppe jeg havde købt.

Stammer din hoppe fra Tyskland og er importeret, kan du kontakte det tyske holstenerforbund direkte og få oplysninger om resultater osv.

Stammnr. følger hoppen. altså hoppen videregiver stammnr. til sine føl. Linier referere til blodlinierne, de hingste der er anvendt.

Jeg ved man kan få en bog hvor der er en beskrivelse af alle stammer, men det ved Egon som sagt meget mere om, end jeg.

Hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

ved hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 11:28

Dejligt at nogen svarede.

Nu forholder det sig ikke sådan at jeg har en Holstenerhoppe fra Tyskland. Vores hoppe er et mix af holstener og hannoveraner + noget andet. Så det er ikke specielt vores hoppe jeg søger oplysninger på.

Det er når jeg skal finde egnede hingsteemner til vores hoppe at jeg synes det er iteressant at se på hingstenes afstamning ( deres linie og stamhoppe ).

Jeg går så og "bilder mig ind" at vores hoppe har en (stærk) nedarvning ( eller hvad det nu hedder ) af hendes R-linie og da jeg jo godt kan lide denne linie med hingsten Ramses, tænkte jeg at jeg bedre kunne bevare den i hoppens afkom ved at vælge en hingst som også indeholder denne linie.

Så det er altså i søgningen efter den rette hingst at jeg er interesseret i at finde en "oversigt" over hvilke hingste der indeholder hvad og da jeg nok er mest interesseret i hingste af Holsteneroprindelse tænkte jeg at jeg måske kunne finde noget brugbart ved at se på holstenerforbundets linier og "stutenstamme". Men det er da ikke bare så ligetil at hitte rede i.

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

Bøger....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 11:45

Prøv at kigge på den her side, det er en tysk internet-boghandel med hestebøger. Der er masser af guf, hvis man er avlsinteresseret.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

guf for avlsinteresserede
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 14:33

Hold da op der er rigtignok guf og læsestof på den hjemmeside du henviser til Charlotte. Tak for linket. Jeg vil se om jeg kan være heldig at skaffe nogle af bøgerne hjem på biblioteket. Det kunne da være spændende at kigge i dem.

Venlig hilsen Tina F

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider